Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2012. gada 1. septembris

N1-''Diamond Aircraft'' DA42MPP-2PT!

 Mūsdienu lokālā karadarbībā liela nozīme ir izlūkošanas, geolokalizēšanas un mērķņorādes sistēmām. Šādas tehniskās iespējas ir pieprasītas arī civilā jomā. Jūras un sauszemes robežu uzraudzība, mežu un ceļu satiksmes kontrole, meklēšana -glābšana jūrā, airofotogrāfēšana-kartogrāfija utt. Kā pazīstamākā no bezpilota sistēmām ir Predator lidaparāti. To spējās ir 360km distancē nodrošināt līdz 22h* ilgu interešu objekta video datu straumējumu. Neskatoties uz to sniegtām iespējām ,šādu militāri specializētu sistēmu iegāde daudzām valstīm ir finansiāli spiedīgs darijums. Tikai viena lidaparāta armatūras izmaksas sasniedz 4,5 miljonus $ ! Tam japieskaita 2 miljoni$ vērtais platformas kontroles termināls un setelīt sakaru aprīkojums, kopumā veidojot 6,5-7 miljonus $. Standarta komplektācijas variantā ietver 4 BPLA veidojot 20 miljonu $ lielu cenu ! Dārgi vai lēti ? Šādu jautājumu noskaidro salīdzinājumā . Jebkuru militāri specializētu sistēmu iegāde ir finansiāli ietilpīgs darijums. Jautājuma būtība ir veicamo uzdevumu izmaksas un pastāvošā alternatīva. Kā BPLK Predator trūkums jamin: lidaparāta eksploatācija tiek praktizēta vadoties no ASV eksploatācijas reglamenta. Priekšrakstiem vel vairāk sadārdzinot un sarežģot sistēmu, bet galvenais atbaidot potencionālos pircējus. Tirgus likumam nosakot: jo lielāka vienības cena, jo mazāks ir eksploatantu loks: Itālija, Lielbritānija, Turcija ! Vidējās svaru klases bezpilotnieku galvenā priekšrocība ir: sniedzamība ,kravnesība apvienojumā ar patrulēšanas ilgumu virs interešu rajona. Uzmanību saista fakts ka, jebkura bezpilota lidaparāta mērķnozīmes tehnisikais ekipējums veido līdz 70% no tā cenas. Šim tehniskam faktam slēpjot sevī tirgus panākuma atslēgu. Pirmie un acīgākie kuri pievērsa tam uzmanību, Austrijas kompānija -Diamond Aircraft. Tās tirgus niša ir civilie mazcenas lidaparāti. Kompānijas ražotie izstrādājumi izceļas uz ''sugas brāļu'' fona ar rindu progresīvu tehnisku risinājumu. Kā tādi ir jamin : airodinamika apvienojumā ar divdzinēju konfigurāciju*, korpus un spārni tiek veidoti no sintētikas, dzinēju komplektācijā ietverot arī 2L turbo-dīzeļdzinēju variantu un neraksturīgi,  ''kalibra'' lidaparāta klasei , pielietot ''fly-by-wire''* ! Tehnisko inovāciju mērķis :maksimāla degvielas ekonomija kura konvertējas lidojuma sniedzamībā un laikā ! Dotajā momentā aviācijas aprindās diskusiju aktualitāti uztur Diamond DA-42 MPP modelis.

                     Diamond DA-42 MPP ''Twin Star''- daudznozīmes risinājums.

Domas racionālais grauds slēpjas  sekojošā momentā ,  pielāgot  tipveida amatieru aviātoriem domātu modeli specializētiem mērķuzdevumiem. Pateicoties platformas izciliem raksturlielumiem ir iespēja to adaptēt vairākām mērķnozīmēm.Lidaparātā ietverot vairākas 2PT*,bet vadībā apvienojot vienlaicīgi pilotējamo un bezpilota risinājumu. Tādejādi ļaujot elastīgi reaģēt uz konkrētu situāciju x- gaisa telpā. Piemēram, gaisa satiksmes dienastam pamatojoties uz gaisa telpas noslodzi drošibas apsvērumu dēļ noliedzot bezpilota lidaparāta varianta lidojumu. Šādai ziņai neradot šķērsli pilotējama variantā  izpildīt nosprausto uzdevumu. DA-42 ''Twin Star'' MPP* uzstādītā ''Scotty Group'' -Hawkeye setelītsakaru antena atšķiras no sava ''sugas brāļa'' Predator instālēto ar kompaktumu un 27kg svaru. Tai pat laikā nodrošinot līdz 443kb/s lielu ātrumu balss, video un datu straumējumu. Izmantojot standarta  ''Inmarsat'' datu plūsmas kanālu izcenojumus. Izstrādātā datu ''saspiešanas un konvertācijas'' programatūra piedāvā vienkāršākus risinājumus un nodrošina divirzienu datu apmaiņu. Tā ļauj saņemt balss-video-datu straumējumu tieši uz izvēlēto www-IP ādreses termināli: viedtālruni , planšeti ,portatīvo datoru utt. Tādejādi 2PT* ļauj atbilstošiem dienastiem izmantot  tirgus apritē esošas ierīces. Pārmaiņas karēvim, svara ekonomija tehniskā ekipējumā atsakoties no 2,5-5kg smagā ''Rover'' datu caurskates termināla un izmantojot vien 68-120gr smagu viedtālruni kurš pieslēgts radiostacijai. Neregulārai  karadarbības videi iztiekot vien ar operātora apraides tīklu un viedtālruni. To izprotot kā pilsētvidē vai valstī notiekoša cīņa ar nemierniekiem: Iraka -Bagdāde, Izrēla-Palestīniešu brīvības cīnītāji , Nigērija-cīņa ar  nemierniekiem, Kolumbija, Brazīlija, Meksika, Peru -cīņa ar narko karteļiem utt,bet ikdienišķi policijā. Izmaksas: platformas armatūra: no 200.000 līdz 250.000 Eiru, uzstādītā tehniskā aprīkojuma no 0,5 līdz 4,5 miljoni Eiru*. Lidaparāta pilotējamā variantā  nodemonstrējot iespēju lidot 12,5 h ar 2h degvielas rezerves atlikumu ! Bezpilota variantā , izvietot papildus degvielas tvertnes salonā patrulēšanas laiks var sasniegt līdz 40h. Par austriešu tehnisko risinājumu pirmie ieinteresējās briti ,iegādājoties 4 lidaparātus patruļai Irākā. Britu izvēle ir pamatota ar ''Predator''* saskarsmē rastiem finansu atzinumiem. Kā atzinās neprecizējot skaitu Air Forces Monthly žurnāla rindās viens no Tornado eskadriļas komandieriem : '' viena ''Predator'' kompleksa eksploatācijā un atbalstā ir iesaistīti vairāk cilvēku nekā viņa pakļautībā esošo 12 lidmašīnu eksploatācijai -194 cilvēki*".  Radot pamatotas aizdomas ka bezpilotnieku mazās iegādes izmaksas atsverās ar uzviju eksploatācijas izdevumos. Tajos ietilpst : bez ''pilotiem'' un tehniskā apkopes personāla, informācijas analītiķi ,sistēm administrātori utt. Tādejādi izveidojot visai garu finansu ķēdi, barotni militārām aprindām. Par primāro izvirzot ienākumus ,bet kā otršķirīgs jautājums ir izmaksu loģika. Vietā esot parunai : bagāts dara kā grib, bet...tikai nabagie šoreiz tādi nau pēc definīcijas. Lidaparāta lidojuma /h izmaksām saglabājoties vizuāli mazām 2000/3500 $. Galveno dārdzību rada labi apmaksāto speciālistu atbalsta struktūra-ķēde. Gala rezultātā panākot ka 12 taktisko-iznīcinātāju liela formējuma funkcionēšanai  nepieciešams skaitliski un finansiāli mazāk resursu. Precīzāka atbilde ir rodama izdevniecības OR book 2012 gadā izdotā Madea Bendjamin grāmatā ''Drone Warfare'' . Kurā autors konkrēti piemin ka tikai viena ''Predator'' kompleksa 24h eksploatācijas nodrošināšanā ir iesaistīti 164 cilvēki pieņemot ka 164:3 (8h darbadiena) iegūstam 54 karēvju*** . Saņemam skaitlisko atbildi : 4 lidaparātu kompleks = 164 cilvēku gara finansu ķēde ! Skaitliski, 12 lidaparātu eskadriļas funkcionēšanai nepieciešamai 492 karēvji. Bataljons ļoti labi apmaksātu darbinieku ! Pat ņemot vērā oficiāli deklarēto : 82 lielo personālsastāvu 1 kompleksa 24 h eksploatācijai sanāk ka 12 šādu lidaparātu* eskadriļai nepieciešami 246 karēvji !!! Tā ir arī atbilde kapeic finansiāli turīgo britu un itāļu ''fanošana'' aprobežojas ar viena Predator kompleksa eksploatāciju ! Tiem meklējot finasiāli un tehniski loģiskākus risinājumus.

360km distancē nodrošinot  līdz 22h *- 760km distancē 12h- setelītkanāli ,360km  -22h+ duāli- radiosniedzamības distance vai setelītkanāls.  X-objekta  attālums no bāzes nosaka pavadāmo laika perjodu virs tā.
fly-by-wire*-lido pa vadiem (tieš tūkojums) precīzi : elektro distancionālā vdības sistēma, manipulācijai ar vadības virsmām izmanto vados raidītus elektriskos signālus kuri galamērķī konvertējas mehāniskās darbībās. Fly-by-wire - ''elektrības'' vadiem aizstājot mehāniskās, hidrauliskās vadības sistēmas.
2PT*-divejādi pielietojama tehnaloģija.
194*- Tornado taktiskie-iznīcinātāji pateicoties tehniskai sarežģītībai ir vieni no eksploatācijā darbietilpīgākiem un dārgākiem. 
no 0,5 līdz  4,5 miljoni Eiru *-jasaprot kā aprīkojuma izmaksas : CCD TV/IS, CCD/IIR+L-TM/IL*, REI* , Radiolokātors. Radiolokātora elements var sasniegt 4- 4,5 miljonus Eiru.
L-TM/IL*-Lāzera Tālum Mērītājs -ILuminētājs.
REI*-RadioElektroniskā Izlūkošana
164:3 (8h darbadiena) iegūstam 54 karēvju***-domājams ka skaitlis 164 ir 82x 2. Izskaidrojas, katram kompleksam ir divu apkalpju komplektācija nodrošinot 3-6 mēnešu rotācijas principu.

12 šādu lidaparātu* -3 kompleksi(3x4=12-82x3=246) Uzslāņojums: 164
Predator*-plēsoņa...
MPP*-Multi-Purpose-Platform-Daudznozīmes pielietojuma platforma      

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru