Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2012. gada 29. jūlijs

Aviācijas lāzeraizsardzības sistēmas.

 Mūsdienu aviācijā kā aktīvās pretraķešu aizsardzības izmantojas lāzer sistēmas. Dotajā momentā lāzer aizsardzības sistēmas pārstāv  NAMESIS .Lielie gabarīti aprobežo lidaparātu klasi ar transporta aviāciju un helikopteriem. Lidaparāti kuru tehniskie raksturlielumi pakļauj tos lielākam  personālo zenītraķešu un gaiss-gaiss raķešu apdraudējumam . Neskatoties uz to, mīnusi ir pārvēršami efektā. Lielie ģeometriskie izmēri ir pretimnākoši, ļaujot izvietot vairākas ''nelielas'' aptuveni 120 kg smagas lāzer aizsardzības sistēmas. Atbilstošai izmēru grupai piepulcinot armijas aviācijas CH-47 ''Chinook'' un AH-64 ''Apache'' helikopterus. Līdz 2010 gadam zināmo sistēmu nesēju liste aprobežojās ar lielizmēra aviāciju-C-130''Hercules'' ,A-330MRTT, C-5 ''Galaxy'', C-17, E-3 AWACS. Izpaliekot  ziņām par tādu sistēmu esamību taktisko-iznīcinātāju aprīkojumā. Pirmā publiskā informācija par adbilstoša profilējuma darbiem kaujas aviācijas jomā saistās ar Krievijas  5P/T-50 izstrādi. Pēc ārvalstu ekspertu izteikumiem T-50 (Su-XX) platformai ietverot no 1 līdz 2 lāzeraizsardzības sistēmas. Aktīvai aizsardzībai ļaujot pilnībā pārklāt 360* apmetiena pilnsfēru. Lielākais šķērslis aktīvo aizsardzības sistēmu integrēšanai kaujas aviācijā ir pastāvošo planieru nelielais izmērs un sistēmas kopsvars. Šodienas kaujas aviācijas listē ir tikai divi, trīs piemēroti planieri F-18E/F, F-15E un Su-27/35. Tehniski, ASV un  Lielbritānijas sadarbībā radītā lāzer aizsardzības sistēma AN/AAQ-24(V) NAMESIS -Directional IR CounterMeasure (DIRCM)  ir zināmā mērā mērķnorādes sistēmas LITENING tālākais atvasinājums.

                         AN/AAQ-24(V)'' NEMESIS'' (ASV,Lielbritānija)

 NAMESIS atšķiras no LAITNING ar integrētiem pasīviem IIR 5-8um sensoriem kuri veic  raķetes atklāšanas un lāzera mērķnorādes funkcijas . Galvenais šķērslis kurš liedz Laitning sistēmai iegūt jaunu mērķnozīmi ir  pastāvošās nesējplatformās integrēto IIR sensoru ,datu līniju zemā caurlaide un matemātiskā algoritma iztrūkums. Zinot šos trūkumus ir iespējams prognozēt tālāko platformu modernizācijas attīstības virzienus. Modernizācijai ietverot divus novirzienus dārgo un lēto. Dārgajā variantā, nesējā reinstalējas datu tīkls, integrējas perifērijā izvietojamie brīdinājuma sensori. Mazcenas vienkāršākajā variantā atkārtojot Dānijas kompānijas TERMA konteineri ,darbībā autonomu aizsardzības moduli. Ļaujot ''novecojušām'' platformām iegūt izdzīvotspēju saskarsmē ar moderni bruņotu pretinieku.
Tendence aviācijā, pretraķešu aktīvo lāzes aizsardzības sistēmu izvēršana. Francijas kompānijai CILAS veicot perspektīvo  gaiss-gaiss ,zeme-gaiss pretraķešu sistēmas izstrādi taktiskiem-iznīcinātājiem un transportlidmašīnām. Gaisa cīņas duelē ļaujot neitralizēt pretinieka raidītās tuvcīņas gaiss-gaiss IIR raķetes ,bet veicot triecienuzdevumus neitralizēt pretinieka IIR pašnovades zenītraķetes. PSRS ilglaicīgi  maz veltija uzmanību mērķnorādes konteineru jomai. Kā rezultātā Krievija ir pārmantojusi atpalicību. Lai iespētu zaudēto līdzīgi kā ritošās bruņtehnikas jomā tiek meklēti ārvalst sadarbības partneri. Kā viens no tādiem ir  žurnāla Military Parade, 2010 gada numurā pieminētā  Spānijas kompānija-INDRA S.A.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru