Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2013. gada 26. oktobris

Flote un 90m-I.

 Dažādu valstu jūras spēki  finansiālo apsvērumu iespaidā priekšroku flotes atsvaidzināšanā dod  90m patruļkuģu projektiem. Mūsdienu ekonomiskās un politiskās aktualitātes pasaulē veicina šādu kuģu noieta tirgu. Apdraudējumu spektrs ietver pirātisma problēmu, naidīgas militārās darbības jūras šaurumu bloķēšanai. Ilglaicīgu apdraudējumu starptautiskai kuģniecībai rada varas vakums Somālijā, pirātisms Adenas līcī.

 
                                                       
Persijas līča rajons, Irānas varbūtējo mīnu karu.Vidusjūra, jaunākā aktualitāte ir nelegālo bēgļu transports.
Atlantijas okeāns, narkotiku transports. Āzijas reģiona pienesums, teritoriālie strīdi Dienvidķīnas jūras akvatorijā. Minētajos punktos, NATO jūras valstīm izvēršot ilglaicīgu platformu pārstāvniecību. Ilgstošas tāljūru patruļas saistas ar uzturēšanas izdevumiem. To apjoms ir tieši proporcionāls kuģa klasei. Flotes apskatniekiem norāda ka pārskaito uzdevumu veikšana pagātnē nodrošināja 2000t. fregates. Šodien, notikusī ūdensizspaida klasifikātora deformācija rada liekus finansu tēriņus.Patruļuzdevumus ir ekonomiski nelietderīgi veikt ar 4200t.+ fregates vai 7000t. iznīcinātāja klases platformām .Industriālā lobija ietekmē veidotā flotes tehniskā politika aizēno ekonomiskos apsvērumus. Rezultātā neliederīgi izniekojot tehnisko resursu un flotei izdalītos finansu līdzekļus.Nekopetentas tehniskās politikas iepaidā radītais finansu iztrūkums vairumā gadijumu tiek kompensēts ar tehnisko elemetu iztrūkumu. To iegādi atvirzot ilglaicīgā plānā. Tehniskās politikas uzskatāmi piemēri : ASV ,Lielbritānija  pretstatā Nīderlandes, Vācijas, Francijas,Itālijas ,Austrālijas JS. Atšķirība ir redzama Flotes maza ūdensizspaida platformu listē. Pretstatā Eiropas valstu praksei ASV patruļkuģu ūdensizspaida rādītājs sasniedzis mūsdienīgu fregašu 4000t.+ rādītāju. Kā nepatīkams piemērs ASV industrijas lobijiem ir mazskaitlīgā ,speciālās nozīmes spēku FAC* flotes funkcionāšana.Norādot ka šo liellaivu pienesums flotei ir lielgabarīta platformu atslogošana akvatoriju rajonos kur tās nevar tikt izmantotas vai ir militāri nelietderīgi. Vienlaicīgi pildot skaitliskā pārāvuma aizpildītāja funkcijas.Piemērā minot,Persijas līci un Irakas naftas platformu apsardzi. Veicamie blakus uzdevumi, FAC liellaivas nodrošina sns slēptu izvēršanu un uzņemšanu. Izsverot fregašu un FAC plusus un mīnusus.
                                           Vācu schnellboot klasika-143A
 Lieltonāžas fregašu priekšrocība : gaitas autonomija ļauj atrasties aizjūrā salīdzinoši ilgu laiku. Attālinātā interešu punktā rādītājs nodrošina ilglaicīgu klātbūtni bez nepieciešamības papildināt resursus reģionā ''draudzīgā'' ostā. Autononomā projekcija aprobežojas ar 30/45 d/n tālākā atrašanās prasa resursu papildināšanu. Negatīvais, lielizmēra platformas sadārdzina to būvniecību un eksploatāciju. Vienības sadārdzinājums izraisa platformu skaitlisko sarukumu. Īsi, 1 platforma nekad fiziski nespēs pildīt 2 platformu telpiskajās projekcijas. Ātrgaitas liellaivu izbūve sola rindu priekšrocību. Platformas izbūve, uzturēšana un eksploatācija ir ekonomiski mazietlipīga.Negatīvais, nelielais ūdensizspaids aprobežo gaitas autonomiju ar 10 d/n izraisot prasību pēc regulāras ostu/bāzu apmeklēšanas. Platforma piemērota slēgto jūru akvatorijām, bet ne tāljūru projekcijai. Izvēršna tāljūrā panākama ar atbalstplatformu palīdzību. Iekļaujot orderī atbalstplatformu tiek panākta autonomās klātbūtnes laika rādītāja vairākkārtēja izauksme. Piemēram jamin Vācijas FAC/MMT ordera  projekcija Vidusjūrā ,Adrijas jūrā atbalstam izmantojot 3180 t., mazcenas  ''ELBE''  klases 404 tenderi.

                                                           
Apskatot no ordera personālsastāva pretstata : 1 FAC apkalpe no 35 līdz 45 jūrnieku ,bet 1 fregates no 130 līdz 185 jūrnieku. Platforma /personālsastāva rādītājā iegūstot 4 vai 5 pret 1 ! Protams šo skaitli papildinot ar atbalsta tendera 40/70 jūrnieku lielo apkalpi. Pozitīvais, FAC koncepcijas elements ir iespēja iztikt ar ģeometrijā un finansēs kompaktu atbalstplatformu. 
Tātad, 240 līdz 360 JS personālsastāvam nodrošinot 5 FAC un 1-2 tendera funkcionēšanu.,ir līdzvērtīgs 2 fregašu apkalpēm ! Pieņemams rādītājs valstīm ar atbilstošu ekonomiku. Negatīvais , FAC nelielā ģeometrija ilgākās par 60 d/n projekcijās rada diskomfortu apkalpei ierosinot jautājumu par ekipāžu rotāciju. Liellaivas neielā ģeometrija ierobežo nesamā bruņojuma un palīgaprīkojuma klāstu. Funkcionāli aprobežojoties ar izlukošanas patruļfunkcijām un triecienfunkcijām. Šo nepilnību kompensē atbalstplatformas nesamais arsenāls. Tehniski nesot drošas kuģošanas nodrošināšanai nepieciešamo mīnu meklēšanas-neitralizācijas tehniku.          
      
Fast Attak Craft* (angl.)-Ātrgaitas Triecien Līdzeklis(platforma)-150-500t. Alternatīva, Raķeš liellaivas(kuteri). Vāciski -Schnellboot.
MMT*-Mīnu Meklētāji-Traļi.


                                         

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru