Sekotāji

pirmdiena, 2017. gada 27. februāris

Dzinēji,EM-Drive.

Viens no valstu militārās drošibas raksturlielumiem ir  neatkarīga piekļuve kosmosam.Tikai nedaudzas valstis ir  tehnaloģiskā iespēja neatkarīgai piekļuvei kosmosam: ASV, Krievija, Francija,Ķīna,Ukraina, Japāna, Indija un Izrēla. Tehnaloģijas pamatu veido šķidrās un cietās degvielas raķešdzinēji. Piekļuves iespēja kosmosam veido tehnaloģijas pirmo slieksni. Orbītā   izvērstā krava izraisa ar assu orjentāciju ,orbītas uzturēšanai un mainīšanai patērētās enerģijas  atjaunošanas prolēmu. Asu orjentācijai daļēji var izmantojot žiroskopus ,bet orbītas atjaunošanai un manevram kompaktus raķešdzinējus vai daudz ekonomiskākus elektrostatiskos jonu un plazmas dzinējus.Abos raķešu un jonu/plazmas dzinēju gadijumā pavadonim nepieciešama šķidrā vai gāzveida argona/ksenona degvielas krājumi. Ilustrācijai, Starptautiskai kosmiskai stacijai  izmatojot ķīmisko raķešdzinējus orbītas atjaunošanai patērē- 7,5t. šķidrās degvielas gadā ,bet jonu dzinēju pielietošanas gadijmā mazāk par 300 kg argona gāzes. Svara ekonomija konvertējas eksplotācijas laikā un finansēs. Jonu un plazmas dzinējos vilkmi rada elektrība un gāzveida degvielas mijiedarbība. Problēmas būtība , joprojām saglabā gāzveida degvielas balastu. Kosmosa kuģim nākas tērēt degvielas svara masas ekvivalentus kā paātrinājumam ,tā bremzēšanai ,tātad 2x ! Bezdegvielas kosmosa kuģu dzinējus darbina tikai zinātniskās fantastikas grāmatās. 2001gadā Lielbritānijas izgudrotājam Roger Shawyer (Rodžers Šavjers) dibina Setellite Propulsion Research Ltd. kompāniju. Nākamajā 2002 gadā paziņo par EmDrive  elektromagnētiskās-rezonanses-kavitācijas dzinēju.  Tehniskie raksturlielumi: patērē 850W.= 0.02 ņūtonu vilkmes( miliņūtonu) ! EmDrive- strādājot vien pāris sekundes līdz magnetrons pārkarst.

                                             EmDrive -radītājs
.      
Paziņojums par Emdrive zinātnieku aprindās tiek uztverts ar skepsi jo izgudrotājs nespēj izskaidrot  dzinēja darbības principus. 2006 gadā zinātnieks paziņo par uzlabotu, lielākas vilkmes ar ūdeni dzesējama dzinēja izstrādi. Plānojot, ka 2.paudzes dzinējos-vilkmes  un funkcionālās noturības uzlabošanai dzinējā izmantos superpārvadītājus.

                                                   
 Funkcionāli dzinējs konvertē elektrību-mikroviļņus-kavitācijas vilkmē ! Tātad, dzinēja darbībai nepieciešama tikai elektrība likvidējot izlietojamo degvielas balastu. Par degvielu  saulei tuvējā apvidū kalpo fotovoltāžas paneļi to iegūtā enerģija ir pietiekama dzinēja darbam. Lielākās distances iztiekot ar akumalātoriem un perspektīviem koolenerģētiskiem reaktoriem. Lielākais paradoks ir dzinēja darbības princips.  Līdz 2017 gadam fiziķiem nespējot pamatot ar zināmās fizikas likumiem tā darbību.EmDrive  dzinējs pārkāpj Ņūtona 3 likumu: '' darbība izraisa līdzvērtīgu pretdarbību, bet ar pretēju vektoru''- raķešdzinēju pamats. Paradoks slēpjas apstāklī, ka dzinējs ir noslēgs ,bet vilkme ir ! Viens no varbūtējiem tā darbības teorētiskiem izskaidrojumiem ir saitīts ar jauno mazzināmo fiziku -kvantu mehānikas teoriju --kvantu vakumu.Neskatoties uz EmDrive iekārtas ''tumšajiem darbības likumiem'' tās ekspermentālā pielietojumā sacenšās vadošas kosmosa lielvalstis. Par SPR ltd. radīto dzinēju interesējas ASV pentagons un kompānija ''Boeing''.Vadošam kompānijām vēloties iegādāties patenta tiesības. 2016 gadā Ķīnai paziņojot ,ka paradoksa- Emdrive dzinējs ir izmēģināts kosmoskā platformā, darbojas ! 2018 gadā līdzīgi izmēģinājumi plānoti ASV. Dzinēja konstrukcija ir pārsteidzoši vienkārša izmantojas sadzīves elektrotehnikas elementi. Jaunais EmDrive  dzinējs izraisa tālejošas pārmaiņas kosmosa apguvē. Dzinējs paver iespēju Marsu sasniegt 70 d/n  iepretim šodienas 8 mēnešiem ! Paverot iespēju cilvēcei uzsākt Mēnes un Marsa kolonizēšanas projektus. Tuvējā kosmosā ,MZP iegūst ''neizsīkstošu'' enerģētiku ,ļaujot aktīvi manevrēt orbītā. Būtiskākā sadaļa, ka  Em Drive paver durvis ''Zvaigžņu karu'' tehnaloģijām. Kritiskā sliekšņa dzinēju  tehnaloģija,  ļauj pārvarēt ķīmisko dzinēju izraisīto nepieciešamību pēc degvielas papildināšanas loģistikas ķēdes. Pasaulē amatier izgudrotājiem ņemot aktīvu dalību EmDrive tālākā pilveidošanas sacensībā. Atklājuma paradoks slēpjas tajā ,ka pretēji akadēmiskās zinātnes videi lielākie atklājumi joprojām dzimst ārpus tās.....Izgudrotāju vienpatņu piemājas klētiņās !

EmDrive*-dzinēja darbības principi ignorē zināmos fizikas likumus,bet arī rada problēmas zinātnes žurnāliem publicēt atklājumu ! Arguments , mazizglītotai publikai būs grūti uzticēties fizikai ja iekārtu darbina tai neizskaidrojami (mazzināmi-tumšie) spēki !

EmDrive--RadioFrekvences-rezonanses-kavitācijas dzinējs.

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana