Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2014. gada 23. augusts

Robežgrāvji.

Viens no austrumukrainas pierobežas apgabalos ieilgušās karadarbības cēļoņiem ir zaļās robežas kontroles  nepilnība. Kontrole notiek muitas punktos bet pārejā robeža ar Krieviju un Baltkrieviju ir formāla ,trūkst  fiziska un tehniska kontrole. Viens no jebkurā tautā plaši izplatītiem risinājumiem ir mūris, žogs vai grāvis. Autors, pamato ar cilvēka ģenētiski refleksīvo vēsturisko atmiņu ,bet nekādīgi  ar prāta, racionālo pusi. Cik noprotam no Ukrainas  paziņojumiem, fiksam risinājumam izvēlēts ir robežgrāvis. Apskatam cik tā ir efektīva sapiertehnikas būve. Praktizējot ''aizsardzības rajona'' koncepciju grāvja sapierbūve attaisno sevi jo pretinieks tā forsēšanai ir spiests radīt pārejas. Tātad sapiergrāvim pildot tiešo uzdevumu : bremzēt ,kavēt ,dalīt ! Panākot vēlamo, palielinot pretinieka bruņtehnikas eksponēšanas laiku ugunslaukā un sadalot to plūsmu viļņos.  Cik attaisnojams ir grāvis kā robežkontroles fortifikācijas elements ? Pretstati, izmaksas un efektivitāte. Jautājums , kāds  ir racionālākais kontroles veids ? Veidojot robežgrāvi. Jautājums ir tekošā-Km izmaksas ?  Grāvracējmašīnas darba /h degvielas izcenojums pretstatā tekošam- m. Tam  nesniedzot atbildi cik efektīvi tiks veikta robežas kontrole ! Ukrainas publicētie plāni, robežgrāvja garums no 180km līdz 250km !!!    

                                                         
 Grāvja ''izveide dabā'' pilda šķēršļa simbola funkcijas. Jautājums, cik nopietns ir šķērslis ja tas netiek pārskatīts , tātad kontrolēts ? Šāda nepieskatīta tipveida šķēršļa pārvarēšana ''tautas daiļamatu meistariem'' neaizņem vairāk kā 10-15min. ! Kādā veidā ?  No sapierspēku karadarbības pieredzes. Grāvja ātrai pārvarēšanais* ir neieciešams maksimāli viegls un izturīgas konstrukcijas materjāls. Protams svarīgs ir arī  ''produkta'' cenas pieejamība ! Par tādu kalpo plašā tirgus apritē izplatītas plastikāta kanalizācijas 100,150, 200mm trubas. No tām veidojot elastīgas buntes-ruļļus. Civilā tehniskā sadaļa, nesējam(-iem) nometot vienu vai vairākus ''bunti-rulli'' to pieblietēšanu veic ''ātrgaitas'' riteņtraktori K-150/500 . Patērējamais laiks ,no 15 min.līdz 20 min ! Robežkontroles atziņa : grāvis bez kontroles nau palīgs ! Daudz racionālāk būtu līdzekļus novirzīt nacionālās aizsardzības rūpniecības piedāvāto  virsmas kontroles tehnisko līdzekļu iepirkšanai . Ukrainas piesauktā robežproblēma, nelegālas bruņtehnikas un  militāro materjālu plūsma. Tie ir vieglākie tehniskās kontroles objekti ! Secinājums, Ukrainas grāvja risinājums  ir ātra finansu apgūšanas shēma un nesaitas ar patiesu valsts drošību.

                                           3,5m šķērso Leopard-2A6 ,bet kā būs ar 4,5-5m ?

Problēmas var rasties vieglākai bruņtehnikai ,bet mūsdienu tankiem standarta 3,5m fortifikāciju grāvji  tiek pārvarēti ''neaizķeroties''. No bildes varam secināt ka  2-3 tanku lēna secīga grāvja forsēšana izveido eju mazāk spējīgiem tehnikas brāļiem. Risinājums joprojām ir aktuāls militāras fortifikācijas elements pretdarbībā bruņtehnikai. Krievijas Bs modernā tranšejracējs TMK-2  un cita sapiertehnika. Vācijas BS p.gs. 80g. sapierrotu organizātoriskā uzbūve.

ātrai pārvarēšanai* -tas ir militāri pareizi piemēroti ģeom.izm.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru