Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2013. gada 12. maijs

Francija-Krievija, projekta ''Mistrale'' realizācija.

Komplektācija, paredz Krievijas tehnisko specifikāciju ietveršanu projektā. Izmaiņas skar aviotehnikas angāra starpklāja augstumu un flotes triecienieroču integrāciju. Darbi aviongārā ir Krievijas flotes aviācijas, ''Kamova''  helikopteru nesēj rotora specifiskais risinājums. Gaidāmo ''Mistral'' aviospārnu veidos : transporta-Ka-29, radiolokācijas-piketa Ka-31M un Ka-52K  helikopteru triāde.
                            ''Mistrale''- Ka-52 ''Aligator'' klāja piezemējums.

 Jauno flotes triecienhelikopteru lielākā atšķirība no sugasbrāļiem ir aviācijai raksturīgs uguns novades risinājums ,degungalā ietvertais taktisko-iznīcinatāju''Žuk-A'' radiolokātors. Aviospārna helekoteru  un papildus bruņojuma specifika izraisa projekta sadārdzināšanos. Atskatam, sākotnējā projekta vienības 600 milj.Eiru izcenojums tuvojas 800 milj. Eiru robežai.Ieviestās korekcijas ir ierosinājuši ekonomijas pasākumus komplektācijā, atsakoties no franču ''hi-tec'' desanta L-CAT atspoles. Funkcijas ''platforma -krasts-platforma'' paredzot atvēlēt 21820 «Дюгонь» projektam.

                                       Jaroslavas kbs.- Pr.21820 ''Dyugan''.

Cenas tālāko eskalāciju nau grūti prognozēt. Francijas ''STX'' kuģubūvētājiem pirmo divu Krievijas specifikācijas ietverošo korpusu nodošanu pasūtītājam saistas ar 2014 un 2015 gada termiņu. Daudz sarežģītāk ir ar nākamo divu korpusu izbūvi Krievijas stāpeļos. Pognoze, korpusu izbūves izmaksas sasniegs 1 Miljardam Eiru !! Platformas ''Mistrale'' tālākattīstība jaaplūko no Krievijas armijas ,flotes un aviācijas prioritāšu dominantes skatpunkta. Projekta izdzīvošanā lielu lomu spēlē korpusa vienības cena . Sasniedzot kritisko slieksni 1 Miljardu Eiru turpmākā attīstība prognozējama kā maziespējama. Izprotot, ''Mistral'' korpusiem jakonkurē ar 2018 gada laika perjodam aktuāliem projektiem ,avionešiem ,kodolkreiseriem un kodolzemūdenēm utt. Vienības cenai ierosinot kārtējo projekta pārskatīšanu un nacionālās optimizācijas programu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru