Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2018. gada 1. jūlijs

Kanāda, Flotes apgādes platforma.

Kanādas KJS* nepieciešama flotes tankeru ,apgādes platformu atsvaidzināšana. Valdībai veicot izvēli starp  ārvalstu un nacionālo stāpeļu projekta piedāvājumiem. Kanādas JS veiktā izvēle ir seviški  interesanata ar savu originālo izvēli. Izvēloties nacionālo stāpeļu ''Chantier Davie'' projektu ''Resolve'' kura ietvaros notiek civilā,  ar 10 gadu noskrējienu ,1700 TEU ietilpības MV''Asterix'' konteinervedēja pārveide par unversālu flotes apgādes kuģi. Veicamo darbu apjoms ir iespaidīgs bet galaprodukta cenā mazāks par gabarītos un iespējās samērojama ārvalstu projektu izmaksām. Kvebekas provinces''Chantier Davie'' stāpeļi demonstrē augstu darba intensitātes piemēru: metāldarbi un cauruļdarbi 6000t. apjomā tiek veikti 51 nedēļā. Kanādas KJS atsvaidzināt platformas iegūt ievērojamu kapacitāšu pieaugumu.  Galvenie ieguvumi ekonomikā ,nacionālo kuģubūves stāpeļu noslogojumu,  darbavietas un maksātie nodokļi. 2018 gada jūnija: ''Warships Int.Fleet Review'' numurā veltīts ''Auxiliary Asterix explores new horizons for RNC'' raksts.  Pirmam no prognozētiem 3 korpusiem,  MV ''Asterix'' gaitas izmēģinājumiem un aprīkojumam.

                                              Stāpeļi ''Chantier Davie''-RCN ''Asterix''
 
 Kuģis raksturojas ar civilo standartu plašu pielietojumu  :. apkalpes dzīvestelpa, dubultais korpus, atkritumu pārstrāde, utt. Kuģa apkalpe dalās divās daļās: civilā-36 pamatapkalpe, pienākumi ,kuģa vadība un sistēmu eksploatācija ,  100 militārā apkalpe, ar jūras tankošanos-apgādes specifisku kā arī citu militāru uzdevumu veikšana. Ņemot vērā mūsdienu realitates, kuģa apkalpei ir nodrošināti maksimāli agsti konforta apstākļi , samērojami ar vidējas klases izklaides kuģa-kienta kajīšu un apūtas-izklaides telpas standartiem.  Vai pārmērība ? Jaņem vērā ,ka JS jakonkurē ar civilo kuģniecību piedāvājumiem. Cīņa par  speciālistu kur neskaitot atalgojumu lielu lomu spēlē dienasta sadzīves konforta apstākļi: kabīnes aprīkojums, ēdināšana, saziņa ar krastu/mājām, atpūtas zonas kvalitāte, trenažieru zāle, sauna/pirts, baseins utt. Jūras Spēku  veicamo mērķuzdevumu /misiju ilgums var strauji mainīties no standarta 4-6 mēnešu prombūtnes līdz ārkārtas 8-9 mēnešiem. Krīze ! Šādos gadijumos komforta apstākļi apkalpei kalpo par bezmaksas bonusu.Virsbūves izbūve noritēja valstī kura ir integrēta kruīzu kuģu būvē, Somijas stāpēļos. Nokomplektētu virsbūves konstrukciju nogādājot Kanādā. Divu 15/30t. celtspējas klāja krānu klātbūtne aprīkojumā ļauj veikt unversāliem tenkeriem neraksturīgus uzdevumus: nelielu spēku izsēdināšanu/uzņemšana*,  ar 2 LCVP*palīdzību humanitāro krīžu un katastrofu rajonos veicot nogādes /evakuācijas uzdevumus,  patruļlaivu mātes platformas funkcijas* veicot x-rajona izolācijas uzdevumus utt. Kuģa aprīkojuma listē ietilpst 2 CH-148''Cyclone'' helikopteri kuru eksploatācijai paredzēti 2 atsevišķi angāri. Lidklāja gabarīti nodrošina smagsvara helikoptera CH-147F''Chenook''klājošanos.  Finansu ekonomijas ietekmē bruņojums ierobežots ar 2x 12,7mm ložmetējiem. Pašaizsardzības bruņojuma trūkums noliedz kuģa eksponēšanu krīzes rajonos. Paradoks, ar to noliedzot veikt tam projektā paredzētos papilduzdevumus. Viens no ekonomiskiem mazcenas aizsardzības variantiem ir  ZRS ''Simbad-RC/Mistrale''* izvēršana.

patruļlaivu mātes platformas funkcijas*-nesot uz klāja 4 CB-90.

LCVP*- Landing Craft, Vehicle, Personnel-Izsēdināšanas Līdzeklis ,Transportam ,Personālam.

Simbad-RC/Mistrale*-Francijas/Vācijas izstrāde , stabilizēts starta statīvs ar II/CCD TV  un 2 ''Mistrale2''(6km) zenītraķetēm ,pielietojama pret zemas signatūras gaisa- virsmas mērķiem - bezpilota lidaparātiem un ātrgaitas laivām. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru