Sekotāji

Powered By Blogger

ceturtdiena, 2012. gada 4. oktobris

Indija,avionešu aviācija-III.

  Avionešu ''Vikramaditya'' un ''Vikrant'' trūkums ir iztrūkstošais katapultas starts. Tehniskam elementam ierobežojot klāja aviācijas  triecienspējas un informatīvo lauku. Prognoze,  topošais IAC-II 65.000t. projekts ietvers katapultas staru. Aplūkojot iztrūkstošās AEW platformas, Indija izrāda zināmu interesi par ASV  E-2D''Hawkeye''. Valsts GS 126 taktisko-iznīcinātāju iegādes tendera uzvarētāja Rafael perspektīvā ''blakne'' ir  saistīta  ar floti. Indijas JS perspektīvā izsludinot iepirkuma tirgus, gaidāms 60/80 Rafael-M darijums. Nacionālā avn. IAC-I ''Vikrant'' izbūves programa sastopas ar grūtībām ko rada praktiska rakstura šķēršļi.Ārvalstu kuģubūves metāla piegādātāju nespēja vai negribēšanas radītās sekas. Tam liekot zaudēt laiku un līdzekļus, ierosinot papildus investīcija nacionālās metalurģijas aprīkojumā. Lielvalstīm izrādot neslēptu interesi par iespēju saņemt daļu Indijas avn. ''pīrāga''.

                              Nacionālā, 40.000 t. pirmdzimtā IAC-I avn.''Vikrant'' tapšana.

 Kā pirmā pretendente uz ''pīrāga'' daļu ir jamin Lielbritānija . Aizsardzības resora paziņojumiem  darot zināmu ka, Lielbritānijas NAVY finansu celtspēja ir saistīta tikai ar viena avioneša uzturēšanu. Otru, avnionesi turot aktīvajā rezervē. Daudz ticamāk ka britu ekonomiskie apsvērumi gūs virsroku pār militāriem ar sekojošu rezerves avn. korpusa izliekšanu Indijas ''tirgus piedāvājumā''. Indijas ieguvumi: augsti automatizētu avn. kurš atbalsta taktisko-iznīcinātāju F-35 eksploatāciju. Iespēja dalīt finansu tēriņus piedaloties britu*avn. korpusu pāraprīkošanas programā ar elektromagnētiskajām katapultām ļaujot izvērst klāja E-2D''Hawkeye''. Otrā ir Krievija, piedāvājums Indijai ir vērāņemams ar ''partnerības tehnaloģisko līmeni''. Darijuma pamatā , kodolavioneša izbūve ar atbilstošu 5P klases aviospārnu. Ieguvumi, iespēja apgūt pilnvērtīgu k-avn.būvniecības know-how. Smago avionešu projektam dodot papildus ''paātrinājumu'' Indijas flotes virsūdens kodolenerģētikas jomai. Ieguvumi enerģētikā sadaļā papildinās ar  T50/ PAK-FA /FGFA/ *projekta pielāgošanu flotes klāja aviācijas prasībām.
Indijas izvēlētā tehnaloģiju un know-how apguves ceļa ierobežojošais elements ir inženieru personāls un nacionālās rūpniecības mazattīstība. Indiešu flotes ''ceļa kartes'' īpatnība ir korpusu un lidaparātu dažādība tiem nākotnē sadārdzinot eksploatāciju.

5P -5Paaudze       

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru