Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2012. gada 14. jūlijs

Spānijas JS izbūve krīzes apstākļos.

 Spānija ,sākot no 2008 gada pārdzīvo ekonomisko recesiju kuras ietekme redzama JS.  Žurnālam Proceedings 2010 gadā iztaujājot Admirāli Manuelu Reballo Garsiju par stāvokli  valsts JS . Vadlīnija, neskatoties uz resursu samazinājumu flotes galvenās attīstības programas netiks skartas. Kā tādas tiek uzskaitītas unversālā platforma Huans Karlos I materjāli tehniskā  atbalsta kuģi* Cantabria un S-80 zemūdeņu būves programa. Plānoto zudējumu listi pārstāvēja 20 patruļlaivu norakstīšana. Ekonomiskai ''krīzei'' ieilgstot, aizsardzībai atvēlēto resursu daudzums saruka no 25% līdz 30%  apjomā !! Liekot kritiski izvērtēt katras flotes platformas eksploatācijas ekonomisko lietderību un militāro efektivitāti.Vienlaikus ar vētīšanu ir mazinājusies flotes aktivitāte. Resursu ekonomijai izpaužoties kā sarukums kuģu motorstundu limitā un lidojuma stundas klāja aviācijai. Klāja aviācijai treniņlidojumus veicot no krasta avb. Rotā. Jaunie zaudējumi ir 6 amerikāņu ''Oliver X.Perry'' projekta fregates ''Santa Maria'' apvienojumā ar vienīgo 16.500t. ''kabatas'' avn.''Principe de Austrias''. Daudziem, Spānijas JS šādi apjomi vairs nau nodefinējami kā ''samazinājumi'' ,bet vērtējama kā zaudēta jūras lielkauja. Ņemot vērā Spānijas Js pamat platformu skaitisko daudzumu, 6 fregašu un avionešu ''samazinājums'' ir 100% ! Divreiz sāpīgi ir apzināties vēsti ka  ''Santa Maria '' fregates ir stājušās ierindā p.gs.90 gadu sākumā ar pašreizējo izdienas vecumu 17-18 gadi, plānoto 30 vietā ! Finansu ierobežojumi piespiež novilcināt projekta S-80 zemūdeņu stāšanos ierindā. Prognoze,  flotes ierindā 2014/15 gadā. Neskatoties uz to ''katram mākonim ir sidraba maliņa'', patiesie ''laika apstākļi'' Spānijas JS nau ne tuvu tik nelabvēlīgi kā Lielbritānijā. Spānija ilgstošā laika perjodā ir veikusi flotes izbūvi ar tālredzīgu skatu rītdienā. Izbūves programas pamatelementu pabeigšana prasa papildu investīcijas. Finansu rezervi atrodot flotes nomenkalatūras racionalizācijā. Lielvalstīm ir raksturīgi aizmirst ''sīkas'' detaļas. Norakstītās 6 ''Oliver X.Perry''/Santa Maria/ fregates tiek aizstātas ar 6 līdz 7 ''Aegis'' sitēmas nesējiem ,projekta F100 ''Alvaro de Bazan'' fregatēm. Līdzīga bilde vērojama avionešu jomā, ''Principe de Austrias'' R-11 aiztājot ar izmēros un iespējās daudz pārāko ''Huan Karlos I''. 
Precīzāk ,Spānijas flotes 100% ''samazinājums'' ir masveida flotes atjaunināšanas programas noslēgums. Panākot 100% platformu nomaiņu ar 300%  tehnisiko iespēju pieaugumu.
Norakstot 32 gadus ilgā izdienā bijušu avn.''Principe de Austrias'' tiek iegūti prāvi finansu resursi flotes platformu tālākai nokomplektēšanai. Ekonomiju gūstot no avioneša  modernizācijai  paredzētā 500 milj.Eiru lielā fonda. Avioneša ''priekšlaicīgā'' norakstīšana ir ekonomiski un militāri pamatota. Spānija kopš p.gs.80 gadiem iekļuva ekskluzīvā avn.valstu īpašnieču klubiņā kuru tā netaisās pamest.
Atšķirībā no Lielbritānijas ,Spānijas flotes izbūves politika ir finansiāli un tehniski sabalansētāka.    Modernizācijas ietvaros flotei nezaudējot nevienu no tās atslēg elementiem, klāja aviāciju 10''Harrier'' AV-8B Pluss un 3 SH-3D AEW helikopterus.  Programai noslēdzoties flote saglabās iepriekšējo skaitlisko daudzumu ar daudzkārt augušām ugunsiespējām.

Spānijas JS-armada.mde.es 
combat logistic support ship*-materjāli tehniskā atbalsta kuģis ,tankeris .

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru