Sekotāji

Powered By Blogger

otrdiena, 2012. gada 7. februāris

Indijas izvēle-Rafael.

Ir noslēdzies Indijas ēpiskais aviotenderis. Par tirgu uzvarētāju ir kļuvusi Francijas avioplatforma-Rafael-C.
Uzvara Indijas tirgos nodrošinās ''Rafael'' ražošanas turpināšanu. Izvēloties''Rafael-C'' Indija ir raidijusi skaidru signālu ka  militāro avioplatformu jomā tā turpina saglabāt laika gaitā pārbaudīto politisko segmentējumu. Indijai noraidot finansiāli un tehniski izdevīgāko ASV piedāvājumu F/A-18E/F  ''Super Hornet''. Valsts kura pretendē uz lielvaras statusu ,bet kurai iztrūkst tehnaloģiski neatkarīga aviobūve šāda izvēle ir loģiski pamatota. Izskaidrojums Eurofighter EF-2000 zaudējumam ir ''politiski '' sadrumstalotas atbildības produkts bez konkrēta saimnieka. Eiropas EF-2000 projekta papildus trūkums pretstatā Rafael-C ir ''apjūrotā'' varianta iztrūkums. Tehniski, EF-2000 ir perfekta gaisa pārākuma izcīņas platforma kurai iztrūkst daudzfunkciju triecien elements. Turklāt Francijas platforma kopš 2009 gada ir patiesi daudzfunkcionāla ko nevar teikt par Eurofighter. Indijas izvēli  divtik sāpīgi uztver kādreizējā metrapolē- Londonā. Pārdzīvojot vienu no iznīcinošākām finansu katastrofām tās vēsturē.  Izvēles loģika ir skaidri likusi manīt ka tendera 126 Rafael-C vienībām turpmāk sekos no 48 līdz 72 apjūrotais '' Rafael-M '' variants . Indijas avionešu flotes izbūves plānos ir četri korpusi un kā minimums divi no tiem tiks apgādāti ar jauniem klāja iznīcinātājiem. Iespējams ka Deli izrakstīs Londonai  ''pretsāpju līdzekli'' , avioneša iegādes darijumu. Indijai iegādājoties vienu no diviem Lielbritānijā izbūvē esošiem HMS ''Queen Elizabeth'' klases avionešiem.       

                                Francijas taktiskais-iznīcinātājs ''Rafael''

Indija mērķtiecīgi izvairās iepirkt ASV taktiskos-iznīcinātājus. Savu kaujas aviācijas avioparku turpinot sadalīt starp laikā pārbaudītām,tai draudzīgām politiskām lielvarām. No tehniskā un finansiālā viedokļa piemērotākā platforma Indijai būtu ASV ražotais E/F-18E/F ''Super Hornet''. Finansiāli armatūras tirgus cena atrodas no 60 līdz 80milj.$ pretstatā Rafael-C -125/135 milj.$*. Eksploatācijas izdevumi F/A-18E/F -18,500/21.000$/h , bet Rafael-C atrodas 35.000 $/h**robežās. Savā borta tehniskajā aprīkojumā abas platformas ir aptuveni vienādas. Neliels pārsvars kādā no tehniskā aprīkojuma elementiem ir katrai no platformām. Rafael-C tas saistas ar pasīvo optisko uguns novades kanāla esamību. Mazais ''optiskais'' pārsvars teorētiski saglabājas līdz F/A-18E/F modernizācijas programas uzsākšanai. Tās ietvaros lidaparāta rīcībā nonāk konteinerizēta optiskās atkāšanas sitēma.  Francijas  ''Rafael-C'' platformas reklāmas lielākā ''nepilnība'' ir AESA*radara iztrūkums. To novēršot tikai sākot no 2013/14 gada. Franču piedāvāto lidaparātu bruņojuma liste savā taktiskajā pielietojumā ir elestīgāka par pretspēlētāja piedāvāto. Viens no veicinošiem elementiem ir piedāvātā ''galvenā kalibra'' bruņojuma neatkarība no GPS -signālnavigācijas. Parlabu Franču jaunai ieroču līnijai nāk Lībijas- ''Odyssey down'' oprācijas laikā demonstrētās iepējas. Iespējams ka ''Rafael'' panākums Indijā radīs sekotājus.

AESA*-Aktīvi Elektroniski Skanējošā Antena .

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru