Sekotāji

Powered By Blogger

otrdiena, 2012. gada 23. oktobris

Planierbumbas-III.

Turpmākā planierbumbas evalūcija saistas ar nesēja un konteinera savienojuma saites pāraušanu. Nesēja un MIK ciešo saiti noteica izvēlētā taktika un tehniska rakstura šķēršļi. No taktikas viedokļa MIK koncepcija ļauj precīzi izsēt munīciju virs mērķa no salīdzinoši zema augstuma. Lidojuma takai apvienojumā ar ātrumu teorētiski nodrošinot pietiekami lielu izdzīvošanas ''logu''.  Taktiskam risinājumam iegūstot īpašu nozīmi  aviobāzu skreiceļu satriekšanā. Pastāvošā alternatīva , bumbas un ķekarbumbas. To pielietošana sniedz distancionālu atkāpi un iespēju veikt manevru. Nepilnības skar mērķrelizācijas efektivitāti ! Aviobumbu pielietošana prasa lidojuma takas augstuma izmaiņas ,bet raidītās pretuguns neitralizācijai izmantojot manevru. Atstatus, manevrā pielietota ieroča objekta satriekšanas rezultāti ir viduvēji vai neapmierinoši. Laukuma mērķa satriekšana ķekarbumbas kompensē distances un manevra radītās kļūdas ko nevar teikt par aviobumbām.Šādi taktiskie apsvērumi veicina nesējs-munīcijas izsējas konteinera(MIK) MW1/JP-233 saites radīšanu. Nesēja navigācijas sistēmai nodrošinot MIK mērķrelizācijas efektivitāti.  Turpmākās nesēja un MIK saites pāraušanu veicināja tehnaloģiskās pārmaiņas navigācijas aprīkojumā . Uzlabojumiem skarot konteinera airodinamiku, lidojuma pārvaldes sitēmu, mērņorādes datu apmaiņa starp nesēju un piekarē izvietoto munīcijas vienību. Ļaujot konteineri izmantot kā planierbumbu.Nesējplatformas sākotneji piešķirtai kinētiskai ierosmei nodrošinot attālinātu mērķobjektu satriekšanu. Aviācijas platformai iegūstot attiecībā cena/rezultāts efektīvu ieroci. Galvenā konteineru-planierbumbu priekšrocība ir iespēja veikt  pietiekami precīzu mērķrealizāciju no salīdzinoši drošas distances. DWS-39 airodinamikas risinājumam ļauj veikt realizāciju nesējam atrodoties no 50 līdz 500m augstā lidojuma takā. Zemās lidojuma takas gadijumā konteiners-planierbumba saglabā pietiekamu kinētisko inerci lai veiktu no 8km līdz 12km lielu attālumu. Nesējam variējot realizācijas ugstumu, traektoriju un ātrumu  parādās 80% distances augšanas iespēja. Munīcijas izsējas planierbumbu- konteineru tālākattīstība saistīta ar Zviedrijas GS un JAS-39''Gripen''. Izsējas planierbumbas-konteinera DWS-39/KEPD150 izstrādne notiek sadarbojoties Vācijas DASA un Zviedrijas ''Bofors'' kompānijām. Koncepcijai DWS-39 iegūstot Zviedrijas oriģināl apzīmējumu Bk-90''Mjolner''. ASV aviopoļigonā demonstrējot  KEPD-150 tehniskās iespējas ASV Gs bruņjuma speciālisti atzīst to kā daudzsološu. Zviedrijas un Vācijas kopproduktam ierosinot līdzīgu ASV  JSOW planierbumbu-raķešu izstrādes līniju.  Turpmāk DWS-39 izstrādei iegūstot smagāku eksportam domātu Vācijas/Spānijas GS atvasinājumu KEPD-350.  Zviedrijas  Saab Dynamics AB un Vācijas LFK-Lenkflugkörpersysteme GmbH  kopuznēmuma Taurus ietvaros izstrādājot  planierkonteinerus ar dažādiem dzinēja risinājumiem un autonomām navigācijas, pašnovades spējām mērķapvidū.  Konteineru-planierbumbu attīstības ciklam noslēdzpoties ar 300km un 500km sniedzamības spārnotās raķetes KEPD-350/Taurus radīšanu. Paredzot nesējplatformās unversālu kaujas ieroci. Kā redzams no SAAB reklāmas pielikumā demonstrētā raķetes KEPD-350 startam tiek piedāvāti arī netradicionāli gaisa nesēji un sauzemes platformas.  Atšķirība starp Bk-90''Mjolner''/KEPD150 un KEPD-350 ir starta svarā,  dzinējā ,kaujas daļā ,navigācijā un pašnovades sistēmā. Planierkonteinera Bk90''Mjolner''/KEPD150 esot daudzkārt lētākam par KEPD350 risinājumu. Ieroča Bk90''Mjolner'' izstrāde notika atbilstoši Zviedrijas aizsardzībai koncepcijai. Pretinieka vienību neitralizācija no salīdzinoši drošas distances. Ieroča sabalensātā cena/rezultāts attiecība ļauj izveidot lielu arsenālu. Pretinieka atstatus izvietotu  svarīgu infrastruktūras*, militāru objektu un flotes virsūdens vienību iznīcināšanai izmantojot KEPD-350  daudzfunkcionālās spārnotās raķetes.

                                                Tornado, KEPD-350

Atšķirība starp ASV un Eiropas spārnotām raķetēm  ir netikai vienības cenā, bet arī ieroča kaujas noturībā ! Kaujas noturība tiek panākta ar signālnavigācijas elementa vairākkārtēju dublēšanu. Sistēma Tri-TEC ietver sekojošas  navigācijas apakšsistēmas: IIR diapozona apvidus attēla kontūru atpazīšanu, apvidus barometrisko etalon datu salīdzināšanu un INS/MIL-GPS. Pielietotais risinājums ir radielektronisko traucējumu noturīgs ,bet dārgs ! Raķetē relizēta divirzienu datu straumējuma iespēja ļaujot platformai izmantot datu straumējumu lidojuma takas korekcijai.  Valstīm ar plašiem suszemes un ūdens virsmām, apvidus attēla  un barometrisko etalonu bloku aizstājot  ar liesinātāku INS/GPS variantu, bet mērķapvidū aktivizējot IIR/CCD mērķa attēla  atpazīšanas sistēmu. Abos variantos ieroča kaujas noturība tiek panākta ar atbilstošas maksas palīdzību ! Salīdzinājumam, Tamahawk/TLAM versijas tipveida iegādes cena ir no 550.000 līdz 700.000 $* .Pretstatā, KEPD-350 cena atrodas no 0.8 miljoni eiru līdz 1,1 miljons eiru apvidū ! Vācijai 2002 gadā parakstot 570 miljoni Eiru vērtu kontraktu par 600 Kepd-350 Taurus raķešu iegādi. Otram eksploatantam  Spānijai iepērkot 470 raķešu . Perspektīvo klientu lokam pieskaitot Indiju ,Austrāliju un Zviedriju.

KEPD-150/350 līnija* - Kinetic Energy Penetrator and Destroyer (KEPD) -Kinētiskās ierosmes causitējs -iznīcinātājs. Precizitāte kompensē sprāgstvielu trūkumu .         

svarīgi infrastruktūras objekti*-petinieka komunikāciju elementu inīcināšana(auto un dzelzceļa tilti un parki, degvielas'' parku'' rezerves, NPR, izvērstus Radilokācijas un PGA vadības kompleksus.
NPR-Naftas Pārstr.Rūpn.
no 550.000 līdz 700.000 $*- saistas tikai ar novades sistēmā liesināto variantu. 
        


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru