Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2014. gada 2. februāris

Krievijas GS-2020 gada perspektīva-II.

Kaujas aviācijas elementu papildina smagās avioplatformas un helikopteri. Smago avioplatformu segmentā vērojamā aktivitāte aprobežojas ar pastāvošo modeļu modernizācijas pakāpes dziļumu.Smagās kaujas platformas pārstāv 2 modeļi ,vidējārādiusa bumvedējs Tu-22M2 un stratēģiskais bumvedējs Tu-160. Prognoze ,iespējams no 30 līdz 60 vidējie bumvedēji Tu-22M2 iegūs M3 modifikāciju ,bet 19 vienību lielā Tu-160 flote pakļausies M modernizācijai. Abos gadijumos modernizācija tiek ņemta vērā finansiālā liederība.Ierobežotie uzlabojumi skar avioniku ,lidaparāta navigācijas un tēmēšanas sistēmā izmantojamo datoru. Tehniski pilnvērtīgāko modernizāciju pārstāv Tu-160M- papildinot izmantojamo bruņojumu listi ar signālnovades ieročiem. Modifikācijas iespaidā Tu-160M spēs veikt konvencionālos uzdevumus.
Konceptuāli atkārtojot ASV stratēģisko bumvedēju B-1B ''Lancer'', B-2A''Spirit'' pielietošanas praksi. Perspektīvā vadlīnija ,sākot no 2027 gadu abas platformas pakāpeniski aizstājot ar PAK-DA. 2013 gadā valsts vadība dod rīkojumu ''Tupoļeva'' Kb. veikt PAK-DA platformu projektēšanas un konstruēšanas darbus. Plāni paredz ka līdz 2018 gadam jatop pirmam jaunās platformas prototipam. Gaisa spēki nostādīti grūtas izvēles priekšā. Izvēlēties lidojošā spārna zemas signatūras koncepciju vai ātruma un zemas signatūras kompromisa risinājumu. Zemas signatūras konstrukcija neatbilst flotes uzdevumiem, iztrūkst ātrums. Turklāt darbojoties pretinieka aviācijas kontrolētā telpā uzbrukumam un bēgšai ir nepieciešams virskaņas sprinta režīms. Ātruma trūkums noliegtu izmantot bumvedēju PGA pārtvērēj platformas uzdevumiem.  
Līdzīgi darbi notiek transportaviācijas jomā. Smago platformu listē uzsākot modernizēto IL-476 ražošanu.
Palīgflotes parka atjaunošani izmantojot transportaviācijas un civilās aviācijas pašažieru platformas.
Piemēram , Tu-214 tiek pielāgotas multispektrālās izlūkošas uzdevumu veikšanai. Pastāv varbūtība ka Tu-214 tiks izvēlēta par Il-38 un Tu-148  flotes pretzemūdeņu platformu aizstājēju. Ilglaicīgi Krievijas aviobūvē novērojas problēma ar vidējās 7,5t. celtspējas turbopropeleru piedziņas platformu ražošanu. Militārajā aplikācijā pildot reģionālo personālsastāva un kravas transporta funkcijas. 2013 gada izskaņā segmentā ir novērojama Krievijas mašīnbūvē un kuģubūvē pielietoto''standart risinājumu'' izmantošana. Kā norāda ''Rosteh'' runasvīrs Aleksejs Fjodorofs sākot no 2015 gada tiks apgūta Kanādas kompānijas ''Bombardier'' lidmašīnas Dash-8Q400 modeļa licences montāža Krievijā. Modelim Bombardier Dash-8Q400 atrisiot reģionālās platformas problēmu ,bet Gs iegūst ilglaicīgā komerciālā eksploatācijā pārbaudītu risinājumu.
Kaujas helikopteru būvē tiek novērota trīskārtēja dublēšanās. Armijas aviācija paralēli iepērk trīs dažādas konstrukcijas kaujas helikopterus, Ka-52, Mi-28N un Mi-35M*. Neskatoties uz to ka modeļu tehniskajos rādītājos pastāv zināmas atšķirības to vienlaicīga ražošanas uzturēšana nau finansiāli attaisnojama. Kā pierāda ASV karadarbība Afganistānā, Ka-52 gadijumā pieminētā atbilstība ''kalnu vides specifikai '' mūsdienās ir kompensējama ar eksploatācijā daudz vienkāršāku platformu un aviobruņojuma palīdzību. Izdarot izvēli par labu vienam no trim ''favorītiem'' nozīmētu izbrīvēt iespaidīgus finansu resursus. Tieši to trūkums kavē vairāku programu attīstību.

                                                      Ka-52/Mi-24

 Tehnikas iepirkumu jomā vērojāmais stāvokis ir izveidojies dažādu faktoru ietekmē. Viens no tādiem ir armijai pieejamie finansu resursi. Mi-35M iepirkums izskaidrojas ar tehnisko un eksploatācijas raksturlielumiem kā arī iegādei patērējamo finansu daudzumu. Vērojama līdzība ar Su-30SM platformām, Mi-35M cenas pieejamību Armijai nodrošina ārvalstu iepirkumi. Perstatos liekot vienības 2013 gada iegādes cenas : Ka-52(21-24 milj.$) Mi-28N(23-27milj.$) un Mi-35M(11-14 milj.$).Atsaucoties uz VPK.ru lapā pubicēto rakstu : 2020 gadā tehniski bīstamāko triecienhelikopteru parku veidos līdz 140 Ka 52 ,98 Mi-28N un 48 Mi-35M kopumā veidojot 284 vienības. Unversālajā transporthelikopteru parkā notiek pārbīdes. Ilglaicīgo Mi-8 dominanti armijas aviācijā pārtrauks jauna, vidējās klases Ka-60 platforma. Deklarētie plāni . 100 Ka-60 vienību iegādi.

                                           Ka-60''Kasatka''

Unversālo transporthelikopteru 450 lielais Mi-8 AMT/AMTŠ/AMV parks tiks atsvaidzināts ar līdzīgām modifikācijām. Smagsvara transpota helikopteru Mi-26 rindas paredzēts papildināt ar 18 vienībām. 2020 gadā kopsumā veidojot aptuveni 35 lielu parku. Ņemot vērā armijas aviācijas parka eksploatācijas ikdienu minētais aritmētiskais lielums ievērojami atšķirsies no faktiskā, kaujai gatavo vienību skaita. Neskatoties uz to Igaunijas un Latvijas gadijumā jaatceras ka Pleskavas avb. atrodas nepilnu 100km no robežas. Pleskavas pievārtē atrodas gaisas desanata divīzija ,bet avb.* atrodīsies jaukta veida helikoptera spārns. Viens no tehniskas kaujas efektivitātes faktoriem ir  taktika un vienības organizātoriskā forma. Krievijas armijas aviācijai attīstot jaunu spēku pielietošanas koncepciju. Tās pamatu veido cieši integrēta organizātoriskā forma : triecienhelikopteru, transporthelikopteru un smago helikopteru airomobilā manevra koncepcija. Taktiski nodrošinot kompaktu airomobilo spēku telpas aptvērienu ar ''integrētu'' uguns un materjāli tehnisko atbalstu.
    
PAK-DA* -krievu val.(Perspektīvais Aviācijas Kompleks-( Daļņij Aviāciji )-Tālās Aviācijas.) Tālās Aviācijas-Perspektīvais Aviācijas Kompleks.    
Mi-35M*-modernizēts Mi-24.
avb*.-aviobāzē.    

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru