Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2014. gada 26. aprīlis

Vienkārši ,globālais šaha galds !

 Šodienas notikumi austrumukrainas reģionu pilsētās pastāv pagātnes kopija, Kosova. Patīk vai ne bet tā ir lielvalstu spēle par ietekmes sadali.  Pagātnē, 1999 gadā pasaule Serbijas gadijumā vēroja ASV specdienastu atbalstītu Kosovas apgabala separātistu kustību. ASV atbalstija 40.000 karēvju lielas  Kosovas atbrīvošanās armijas tapšanu. Uzdevums, atšķelt Kosovas albāņu apdzīvotu Serbijas apgabalu. Serbijas Bs izvērstā antiterora  pasākumi sastapa labi kordinētu jaunveidotas KAA un NATO aviācijas pretdarbību. Turpinājumā ārvalstīm diktējot Serbijai pieņemt  konfederālas valsts statusu un veikt izmaiņas konstitūcijā. Ārvalstu iejaukšanās Serbijā piespieda tai zaudēt vienu no tās vēstures sastāvdaļām, Kosovas lauku. Kosovas jautājuma risināšanā lielu lomu spēlēja speciālo spēku taktika, speciālā NATO kontrolēta lieguma zona. Tās ietvaros noritēja KAA izveidošana . ASV guva taktisku uzvaru Kosovā ,bet starptautisko likumu speciālistiem norādot uz stratēģisku zaudējumu ilglaicīgā posmā. Kosovas atgadijumam radot tiesisku precedentu. No tiesiskā viedokļa Kosovas gadijums demonstrē ka atsevišķos apstākļos valsts pilsoņi var nepakļauties valsts likumīgai varai un pretendēt uz valsts sadalīšanu.Kosovas islama ticīgo apgabals pieprasija pievienošanos kaimiņvalstij Albānijai. Turpinājumā Lielalbānijas ideja Balkānos ierosina jaunu konfliktu Maķedonijas teritorijā*. Valsts likumīgā vara nedrīkst* konstitūcijas aizsardzībai apkarot separātistus ! Pretdarboties ar militāru spēku, izsludinot ārkārtas stāvokli vai pretterorisma operāciju. Ārvalstis var atbalstīt finansiāli un ar bruņojumu kā arī tieši veikt separātistu spēku militāro atbalstu. Pakļaut pretterorisma operācijas veicēju sankcijām un militārai pretdarbībai.Piemēru ilustrē Maķedonijas Bs pretdarbība pierobežas apgabalu albāņu separātistiem.Valstis kuras atbalstija Maķedoniju ar bruņojuma un munīcijas piegādēm, Grieķija un Ukraina. ANO drošības padomes lēmumi ir praksē ignorējumi. Tālājā pagātnē ASV Kosovas gadijumā pazemoja Krieviju apveltot to ar pasaules arēnai  maznozīmīga spēlētāja statusu.  Šodien , Austrumukrainā ir redzams pagātnes spoguļatēls un vienlaicīgi prasmīga monētas atdošana ASV. Arī Ukrainā ir redzama Bs mazspēja un līdzīgi kā KAA tapšanā tiek veidota valdībai lojāla rietumukrainas etnisko ukraiņu spēka struktūra Nacionālā Gvarde. Ukrainas NG spēka struktūras ir mazspējīgas funkcionēt bez ārvalstu finansiālās un militārās palīdzības. Finanses nozīmē arī karadarbību austrumukrainas teritorijā. Tuvākajā laikā būs redzams vai ASV izlems veikt arī Ukrainas finansiālo atbalstu. Tās saņemšana nozīmētu arī laicīgu valsts pastāvošo robežu saglabāšanu. Ukrainai nepieciešamais finansu atbalsts tiek vērtēts ar 37-40 Miljardi $ kuru japiešķir SVF. Izdalītais finansējums vienlaicīgi nozīmētu ka ASV ir gatava kofliktēt ar Krieviju ''tabu zonā'', pēcpadomju telpā. Finansu palīdzība nozīmētu Ukrainas iekšējo resursu optimizāciju. Pēc ASV finansu tirgus tehniskā analītiķa  Mr. ''zelts''- Jim Sinclair /Džima Sinklēra izteikuma, tieši SVF nospēlēs būtisku lomu Ukrainas nākotnes izvēlē par labu Krievijai. Norādot uz Grieķijas precedentu.

                                                         
2014 gadā- Krievija principā demonstrē pasaulei cik mazspējīga darbos ir ASV saskaroties ar ''adekvātas svara kategorijas'' pretspēlētāju. Latvijai un Igaunijai  ņemot vērā krievalodīgo skaitu valstī Ukrainas krīze ir nopietns pārbaudijums. Liela nelojālo pilsoņu skaita apstākļos iekšējā drošībā būtisku lomu spēlē ekonomiskais faktors ,darba vietas. Valsts vadībai ir japrot argumentējoši pasniegt ASV sabiedrotajam nepieciešamību pēc ''Maršala plāns-2'' realizācijas Latvijā un Igaunijā. Valsts PID sadarbībā ar  ASV un Kanādas migrācijas departementu būtu japanāk laikā terminēta* ,speciālā Latvijas krievalodīgiem domātā emigrācijas kvota. Tam pildot ventiļa funkcijas, piemēram 140.000 vecumā no 18 līdz 45 gadiem. Ar tādu darbību palīdzību tiktu izsēta lielākā daļa Latvijas ''5 kolonas'' līdz ar vēlētāju aizvērtos politiskā niša. Paliktu tikai neliels skaits ''izredzēto'' aktīvistu. Sevišķā emigrācijas kvota ir ļoti aktuāls nacionālās drošibas elements.  Ņemot vērā ka V.Putins ir nodefinēji jaunu Krievijas stratēģiju pēcpadomju telpai : cīņa ar iekšējo ienaidnieku un galvenais Krievu Nacionālās Atbrīvošanās Kustības atbalstīšanu pēcpadomju telpā ! MOSTAS REVANŠISMS.

 nedrīkst*- princips, vērsis un Jupīters.
Laikā terminēta*-paredz kvotas funkcionēšanu 7 gadu perjodā , atsevišķa kalendārā gada kvota 20.000 personas. Jaatbils vecuma cenza un etniskam nacionālās valodas cenza nosacijumiem ,izziņas PID.

Maķednijas teritorijā*-1994 gads 66.7% maķedonijas slāvu ,22,3% albāņu. Dzimstības atšķirība 1,3- bērni maķedonijas slāvu sievietēm ,bet 2,7- bērni albāņu sievietēm. Maķedonijas slāviem drīz kļūstot par minoritāti savā valstī.
        

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru