Domas racionālais grauds slēpjas sekojošā momentā , pielāgot tipveida amatieru aviātoriem domātu modeli specializētiem mērķuzdevumiem. Pateicoties platformas izciliem raksturlielumiem ir iespēja to adaptēt vairākām mērķnozīmēm.Lidaparātā ietverot vairākas 2PT*,bet vadībā apvienojot vienlaicīgi pilotējamo un bezpilota risinājumu. Tādejādi ļaujot elastīgi reaģēt uz konkrētu situāciju x- gaisa telpā. Piemēram, gaisa satiksmes dienastam pamatojoties uz gaisa telpas noslodzi drošibas apsvērumu dēļ noliedzot bezpilota lidaparāta varianta lidojumu. Šādai ziņai neradot šķērsli pilotējama variantā izpildīt nosprausto uzdevumu. DA-42 ''Twin Star'' MPP* uzstādītā ''Scotty Group'' -Hawkeye setelītsakaru antena atšķiras no sava ''sugas brāļa'' Predator instālēto ar kompaktumu un 27kg svaru. Tai pat laikā nodrošinot līdz 443kb/s lielu ātrumu balss, video un datu straumējumu. Izmantojot standarta ''Inmarsat'' datu plūsmas kanālu izcenojumus. Izstrādātā datu ''saspiešanas un konvertācijas'' programatūra piedāvā vienkāršākus risinājumus un nodrošina divirzienu datu apmaiņu. Tā ļauj saņemt balss-video-datu straumējumu tieši uz izvēlēto www-IP ādreses termināli: viedtālruni , planšeti ,portatīvo datoru utt. Tādejādi 2PT* ļauj atbilstošiem dienastiem izmantot tirgus apritē esošas ierīces. Pārmaiņas karēvim, svara ekonomija tehniskā ekipējumā atsakoties no 2,5-5kg smagā ''Rover'' datu caurskates termināla un izmantojot vien 68-120gr smagu viedtālruni kurš pieslēgts radiostacijai. Neregulārai karadarbības videi iztiekot vien ar operātora apraides tīklu un viedtālruni. To izprotot kā pilsētvidē vai valstī notiekoša cīņa ar nemierniekiem: Iraka -Bagdāde, Izrēla-Palestīniešu brīvības cīnītāji , Nigērija-cīņa ar nemierniekiem, Kolumbija, Brazīlija, Meksika, Peru -cīņa ar narko karteļiem utt,bet ikdienišķi policijā. Izmaksas: platformas armatūra: no 200.000 līdz 250.000 Eiru, uzstādītā tehniskā aprīkojuma no 0,5 līdz 4,5 miljoni Eiru*. Lidaparāta pilotējamā variantā nodemonstrējot iespēju lidot 12,5 h ar 2h degvielas rezerves atlikumu ! Bezpilota variantā , izvietot papildus degvielas tvertnes salonā patrulēšanas laiks var sasniegt līdz 40h. Par austriešu tehnisko risinājumu pirmie ieinteresējās briti ,iegādājoties 4 lidaparātus patruļai Irākā. Britu izvēle ir pamatota ar ''Predator''* saskarsmē rastiem finansu atzinumiem. Kā atzinās neprecizējot skaitu Air Forces Monthly žurnāla rindās viens no Tornado eskadriļas komandieriem : '' viena ''Predator'' kompleksa eksploatācijā un atbalstā ir iesaistīti vairāk cilvēku nekā viņa pakļautībā esošo 12 lidmašīnu eksploatācijai -194 cilvēki*". Radot pamatotas aizdomas ka bezpilotnieku mazās iegādes izmaksas atsverās ar uzviju eksploatācijas izdevumos. Tajos ietilpst : bez ''pilotiem'' un tehniskā apkopes personāla, informācijas analītiķi ,sistēm administrātori utt. Tādejādi izveidojot visai garu finansu ķēdi, barotni militārām aprindām. Par primāro izvirzot ienākumus ,bet kā otršķirīgs jautājums ir izmaksu loģika. Vietā esot parunai : bagāts dara kā grib, bet...tikai nabagie šoreiz tādi nau pēc definīcijas. Lidaparāta lidojuma /h izmaksām saglabājoties vizuāli mazām 2000/3500 $. Galveno dārdzību rada labi apmaksāto speciālistu atbalsta struktūra-ķēde. Gala rezultātā panākot ka 12 taktisko-iznīcinātāju liela formējuma funkcionēšanai nepieciešams skaitliski un finansiāli mazāk resursu. Precīzāka atbilde ir rodama izdevniecības OR book 2012 gadā izdotā Madea Bendjamin grāmatā ''Drone Warfare'' . Kurā autors konkrēti piemin ka tikai viena ''Predator'' kompleksa 24h eksploatācijas nodrošināšanā ir iesaistīti 164 cilvēki pieņemot ka 164:3 (8h darbadiena) iegūstam 54 karēvju*** . Saņemam skaitlisko atbildi : 4 lidaparātu kompleks = 164 cilvēku gara finansu ķēde ! Skaitliski, 12 lidaparātu eskadriļas funkcionēšanai nepieciešamai 492 karēvji. Bataljons ļoti labi apmaksātu darbinieku ! Pat ņemot vērā oficiāli deklarēto : 82 lielo personālsastāvu 1 kompleksa 24 h eksploatācijai sanāk ka 12 šādu lidaparātu* eskadriļai nepieciešami 246 karēvji !!! Tā ir arī atbilde kapeic finansiāli turīgo britu un itāļu ''fanošana'' aprobežojas ar viena Predator kompleksa eksploatāciju ! Tiem meklējot finasiāli un tehniski loģiskākus risinājumus.
360km distancē nodrošinot līdz 22h *- 760km distancē 12h- setelītkanāli ,360km -22h+ duāli- radiosniedzamības distance vai setelītkanāls. X-objekta attālums no bāzes nosaka pavadāmo laika perjodu virs tā.
fly-by-wire*-lido pa vadiem (tieš tūkojums) precīzi : elektro distancionālā vdības sistēma, manipulācijai ar vadības virsmām izmanto vados raidītus elektriskos signālus kuri galamērķī konvertējas mehāniskās darbībās. Fly-by-wire - ''elektrības'' vadiem aizstājot mehāniskās, hidrauliskās vadības sistēmas.
2PT*-divejādi pielietojama tehnaloģija.
194*- Tornado taktiskie-iznīcinātāji pateicoties tehniskai sarežģītībai ir vieni no eksploatācijā darbietilpīgākiem un dārgākiem.
no 0,5 līdz 4,5 miljoni Eiru *-jasaprot kā aprīkojuma izmaksas : CCD TV/IS, CCD/IIR+L-TM/IL*, REI* , Radiolokātors. Radiolokātora elements var sasniegt 4- 4,5 miljonus Eiru.
L-TM/IL*-Lāzera Tālum Mērītājs -ILuminētājs.
REI*-RadioElektroniskā Izlūkošana
164:3 (8h darbadiena) iegūstam 54 karēvju***-domājams ka skaitlis 164 ir 82x 2. Izskaidrojas, katram kompleksam ir divu apkalpju komplektācija nodrošinot 3-6 mēnešu rotācijas principu.
12 šādu lidaparātu* -3 kompleksi(3x4=12-82x3=246) Uzslāņojums: 164
Predator*-plēsoņa...
MPP*-Multi-Purpose-Platform-Daudznozīmes pielietojuma platforma
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru