Sekotāji

pirmdiena, 2017. gada 13. februāris

Ieskats avionešu klubā.

Interesentiem par teicamu ilustratīvo materjālu var kalpot ĶTR ziņu kanālu CCTV+  un CCTV news  ieskats 2016 gada izskaņā noritošās avioneša klāja aviācijas ieroču pielietošanas mācībās Bohajas jūras akvatorijā. Mācību avioneša ''Liaoling'' gaita un klājs sniedz priekštatu par Ķīnas JKS funkcionālo kvalitāti salīdzinājumā ar Krievijas JKF dvīņubrāli avn-k.* ''Admirālis Kuzņecovs''. Abi avioneši pārstāv 1143.5 projektu ,bet  kā redzam katrai no valstīm ir atšķirīga eksploatācijas kvalitāte. Identiskas konstrukcijas, bet ar stingri atšķirīgu klāja personāla funkcionēšanas algoritmu. Ķīnas gadijumā ir manāma acij skatāma organizātoriskā saskaņotība.


 ''Liaoling'' klāja personāls izmanto  no ASV patapinātu apģērba krāsu kodu un aviotehnikas klāja vilcējus.Klāja personāla atšķirīgo funkcionālo kvalitāti nodemonstrējot avn-k. ''Admirālis Kuzņecovs'' Sīrijas izvēršanas laikā. Klāja apkalpes haotisko darbību rezultātā zaudējot vienu MiG- 29K platformu. Atgadijumam atklājot trūkumus lidojumu vadības un klāja apkalpes kompetencē saskarsmē ar nestandarta situāciju. Atšķirībā no Krievijas dīņubrāļa, avn. ''Liaoling'' gaitas laikā tvaikturbīnu katli neizdala vizuāli redzamus izmešus. Autors, tas liecina par dzinējiekārtu un izmantojamās degvielas kvalitāti. Nozīmīga loma izmešu samazinājumā pienākas izmantotai degvielai : mazuts  vai dīzeļdegviela. Izvēli nosaka katlu tehniskā adaptācija, to tehniskais stāvoklis un valstij pieejamais finansu apjoms. Kā redzams video Ķīnas JKS klāja aviācija neskaitot PGA iemaņas apgūst pretkuģu triecienfunkcijas. Pretstatos, nekas nau zināms par avn.''Liaolig'' klāja aviācijas sauzemes triecienfunkciju iespējām. Pēc Krievijas ģenerāļa Andreja Kortopālova sniegtās informācijas kremļa ziņu vietnei ''Sputnik'',  divu mēnešu laikā avn-k.''Admirālis Kuzņecovs'' klāja aviācija kopumā veikusi 420 kaujas lidojumus no kuriem 117 ir veikti d/n tumšajā laikā. 2016 gada novembris kļūst vēsturisks Krievijas JKF, klāja aviācija atzīmējas ar reālu kaujas pielietojuma pieredzi. Autors prognozē, ka vairāk par 70% no minētiem 420 kaujas lidojumu skaita veic jaunie MiG-29K/KUB. Minētie skaitliskie lielumi nau slikti ja ņem vērā salīdzinoši nelielo klāja aviācijas tehnikas un pilotu apjomu*.  Tātad, 210 kaujas lidojumu /mēnesī izdalot ar 10 lidaparātiem sanāk 21h /mēnesī pilotam ,bet gada griezumā sanāk 252h* pilotam gadā. Ņemot vērā 10% kļūdas korekciju minētie sakitļi liecina par ļoti intensīvu* klāja aviospārna noslogojumu. Nezināmā sadaļa ,nav precizēts vai 420 kaujas lidojumi attiecas tikai uz taktisko-iznīcinātājiem, Jatgādina ka avn-k.  aviospārns Sīrijas pozicionēšanas laikā ietvēra ari Ka-52 triecienhelikopterus.  




 AvN-K*-AvioNesošais- Kreiseris.-atšķirību noteic galvenais ierocis, Kreiseris- 700km triecienraķetes, bet palīgfunkcijas aviācija.                                                      
AvN.*-AvioNesis. Ķīnas gadijumā zemklāja ieroču telpai trūkst triecienraķešu , funkcionē kā klasisks PGA avionesis.
tehnikas un pilotu skaitlisko apjomu*- avn-k. aviācijas spārns neskaitot helikopteru sadaļu ietvēra līdz 6-9 MiG29K/KUB un 4-5 Su-33.  Atzīmei , 2 mēnešu ilgajā izvēršanas laikā klāja aviācijas spārns zaudē 2 lidaparātus. Abos gadijumos lidparātu zaudējumus izraisa atteikumi klāja nodrošinājuma tehnikā.
ļoti intensīvu*-pretstatos ASV JS klāja aviācija- 300h norma.
252h * - maldīgs pieņēmums, ka 1 kaujas lidojums atbilst 1h.....                                                

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana