Sekotāji

svētdiena, 2014. gada 3. augusts

Konflikti un aviācija-II.

Neatkarīgi no konflikta veida ,valsts Gs veicamie uzdevumi  ir sekojoši : gaisa dominantes izcīņa, armijas daļu un jūras spēku atbalsts, izlūkošana ,transports.  Vairums minēto prasību tiek ietvertas taktisko-iznīcinātāju raksturlielumos.  Kā rezultātā tiek radītas komplicētas un nesamērīgi dārgas platformas. Sekojoši ,iegādes un uzturēšanas izmaksām nonākot pretrunā ar lielāko vairumu valstu finansu celtspēju. Neskatoties uz to, vairumā mūsdienu konfliktu iztrūkst nepieciešamība pēc gaisa dominantes izcīņas. Iemesli , neregulārā karadarbība ! Nedaudzos izņēmuma gadijumos preventīvi spēcīgākam pretiniekam ir vērojamas nepilnības. Tās skar izmantojamās avioplatformas, informatīvā lauka pārklājumu un spēku vadību ! Informatīvo lauku īpaši saistot ar nepārskatāmiem zemiem augstumiem. Tas ir augstumi kuros darbojas armijas triecienaviācija un helikopteri .Vitāli svarīgi armijas tiešās uguns atbalsta elementi. Tehniskā puse, šo lidaparātu raksturlielumi ir piemēroti veicamo uzdevumu izpildei. Armijas helikopteru un triecienhelikopteriem pildot armijas daļu airomobilitātes un uguns atbalsta funkcijas. To kaujas ātruma raksturlielumi nepārsniedz 300km/h robežu ,bet triecienlidmašīnas A-10 kaujas profila ātrums atrodas no 540km/h līdz 600km/h. Tikai nedaudz ātrāks kaujas profilā ir Su-25 -720km/h. Atbilde ir meklājama veicamo uzdevumu listē. Izmantojamais ātruma diapozons ir optimāls vizuālai mērķu atklāšanai un identificēšanai kā arī pretzenīta manevrēšanai. Pie trūkumiem, lielais kaujas svars ! Tā cēlonis ,paredzamā pretinieka pretdarbība, nesamā kaujas krava un borta ieroči . Krīzes laikā  17t.vai 20t. smagsvara kaujaslauka eksploatācija aprobežojas ar improvizēto skreiceļu, tas ir lielceļu. Lai iegūtu armijai pieņemamu ugunsatbalsta akselrācijas laiku skrjjosla var atrasties līdz 150km distancē no frontes līnijas.Smagsvaru triecienlidamšīnai ar optimālo kaujas kravu japatērē ne mazāk kā 1600m skreiceļa. Piezemējums ir līdzvērtīgās distancēs. Triecielidmašīnu Su-25 un A-10 lidojuma/h izmaksas atrodas no 7000 $* līdz 17.500$.  Notiekošie konflikti demonstrē ka aviācijas atbalsta iztrūkuma pamatā ir ekonomiskie cēloņi. Tirgus definējumā, produkta cena neatbilst patērētāja pirktspējai. Šodien redzam ka minētā tirgus niša aptver netikai Āfriku,Āziju,Dienvidameriku bet arī lielu daļu Eiropas.  
         
tāldarbības*-vairāk kā 100km.
7000$*-aptuvens pieņēmums saitībā ar Su-25.

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana