D-Korejai KFX projekta ietvaros tehnisko konsultantu jomā figurē Zviedrijas ,Francijas aviodizaina speciālisti. Domājams ka lidaparāta viendzinēja risinājuma vilkmes diapazons atrodas 10kN robežās. Konstruktoriem ietverot neatkarības principu komplektācijā , dzinēju un aprīkojuma izvēles iespēju. Pamatā sadaloties starp 3 piegādātājiem : Eiropas EJ-200 ,Francijas M-88 vai ASV F414. Nākamam attīstības solim virzoties oriģināla Korejas dzineja virzienā.Iegūstot maksimāli neatkarīgu tehnaloģiskā eksporta produktu. Korpusa eksterjerā realizēta v-piegriezne , dzinēja izplūdes sprausla aprīkota ar 2 vilkmes vektora maiņas virsmām. Līdzīgi kā ATD-X risinājuma izvēli diktē savara ekonomija. Vadāmās vilkmes vektora pielietošanas ieguvumi ir supermanevrēšana. Vadāmā vilkme ir planiera vadības virsmu laukuma altenatīva. KFX-1 viendzinēja energobruņotība un tīrais profils ļaus veikt M=1,3/1,4 superkreisēšanu.
Zemas signatūras kaujas operāciju veikšanai paredzēti iekšējie bruņojuma nodalijumi. Korejas KFX projekts līdzīgi kā Japānas ir optimizēts valsts aizsardzības doktrīnai. Interesants risinājums ir virtuālā aviokabīne. Sintezētai , virtuālās aviokabīnes''avionikai'' aizstājot materjālo! Ļoti perspektīva Ideja! Salīdzinājumam, F35 atrodas vel materjālās avionikas laikmetā !
Kā risinājuma mīnus , pilota ķiveres svars ! Šodienas advencētākām Eiropas pilota ķivres ar integrētām vējstikla projekcijas un tēmēšanas sistēmām sasniedzot 1,5-1,8kg svara rādītāju ! Problēma, lidaparātam veicot 7,5-9G manevru pilota kaklam jatur 1,5 kg x7,5-9G virzienmaiņas radīta slodze ,bīstami ! Koreja līdzīgi kā citas lielvalstis , 5P taktiskā-iznīcinātāja programas ietvaros realizē aviobruņojuma izstrādi. Nelielam ieskatam paverot D-Korejas aviobūves ambīciju aizkulises.
Kā vienā, tā otrā gadijumā par projektu ierosinātāju kalpoja ieilgušās neskaidrības ar JSF -F35 taktisko-iznīcinātāju. Sava loma ir lidaparāta iegādes cenai. Japānas 40 lidaparātu darijuma gadijumā sākotnēji noteiktā cena 145 milj. $** ! Cenai turpmāk ievērojami koriģējot starpvalstu tirdzniecības bilanci ! Liekot pircējam izsvērt iegādes apjomu lietderību un samērojamību ar valsts kases iespējām. Preces cenai kļūstot par jaunrades darbu veicinātāju ! Otrs nemazsvarīgs faktors ir Ķīnas lēcienveida aviobūves attīstības rezultātā tapušie projekti.
145milj.$** - piegāde līdz 2015/16,darijuma termiņi un cena atrodas korekcijā. Prognoze Japānai : 2018 gads ,bet izmaiņas iegādes apjomos ierosina cenas pieaugumu -190-205milj.$ /vienība +bruņojums++
Japāņu dzinējbūve*
Svara ierobežojumi* -vadāmā vilkmes vektora izpildijums pastāv 3 tehniskos veidolos: zemas signatūras sprauslas apvienojumā ar 2 plaknēs (2D) koriģējamu -F22, 3D -Su-35/T50 un trešais ir sprauslas perimetrā atsevišķi izvietotas'' sviras''. Pirmie divi risinājumi ir svarā ietilpīgi un to pielietošana ir iespējama smagsvaru paraugos:F-22/Su35/T50
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru