Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2011. gada 18. decembris

Irāna un operācija ''Sentinel Notveršana"

Sentinel piezemēšanās ir divi notikuma varianti : pirmais-negadijums un tehniska kļūda, otrais- mērķtiecīgi plānota operācija ''Sentinel Notveršana''.
 N1.-Negadijums. Pamatojoties uz 06.07 2010. avīzē Losangeles Times apkopoto informāciju.  Kopsumā kopš 2001 gada Afganistānā un Irakā notiekošo operāciju ietvaros ir zaudēti 38 RQ-1 Predator un MQ-1 Reaper, bet vel  9 vienības ASV teritorijā. Skaitļiem uzrādot ka '' brīvdomība''* bepilotnieku saimē nau sveša. Notikušo avāriju iemeslu listi raksturojošie fakti :  konstrukcijas nepilnības, tehnikas atteikumi, kļūdas programatūrā un cilvēciskais faktors. Divas nedēļas pēc ''Sentinel'' atgadijuma Irānā līdzīgs notikums notiek 13.12. 2011. Indijas ok.- Šeišeļu salu valsts centrālajā lidostā avarē MQ-9 Reaper  lidaparāts . Cēlonis, degvielas trūkums vai dzinēja atteikums. Tādejādi ļaujot apgalvot ka atgadijums ar '' Sentinel '' ir tikai viena no daudzajām tehniskajām kļūdām bezpilota lidaparātu saimē .

                                          Itālijas eksploatējamie  RQ-1 Predator.

 N2 -Mērķtiecīgi organizēta oprācija. Par labu šim apgalvojumam kalpo ilgaicīgā Irānas sadarbība ar Ķīnu un Krieviju. Katrai no valstīm ir savas stratēģiskās intereses Irānā. Krievijai ģeopolitiskās, bet Ķīnai stratēģisks energoresursu ieguves avots. Partneriem aizsagājot savas intereses caur sadarbību. Irānas darbi raķeštehnaloģiju un kodolenerģētikas jomā rada pastiprinātu interesi Izrēlā un ASV. Saistībā ar kodol objektiem, kopš 2009 gada Pakistānas Beludžistānas provincē eksistēja slepena CIP- avb. Šindada.  Leģenda, cīņa ar Taliban kustību  Pakistānas cilšu rajonos un Bin Ladena medīšana.
Bāzes glavenais eksistences iemesls, operatīva piekļuve Irānas militārās infrastrukturas objektiem.Par alternatīvo mērķauditoriju liecina lidaparāta reaktīvā dzinēja izpildijums ,pretstatus propeller piedziņai.
Iemesli, konfigurācijas ''steals'' piemērotība. Propelerpiedziņa rada lielāku EAV un ir ekonomiski piemērotāks netradicionālai karadarbībai. Ģenerētais atstarojošais laukums izslēdz tā pielietojumu no specmisiju listes.
ASV operāciju vektors nepaliek slēpts Irānas draugu ''acīm un ausīm''. Sadarbības partneriem sniedzot informāciju par x-objekta Irānas gaisa telpas regulāriem pārkāpumiem. Informācijai ierosinot nepieciešamo Irānas interesi lai akceptētu partneru piedāvāto x-objekta notveršanas plānu. Tā kā zonde ietvēra Krievijai un Ķīnai interesantus tehniskus risinājumus vajadzīgo intelektuālo atbalstu nodrošināja šo valstu eksperti . Plāna realizācijai nepieciešams, pirmkārt  tehniski redzēt pretinieku. Fiksējot tā interešu rajonus, lidojuma taku, misijā pavadāmo laiku tā uzvedību objekta tuvumā, ievākt signālinformāciju  utt. Ievāktiem izlūkinformācijas datiem kalpojot par operācijas '' Notvert X-objektu'' izstrādes pamatu.  Bezpilota zondes ''Sentinel'' zemā radiolokācijas signatūra padara Irānas RLS tehnisko aprīkojumu mazvērtīgu. Par redzi kļuva pasīvā lokācija.   Tai ļaujot lokalizēt lidaparātu pēc esošās signālnavigācijas-GPS uztvērēja un setelītsakaru aktīvās darbības. Pasīvās GPS atklāšanas princips. Iespējams ka Irānas rīcībā ir nonākusi kāda no Baltkrievijā ''noklīdušām''* Kaļčuga -M** pasīvās lokācijas stacijām kā arī tās Ķīnā ražotie kloni . Nākamais elements, signālnavigācijas-GPS un radiolokācijas novērošanas aktīvie traucētāji. Ticamākais ka šos izstrādājumus līdztekus ar jaudīgiem sauzemes radiolokācijas un setlītsakaru radiotraucētāju blokiem* piegādāja Krievijas vai Ķīnas valsts uzņēmumi. Krievijas piegādes ietver  Avtobaza /Kvant SPN-2 radiolokācijas novērošanas bloķēšanas sistēmas. Setelītsakaru un GPS signāla- tēmētam apspiešanas mērķuzdevumam izmantojot pielāgotus, morāli novecojošos radiolokācijas augstuma mērītājus,  REC Pelena-1 vizierus.
 Pielāgošanas darbi ietver darbības radiodiapozonu un DRFM tehnaloģiju ''blokus'' šādai tehnikai kalpojot par operācijas stūrakmeni.
Realizācija. Plāna princips : medijums atnāk pats. Interešu objekta tuvumā izveidojot aptuveni 100/200 x 100/200km elektronisko ''ķērēj tīklu''. Tajā izvēršot signālnavigācijas-GPS un stelītsakaru slāpētāj sistēmas. Par tēmekli kalpo pasīvā GPS un radiosakaru darbības atklāšanas un lokalizācijas sistēma kura vektorizē ''mērķnorādijumus'' setelītsakaru bloķētāja enerģijas novirzīšanai uz x-objekta apvidu. Efektīvais darbības tālums, vientuļa mērķa apspiešanai ir no 100 līdz 200km robežās. Objektam-X nokļūstot  vairāku šādu sistēmu elektroniskajās krustugunīs, tā pārvaldes un navigācijas sistēma tiek bloķēta. Turpmāk x-objekts lido autonomi. Pielietotā RDFM tehnaloģija ļauj kolekcionēt un izdalīt signālu parametrus. Iepriekš ievāktu signālu bāze ļauj imitēt vadībai un navigācijai nepieciešamos ''rēgu ''signālus . Ar šādas tehnaloģijas palīdzību lidaparātu noliek uz virtuālas skrējiena takas , analoģiski kā sportisti skrien trenažieros.  Lidaparāta vadības sistēmai elektronikās apspiešanas apstākļos tiek piespēlēti spēcīgi- ''rēgsignāli''*. Vadības sistēmai tos pieņemot kā oriģinālus un tiem kļūstot par navigācijas pamatu.***
Planiera monolītums izvirza divas piezemēšanas versijas :

A- lidaparāta piezemēšana ir gudras vadības rezultāts. Domu pamatojot ar to ka veiksmīgai piezemēšanai ir vajadzīga atbilstoša līdzena virsma -airadroms vai tuksneša virsma..Ticamākais ka x-objekta piezemēšana ir notikusi atceļā uz bāzi, piemērotā Irānas-Pakistānas robežapvidū.Versijas labā kalpo arī lidaparāta eksponēšanas veids ,tiek piesegta šasija ! Tātad piezemējies ar izlaistu šasiju vai savāztu ?  Ja izvērsta tad ir notikusi GPS- navigācijas datu imitēšana. Lidaparātam sekojot uz imitētā GPS-signāla atgriešanās viltus aviobāzi. Tādejādi izpildijuma tehnisko pusi slēpj--- Lidaparāta Eksponēšanas veids . Šasijai esot savāztā stāvoklī piezemēšanās laikā konstrukcija gūtu acīm redzamus bojājumus.
Tiem skarot lidaparāta pamatni un noteikti saistītos ar spārna daļas bojājumiem.  
 

B- oficiālā ,lidaparāts ir zaudējis sakarus un navigāciju. Esot Irānas gaisa telpā ,lidojis virzienā-x līdz izsmēlis degvielas rezerves. Pateicoties lidojošā spārna airodinamiskām īpašībām līdz ar ātruma zaudēšanau , turpmāk pārejot plakanā grīstē--ķļavas lapas virpuļ kritiens. Šīs versijas neticamākā daļa saistas ar līdzenu apvidu x-objekta kritiena brīdī. Pievēršot uzmanību Irānas apvidum. Turklāt veiksmīgais ''virpuļ kritiens''- 6-7,5 m/s** nekādīgi nesaistas ar konstrukcijas monolītumu.
Sentinel zaudējums ir jauztver ne tikai kā tehnisks zaudējums.,bet arī kā intelektuāls .  ASV kultivētais tehniski mazspējīga pretinieka tēls agri vai vēlu liek ''maksāt''.  
Izteiktie viedokļi  par Irānas operācijas izpildijumu.
       

Kolchuga **- can detect emitters in the frequency range 1-11 GHz and 15-18 GHz. Kolchuga-M/E has extended frequency coverage of 0.1-18 GHz.
REC-RadioElektroniskās Cīņas kompleks.
6-7,5m/s**- vertikālais kritiens, pieņemts kā optimistiskākais no variantiem. 
rēgsignāli*-atdarināti ,viltoti- oriģināli. Tehnisko iespēju pamatu veido DRFM.
pamatu***- izprotam kā elektronisko cīņu ,oriģinālais signāls nāk no lielākas distances un ir vājāks. Tātad viegli elektroniski degradējams, bet tā aizstāšana notiek ar rēgsignālu - tuvāku -spēcīgāku.
Lidaparāta masas ierobežojumi neparedz uzstādīt signāla kriptoloģisko aizsardzību.
Izglītība un tehniskā jaunrade. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru