Sekotāji

Powered By Blogger

otrdiena, 2012. gada 4. septembris

Krievijas avionešu izbūves nodomi .

Krievijas JS nodomos ir laikaposmā no 2018 līdz 2022 gadam uzsākt jaunu avionešu izbūvi. Vēsturiski,Krievijas avn. no saviem ārvalstu līdziniekiem ir atšķīrušies ne tikai ar klasifikācijas definējumu ,bet arī ar nesamo ieroču nomenkalatūru un veicamo mērķnozīmi. Spriežot pēc JS vadības paziņojumiem presē, tradīcija tiks saglabāta.Izbūvei paredzētie perspektīvie avn.* apvienos sevī  PGA/PRA*  un pretzemūdeņu aizsardzības* spējas.Uzmanību piesaista paziņojums par pretraķešu aizsardzības funkciju veiktspēju un atruna, tā nelīdzināsies ASV  flotes attīstītai PRA AEGYS sistēmai. Paredzams ka kuģis ietvers armijas PRA/ZRK S-500 apjūroto variantu un kādu x-elementu. Līdz 2012 gadam neziņa saistijās ar gaidāmā projekta enerģētisko sadaļu. Balstoties uz paziņojumos ietverto tehnisko elementu kontūrām ,varam apgalvot ka avn. tiks būvēts ar kodolenerģētisko piedziņu. Racionālie iemesli ir pamatoti ar vēlmi nodrošinot neierobežotu autonomju, neatkarību! Autonomijas robežu nosakot ar nesamo pārtikas provīzijas un avsp. nepieciešamo izejmaterjālu rezervēm.  Tehniski, iegūstot ''neierobežotu'' enerģijas avotu paverot iespēju turpmāk integrēt energo ietilpīgus PRA elementus. Pie tādiem pirmkārt pieskaitot energo ietilpīgās AFAR PRA funkciju nodrošināšanai. Kodolenerģija lieti noder elektromagnētisko katapultu un energoieroču darbināšanai. Vēlme izmantot aviokomponenti apvienojumā ar kreisera bruņojuma sniegtām priekšrocībām rada nepieciešamību pēc papildus apjoma. Ģeometrisko izmēru izvēlei janodrošina līdz 48 smagsvara klases taktisko-iznīcinātāju eksploatāciju ar atbalsta aviācijas elementu. X-avn.kreisera projekta ūdensizspaida rādītājiem sasniedzot no 80.000t. līdz 100.000 t. robežu. Jaņem vērā arī Krievijas Arktisko faktoru. Kuģa korpusam noteikti atbilstot kādai no ledus klases prasībām. Ar to apliecinot ka Krievijas plānos ir atteikties no ''mazcenas''-60.000t konvencionālās enerģētikas avn.būvniecības prakses. Iemesli ir šo kuģu salīdzinošā manevra mazspēja un piesaiste atbalsta orderim. Kā uzskatāms piemērs ir avn. ''Kuzņecov'' 2011 gada projekcija Vidusjūrā.  Perspektīvai aviokomponentei atkārtojot flotes tehnisko praksi, ietverot flotei pielāgotu T-50 (Su-50). Iespējams ka ar laika soli avn.klājs uzņems bezpilota lidaparātus. Izmēriem paverot iespēju  integrēt pretraķešu aizsardzībai domātās ZVR un rindu citu mērķnozīmes kampleksu. Krievijai turpinot avn.-krisera* idejas attīstību. Projekā triecienelementu ''Granit'' pretkuģu raķetes aizstājot ar pretraķetēm. Sevišķi svarīgu Jūras un sauzemes mērķu satriekšanai izmantojot netikai aviokomponenti ,bet arī balistiskās raķetes. Jaunajam x- avn. kreisera klājam apvienojot jauktā veida starta iespējas , katapultas un tramplīnstartu. Pazīmes liecina ka tehniskā koncepcijas attīstība atbalsta unversālās platformas ideju. Flotē definēts kā : ''Jack on all Trades''. Pasaules pieredze liecina ka šāda veida lielizmēra platformas ir laikietilpīgas un dārgas izbūvē. Piemērā minot Lielbritānijas klasiskās koncepcijas avn. HMS ''Queen Elisabeth'' izbūves izmaksas. Apzinoties gaidāmo izmaksu skarbo faktu Krievija meklē kopbūvei nepieciešamo stratēģisko partneri. Kā tāda tiek vērtēta Indija. Sadarbības pieredze saistās ar  avn.-kreisera'' Admirālis Gorškovs'' konvertācijas programu, avn. Vikramaditya ''Sevmash'' stāpeļos.

                             ''Admiralis Gorškovs'' avn.-kreisera konvertācija  avn. ''Vikramaditya''

 Projekta ietvaros ļaujot ''Sevmash''  apgūt avionešu izbūvei nepieciešamās praktiskās zināšanas. Gūstot starptautisku tehniskās integrācijas pieredzi. AvN ''Vikramaditya'' korpusā uzstādot aprīkojumu no : Horvātijas, Somijas, Zviedrijas, Dānijas, Lielbritānijas, Japānas, Francijas,Vācijas, Norvēģijas un Indijas. Jaņem vērā ka Indija ir pasaulē vienīgā valsts kura līzinga darijuma ietvaros eksploatē Krievijā tapušu kodolenerģētisko zemūdeni.  Indija un Krievija  sadarbojas P5 taktiskā-iznīcinātāja izstrādes programas ietvaros. Domājams ka šo faktu iespaidā Krievijai un Indijai  būtu loģiski izveidot stratēģisko kopuzņēmumu , kodolavionešu izbūves jomā. Ļaujot abu valstu flotēm iegādāties pēc nacionālām specifācijām komplektētus kodolenerģētiskos avn.  Indijai kļūstot par trešo vai ceturto*  kodolenerģētisko avn. eksploatētāj valsti pasaulē. Vairākkārtējie paziņojumi ar izbūves termiņu nobīdi saitas ar tehnisko elementu izstrādi un partneriem nepieciešamo  tehnisko ''pārdomu'' laiku. 2018-2022 gada laika perjods sakrīt ar ''Mistrale'' korpusu izbūves pabeigšanas termiņiem. Ļaujot nekavējoši uzsākt avn. būvniecību pielietojot franču kuģubūves tehnaloģisko know-how. Termiņi ir pamatojami ar procesa nepārtrauktību ,ļaujot saglabāt kuģubūves kadru noslogotību.

avn-kreiseris*- definējums norāda ka galveno triecienelementu veido PKR vai cits galvenais mērķnozīmes ierocis.              
P.S. -PSRS laikā radaīta avn.-kreiseru  apakšklase.Mūsdienās apzīmējuma vienīgais nesējs ir avn-kreiseris ''Admirālis Kuzņecovs'' galvenais triecienelements ir PKR P-700 ''Granit''.
Trešo vai ceturto*- Nr1 -ASV ,Nr2-Francija, Nr3- domājams ka Krievija,bet iespējms Ķīna vai Indija.
Izskaidrojas ar avn.-kreiseru izbūves koplicētību tādejādi ļaujot tuvākiem avn. censoņiem uzvarēt sacīkstē par vietu Nr.-3.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru