Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2011. gada 26. decembris

Triecienlidmašīna Su-34 ''Fullback'' un kaimiņi

 2011.gada izskaņā Krievijas Gs ierindā atrodas divas Su-34''Fullback"* triecienlidmašīnu eskadriļas. Krievijas GS iepirkuma plāns 2015 gadam paredz saņemt 70 šādas lidmašīnas, bet līdz 2020 gadam -120 vienības. Lidaparātiem aizstājot mērķnozīmē līdzīgu Su-24 un daļēji vidējās klases bumvedēju Tu- 22M2/3. Krievijas jaunās triecienlidmašīnas saglabā uzticību pārbaudītai lidojuma takai, zemiem augstumiem.
Izskaidrojams ar modeļa novēloto ierašanos aviācijas ierindā. Tā izstrāde sākās p.gs.80 gados ar paredzamo pieņemšanu bruņojumā p.gs.90 gadu vidū. Plānotajā termiņā aktuāla triecienlidmašīna. Neperedzētie šķēršļi ienesa savas korekcijas ierindā stāšanās termiņos. Lidaparāta tehniskam aprīkojumam pārdzīvojot vairākkārtējas pārmaiņas. Šodien, lēnā ienākšana aktīvajā apritē šo problēmu tikai aktualizē. Neskatoties uz to lidaparāta kaujas rādītāji atrodas pietiekami augstā līmenī.

                                                            Su-34 FullBack  

  Triecienoperācijām optimizēta platforma ar svaru klasei neraksturīgām tuvcīņas manevra iespējām. Ievērojamākā bruņojuma ''detaļa'' ir GPS/GLONNAS signālnovades aviobumbu integrēšana. Ļaujot  paplašināt lidaparāta taktisko pielietojuma loku. Lidmašīnas pasīvā pašaizsardzība notiek izmantojot aktīvo radioelektronisko un optiskā diapozonā strādājošas sistēmas. Tās ģeometriskie izmēri un svaru klase ļauj pielietot konteinerizētu optiskās aizsardzības lāzer kompleksu. Tālākā aktīvās optiskās neitralizācijas sistēmas attīstība notiek projekta T-50 ietvaros. Aktīvā aizsardzība realizējās ar gaiss-gaiss VR palīdzību. Tehniski, ''atvērtā'' ciparu arhitektūra atļauj praktizēt konteinerizēto sistēmu pielietojumu. Ātri konfigurājot ''uzkabi'' un izveidojot specializētas radioelektroniskās cīņas vai tankera versijas.
Neskatoties uz Su-34 ''svaigumu'' tam ir reāla kaujas pieredze. Aktīvā radioelektroniskā pašaizsardzības sitēma apliecināja savu spēju Krievijas-Gruzijas : '' 5 dienu karā''. Viena no astoņām Ļipeckas avibruņojma izmēģinājumu daļas Su-34 platformām uzspēja* piedalīties konfliktā. Pielietotā radioelektroniskā aizsardzības sistēma efektīvi bloķēja elektromagnētiskā izstarojuma objektus. Sākot no TV translācijas un mobilo telefonu apraides, beidzot ar ZRK M1''Buk'' radiolokātoriem. 2008 gada '' 5 dienu ''  konfliktā fiksētais fakts nepalika nepamanīts vienam no Krievijas kaimiņiem ! 2009 gadā Somijas BS publicēja datus par vēlmi iegādāties jaunus ZRK esošo M-1''Buk''sistēmu nomaiņai.Pieminēto tehniskie iemeslu vidū figurēja kompleksa zemais bezatteikuma laiks** un  novades kanāla vājā signāla koda noturība. Su-34 aviokompleksa ugunsiedarbība saistas ar Gruzijas gaisa telpas novērošanas RLS un vienu no Ukrainas speciālistu apkalpotās ZRK ''Buk''M1 sistēmas ķēdes elementa satriekšanu.
Krievijai deklarētie Su -34 iegādes plāni precīzi sasaucas ar Somijas PGA sistēmas modernizācijas termiņiem. Plāniem daļeji izskaidrojot Somijas vēlmi iegādāties samērā lielu daudzumu ''ekonomisko'' zemiem un vidējiem* augstumiem domāto ZRK NASAMS (Norwegian Advanced Surface-to-Air Missile System) variantu. Somijas iecerēs ir paredzēts līdz 2015 gadam pilnībā izbūvēt jauno PGA sistēmu. Armijas līmeņa PGA ietvers novades principos atšķirīgus ZRK kompleksus. Helsinki Time : 2011.gadā veicot 330 miljonu $ vērtu PZRK ''Stinger'' iegādes darijumu.  Tādejādi zemo augstumu mērķu satriekšanai izmantojot MZRK RBS-70NG (8km) un PZRK ''Stinger''(5/6km) sitēmu duetu. Divas vieglās sistēmas papildinot ar vidējās distances ZRK NASAMS ( līdz 25km) un MZRK Crotale-NG (8-10km) veidojot daudzslāņainu '' aizsardzības rajona'' PGA sistēmu.

 Triecienlidmašīna :  Su34
Su-34''Fullback'' *-Su-27 IB (Istrebiķeļ-Bombardirovšik),->Su-32FN(FroNtovoj)-->Su-34
Istrebiķeļ-Bombardirovšik*- Iznīcinātājs-triecienlidmašīna(bumvedējs)
 Su-34 tehniskie raksturlielumi, ļauj definēt to atšķirīgi no pieņemtā klasifikācijas standarta.
Tradicionāli  šīs svara kategorijas lidaparāti Krievijas aviātoru vidū tiek dēvēti kā ''gaisa kuģi''(vozdušnij korabļ ).
ZRK*-ZenītRaķešu Kompleks
uzspēja*- ņemot vērā tehnikas sarežģītību lidmašīnu funkcionālās gatavības līmenis ir zems.
zemiem un vidējiem augstumiem*- no 100m līdz 1500m( zemie) , no 1500m līdz 7000m (vidējie)   
bezatteikuma laiks**-pēc Somijas AM publicētiem datiem sistēmas Buk M1 nepārtrauktas darbības, bezatteikuma laiks nepārsniedz 7 diennaktis.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru