Sekotāji

Powered By Blogger

otrdiena, 2013. gada 14. maijs

Bruņtehnika un izlūktaktika-I.

Scout /skautu izlūktaktikas ideja tapa Francijā. Vācija, II.ps.k. priekšvakarā veiksmīgi pārņēma  bruņuizlūk vienību ideju.Uzdevums, azsardzībā atklāt pretinieka vienību pārvietošanos un veikt preventīvu ugunsiedarbi. Uzbrukumā, labvēlīgu apstākļu sakritību izmantojot par armijas inicitatīvu veicinošu elementu. Izlūkbruņgrupai pārņemot infrastruktūras objektus, piemēram tilti, ceļu un dzelzceļa mezgli. Praktiskā puse, vienības lielums un tehniskais ekipējums vairumā gadijumu nau standartizēts. Personālsastāvam aprobežojoties ar rotu vai bataljonu . Tehnikas sadaļā izstūkst standartizācijas, kodolu veido motocikli un neliels daudzums bruņtransportieru. Pēckara perjodā idej iegūst tālāko attīstību. Katrā no NATO valstīm ar atbilstošu tehniskā izpildijuma specifiku, saglabājot vienotu taktikiskā pielietojuma filozofiju. Lielāko attīstību bruņizlūku taktika iegūst: Vācijā, Lielbriānijā, ASV un Francijā.
Tās kodols virzīts PSRS izveidotās opeatīvi manevrējošo grupu pretdarbībai. Izlūkbruņugrupas uzdevums, atklāt-ziņot , bet labvēlīgu apstākļu sakritībai kalpojot par pārstaiguma faktoru, pakļaujot pretinieku nekavējošai ugunsiedarbībai. Vācija, pieņemot bruņojumā atbilstošu vieglo bruņmašīnu LUCHS. Vācu tehnikā ietvertās idejas: taktiskā mobilitāte, manevra ātrums un elastību apvidū . Apvienojot darbības akustisko klusumu* ar armijas mehanizēto strēlnieku rīcībā esošo 20mm Rh-202 lielgabala efektivitāti. Bruņmašīnas ''Luchs'' tehniskā izpildijuma īpatnība ir 8x8 pievads  apvienojumā ar divpusēju ,bruņmašinas galos izvietotiem vadītājiem ! Taktiskās priekšrocības, iespēju vienlīdz labi pārvietoties uz priekšu un atpakaļ, izslēdzot nepieciešamību pēc papildus manevra telpas un galvenais laika ! Tehniskam risinājumam likvidējot riteņtehnikai piemītošo nepieciešamību pēc ''apsviediena'' telpas. Bruņmašīnas ātrums uz maģistrāles ceļiem 100/110km/h !

                                 Vācu ''Luchs'' , neliels ieskats.

Britiem no p.gs.70 gadu vidus pieņemot bruņojumā 8t.vieglo izlūkbruņmašīnu FV101''Scorpion''. Šasijas īpatnība, ietver komerciālo elementus. Konstrukcijā  izmantojot sporta mašīnas 4,2L ''Jaguar'' dzinējs ,benzīna dzinējs ! Neskatoties uz trūkumu, ģenerētā jauda ir pietiekama lai uzturētu šķēršļotā apvidū 65km/h lielu ātrumu. Konstrukcijas nepilnība, Eiropas karadarbības teātrī ir amfībijspēju trūkums, izskaidrojams ar britu aizjūras tradīcijām.  Trūkumu daļēji novērš ''peldsvārku'' iekļaušanu mašīnas aprīkojumā , 5 min izvēršana. Īpatnība ir kompaktums un niecīgais svars ,to salīdzinot ar PSRS gaisa desanu vienību BMD-1/2 tehniku. FV101 ''Scorpion'' bruņojums : 76mm vītņstobra lielgabals L5/23 . Līdzība velkama ar  PSRS BMP-1-76mm gludstobra lielgabalu, munīcija optimizēta galvenokārt pretinieka dzīvāspēka satriekšanai. Iespēja pretdarboties pretinieka bruņtehnikai ir ierobežotas sakarā ar mazo uguns sniedzamību, munīcijas un tēmēšanas sistēmas raksturlielumiem. Trūkumu daļēji atrisina, papildinot 76 mm L5/23 lielgabala arsenālu ar ''britu specifiku'', pretanka HESH* lādņu. Pretstatā, vācu ''Luchs''- 20mm Rh-202 spējās satriekt tipveida PSRS vieglo bruņtehniku BMP-1/2 no 800m līdz 1300m distancē.

                                            FV101''Scorpion''

Konstrukcija ietver kompānijas ''Alvis''  bruņtehnikas ''Scimitar'' saimes šasiju. Korpusa  konstrukcijā izmantots bruņu alumīnijs, pasargā ekipāžu no strēlnieku ieroču uguns un lādiņu šķembām. Kā papildus aizsardzbas elements ekipāžai kalpo motortelpa ,ekranizējot apkalpi. Pozitīvā puse saistas ar konstrukcijas kompaktumu un kāpurķēžu izpidijumu.Sniedzot manevra areālu ,caurgājamību un neatkarību no meteoapstākļiem pielietojuma apvidū. Risinājuma mīnus, degvielas patēriņa pieaugums. Samazinot izlūkvienībai svarīgo gaitas autonomijas rādītāju. Diviem tehniskiem risinājumiem uzrādot dažādus priekštatus par bruņizlūk tehniku.                                        

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru