Sekotāji

trešdiena, 2018. gada 18. jūlijs

NATO- D.Tramps-Krievija.

ASV prezidenta D. Trampa vizīte un ustāšanās NATO un Krievijā līdzīgi kā tikšanās ar Z-Korejas līderi izraisa politisko ekspertu aprindās vētrainu diskusiju.  D.Trampa uzstāšanās NATO uzsākās ar pārmetumiem tās dalībvalstīm un konkrēti Vācijai. No jauna atgādinot redzamo patiesību , lielākā daļa NATO valstu nevēlas izdalīt minimālo līdzekļu apjomu valsts aizsardzībai. Salīdzinājumā, ASV aizsardzībai tērē no 3,5% līdz 4% IKP. Vācija , pasaules-4. ekonomiski spēcīgākā valsts atvēl 1,2% IKP ! 2018 gada reālskaitļos 44/45 miljardi Eur,  tas ir nepietiekami netikai armijas ikdienas kaujasspēju uzturēšanai bet arī perspektīvai attīstībai. Mehāniski pārprojicējot uz Vāciju- 3,6% IKP  valsts MRK rīcībā nonāktu 132/135 Miljardu Eur. , resursi kuri adekvāti atspoģuļotu Vācijas patieso ekonomisko un politisko vietu pasaulē. Atšķirībā no Vācijas , Lielbritānijā aktīvi apsver aizsardzības budžeta palielināšanu no pašreizējiem 2% IKP līdz 3% vai 4,5 % IKP. Lielbritānijas skatijumā,  jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos valsts  politisko un militāro saistību saglabāšanai starptautiskā arēnā izdalītais aizsardzības finansējums ir nepietiekams. Pirmkārt to attiecinot uz ekonomiski un militāri dinamisko Klusā Ok. reģionu kā arī  Krievijas agresīvo politiku Eiropā. Donalda Trampa pārmetumu starprindē ir lasāms ASV politiskās elites vēstijums  : tā neuzskata par prioritāru Eiropas drošibas tālāko finansēšanu. Pasaules jaunā ekonomiskā un militārā realitātes smaguma centrs novizās uz Āziju- Ķīna, Indija, Japāna, Dienvidkoreja, Indonēzija atvirzot Eiropu otrā plānā.  NATO bloka lielvalstīm ir pienācis laiks uzņemties lielāku atbildību, pirmkārt par savu nākotni un drošibu pasaulē kopumā. Citiem vārdiem, pienācis laiks pasaules policista lomā nostāties  Eiropas /NATO spēkiem plecu pie pleca ar ASV. Šādi mērķi nav sasniedzami bez sapratnes* un atbilstošiem finansu resursiem. Eiropā lielākās pretenzijas ASV izraisa Vācija  realizētā politika. Energosektorā kopēji ar Krieviju realizējot projektu ''Nord Strim-2'' , kā arī atbalstot ligumu  ar Irānu* kodolenerģētikas jomā. Vācijas realizētā energopolitika(Eiropas) izpelnas D.Trampa pārmetumus. Reālpolitikas ietvaros Vācija aktīvi, finansiāli atbalsta agresoru ! Apbrīnojami ,ka šāda prakse neizpelnas ES iekšēnē dalībvalstu nosodijumu.  Eiropas valstu NATO drošibas izdevumus lai finansē ASV ! Irānas jautājumā,  neatbalstot ASV vienpusējo līguma anulēšanu. Kļūst skaidrs ,ka Vācijas izvēlētā nekompetentā konfrontācija ar ASV  izraisīs jūtamas sekas tās eksporta ekonomikai. Vācijai vēloties aizsegties ar ES zīmolu. Autors, ASV būtu lietderīgi  pēc analoģijas ar Krieviju, pielietot sektora sankcijas ES, precīzāk, Vācijas izcelsmes, galvenām eksporta zīmola precēm BMW, MB..... Lielākās pretrunas politisko apskatnieku aprindās izraisa D.Trampa tikšanās Helsinkos ar Krievijas prezidentu V.Putinu. Autors,  atmetot spriedelējumus par pozitīvo /negatīvo un tās ekonomikas niecīgo lielumu, vietu pasaules IKP. Krievija joprojām saglabā nozīmīga satarptautiska spēka spēlētāja statusu. Tās varā ir iespaidot notikumu gaitu sākot no Ukrainas un beidzot ar Sīrijas un citiem konfliktiem.  Tās spējās ir ietekmēt Irānas spēku klātbūtni Sīrijā  ar to iespaidojot Izrālas drošibu. Joprojām saglabā 2. pasaulē lielāko kodolarsenālu, tai skaitā Eiropai svarīgos, taktiskos kodolieročus*. Tikai pārskaitīto iemeslu deļ ASV prezidenta  D.Trampa tikšanās ar V.Putinu it attaisnojama. Helsinku nestais rezultāts, ASV politiskā elite ir ieguvusi jaunu apstipinājumu, V. Putina izvēlētā konfrontācijas ceļa stabilitāti. Tas ir noticis neskatoties uz V. Putinam sniegto rehabilitācijas iespēju realizēt PFČ*Krievijā. Autors, Krievijas praktizētā un V.Putina  atklāti deklarētā ( Krimas ps.-okupācija/aneksija) starptautiko likumu ignorēšana ir Krievijas pašiznīcināšanās ceļa sākums kurš noslēgsies nākamā desmitgadē, tam nepastāv restartēšanas iespēja.  Autors, apskatot Latvijas intereses.  No drošibas viedokļa Latvijas drošiba nekad nesasaniegtu to attīstības tendanci ko tagad. Turklāt visā Baltijas jūras reģionā ir vērojama NATO sabiedroto spēku niecīga, formāla klātbūtne, labāk maz nekā..... Viss minētais nebūtu sasniedzams bez Latvijas kremļa aģenta ,V.Putina. Mērķis ir Krievijas impērijas sagraušana , labāku valdnieku par V.Putinu nevar vēlēties.

bez sapratnes*- grūti panākama, kreiso, sociālistu un neo liberāļu ideoloģijas dominējošā vidē. Fundamentāli atšķiras no ASV, Lielbritānijas .

atbalstot līgumu ar Irānu*- ir apskatāms plašākā kontekstā, N1-noziedzīgs darijums ,ierosinātājs ASV  B.Obamas(demokrātu) administrācija. N2- ietver slepenu pielikumu.... N3 -garantiem , hipotētiski Irānai gatavojot veikt kodoltriecienu pret Izrēlu ,bet tai veicot preventīvu Irānas tehnisko iespēju neitralizāciju, garantiem ir javeic militāra spēka akcija. ASV, ES, Krievijas,Japānas apvienotā karadarbība pret Izrēlu ! N4- pēc Izrēlas ''Mossad'' 2018 gadā veiktā  Irānas kodolprojekta dokumentu arhīva nolaupīšanas radās iespēja  pamatot tās patiesos nodomus ar dokumentālu faktu bāzi. Līguma vienīgais garants ir ASV bet pārejo valstu klātbūtne ir formāla dekorācija.... Vācijas un Francijas intereses ir Irānas noieta tirgus ( piesaucot un maskējoties ar ES) pretošanās ASV nozīmē sekas šo valstu biznesam un finansu institūcijām.....

Taktisko kodolieroču *-no PSRS/Krievijas laika mantojot 40.000 taktiskā kaujaslauka kodolieročus: artilērijas-raķešu lādiņi , mīnas , aviobumbas, fugasi,dziļumbumbas ,pretkuģu,zenītraķešu kaujasdaļas. Krievijai uzturot tehniski aktuālus no 2000 līdz 4000 tak. kodollādiņus: artilērija,taktiskās raķetes, aviācijas nestas raķetes un aviobumbas, zenīt- utt.
 

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana