Zemā lidojuma taka.
Vieglā triecienaviācija kalpo netikai pretinieka sauzemes spēku satriekšanai ,bet arī kā efektīvs pretinieka airomobilo spēku bloķēšanas un neitralizācijas instruments. Ņemot vērā Krievijas, Pleskavas apg. izvērsto airomobilo un gaisa desanta spēkus, Baltijas valstīm aktuāls elements. Tas tādēļ ka airomobilie spēki darbojas zemos augstumos un to kontatēšana būs notikuš fakts*. Precīzāk, pēc zvana pie namdurvīm ! Vieglsvara triecienplatformu salīdzinājums javeic netikai ar smagsvara līdziniekiem,bet arī ar triecienhelikopteriem. Apskatot kā no finansu aspekta, tā arī tehniskā. Iegādes un eksploatācijas izdevumi atrodas nesalīdzināmās kategorijās. Aptuvena līdzība karalauka bāzēšanās iespējas.Pateicoties nelielam svaram un gabarītiem tās vairāk piemērotas improvizācijai. Ļaujot armijai praktizēt Mi-24/ Mi-28 analoģisku ''rungu pie sāna'' aviācijas izvēršanu ,tas ir no 10km līdz 30km atstatus no ''saskarsmes rajona ''. Iespēja, nodrošina 5 min uguns atbalsta saņemšanu ! Kaujas pielietojuma efektivitātē abas platformas aptuvena vienādas. Atšķirība ir pielietojuma taktikā un nesto ieroču klāstā. Munīcijas nomenkalatūrai tehnaloģiju iespaidā ir tendence tuvināties. Platformu uguns manevra aptvēriena pamatā ir ātruma atšķirība par labu vieglām triecienlidmašīnām. Abu platformu savstarpējā saskarsmē priekšroku iegūst vieglās triecienlidmašīnas.
Loģisks jautājums ? Kā var realizēt šādu lidaparātu potenciālu pretiniekam dominējot gaisa telpā ? Daļēji atbilde slēpjas politiķu pieminētajā mantrā ,NATO palīdzēs ! Pamatojot ar atbildības dalīšanu . Realizētā koncepcija paredz NATO partneriem domātu ''patiesības serumu'' kas ietver gaisa dominantes izcīņas deleģēšanu partneru aviācijai. Agrīnais kontakts* ar pretinieka sauzemes spēkiem notiek bez partnervalstu karēvju dalības.* Problēma, ir vieglo triecienlidmašīnu A-37 ražošanas atsākšana. Piemēram var minēt ar izcilām STOL īpašībām apveltītā DASH-6 ''Twin Otter'' vieglo transportlidmašīnu ražošanas atsākšanu. Ražošas tiesības pārņemot ''Viking Air'' . Tas iespējams pateicoties lidaparāta konstrukcijas vienkāršibai. Lidaparāta''Twin Otter'' STOL raksturlielumi daudzos gadijumos ir pielīdzināmi helikopteru veiktspējai ,bet pārspējot tos iegādes cenā un eksploatācijas izdevumos. Aptuveni līdzīgi ir ātruma un nogādājamās kravas distances rādītāji. Viennozīmīgi pārspējot helikopterus tādā rādītājā kā : degviela-l / kravas-kg. uz km ! Ekonomiskam un STOL raksturlielumu faktoram kalpojot par armijas kapacitāšu stūrakmeni. Atgriežoties. Jautājums, kāda ir vieglo triecienlidmašīnu bruņojuma liste un iespējamā pretinieka pretdarbība ?
13,5m*- raksturlielums ko uzrāda taktisko-iznīcinātāju izmantotā signālnovades JDAM munīcija(12m).
agrīnais kontakts*- ilgst no 7 d/n līdz 30 d/n . Patērējamais laika posms sauzemes atbalstspēku saņemšanai(varbūtējai).
pēc notikuša fakta*- Latvija nau izvērsusi valstiskā mērogā zemo augstumu kontroles sistēmu. Problēma apsk.iepriekš.
bez partnervalstu karēvju dalības*- NATO gaisa dominantes izcīņa ,veltāms atsevišķa apskats. Saitībā ar Baltijas valstm NATO pastāv fundamentāla problēma : ,,pirmais sāk un uzvar''.
STOL*-Short Take-Off ,Landing/ īsā starta ,piezemēšanās spējas.
13,5m*- raksturlielums ko uzrāda taktisko-iznīcinātāju izmantotā signālnovades JDAM munīcija(12m).
agrīnais kontakts*- ilgst no 7 d/n līdz 30 d/n . Patērējamais laika posms sauzemes atbalstspēku saņemšanai(varbūtējai).
pēc notikuša fakta*- Latvija nau izvērsusi valstiskā mērogā zemo augstumu kontroles sistēmu. Problēma apsk.iepriekš.
bez partnervalstu karēvju dalības*- NATO gaisa dominantes izcīņa ,veltāms atsevišķa apskats. Saitībā ar Baltijas valstm NATO pastāv fundamentāla problēma : ,,pirmais sāk un uzvar''.
STOL*-Short Take-Off ,Landing/ īsā starta ,piezemēšanās spējas.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru