Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2013. gada 21. oktobris

Vai bumvedēji turpinās iznīcinātāja-pārtvērēja sugu ?

  Kā liels jaunums aviointeresantiem ir Krievijas militāro aprindu paziņojums ka tiks izstrādāta iznīcinātāja-pārtvērēja MiG-25/31 līnijas turpinātājs.Ņemot vērā to ka Krievijas gaisa spēki pieturas pie unificētās ''Suhoi''  platformas varam prognozēt ka jaunais iznīcinātāja-pārtvērēja tēls saistīsies ar T-50 bāzi. Ievērojot ''Suhoi'' platformu plašo modifikāciju praksi ir iespējami divi T-50 platformas attīstības varianti. Pirmais, dārgākais variants saistas ar konstruktīvām izmaiņām planierī, pielietojot aviācijā populāro ''scaled-up'' risinājumu. Piemērs,Su 27-35 /F-18C/E. Specifisko PGA prasību iespaidā platforma piedzīvotu nelielas ģeometriskās izmaiņas. Mērķis, iegūt lielāku sniedzamību un patruļlaiku ,atvirzot pārtveršanas līniju. Vēlme saņemt lielāku ģeometrisko gabarītu planieri ar PGA atbilstošiem rādītājiem var tikt raealizēta citas ,perspektīvā bumvedēja programas ietveros. Informācija pārklājas ar Tupoļeva konstruktoru birojam uzticēto bumvedēja izstrādi. Tehniskiem datiem janodrošina daudzfunkciju uzdevumu veikšanu. Paredzot ka līdz ar bruņojuma arsenāla nomaiņu izmainās veicamo uzdevumu mērķnozīme.Ļaujot platformai veikts dažāda līmeņa triecienuzdevumus stratēģiskie, pretkuģu ,bet aizsardzībā iznīcinātāja-pārtvērēja funkcijas. Risinājuma tehniskie rādītāji tuvinās p.gs. 80 gados radītam B-1B ''Lancer''. Kā paziņoja Krievijas stratēģiskās aviācijas pavēlnieks ģen. leitinants Anatolijs Žiharevs: jaunā platforma stāsies GS ierindā 2020 gada termiņā. Galvenais iznīcinātāju-pārtvērēju pretinieks, zemas signatūras mērķi. Liela nozīme iznīcinātājiem-pārtvērējiem ir radiolokātoru tehniskiem rādītājiem.Tehniski vēlams radiolokātors ar lielu antenas laukumu un izstarotā signāla spēku. Spriežot pēc T-50 ''deguna'', AESA laukums nepārsniedz 0,9-0,95 m2 laukumu.Tas ir pietiekami taktiskam-iznīcinātājam, bet ne specializētam, tāldarbības, zemas signatūras mērķu medniekam, PGA  iznīcinātājam-pārtvērējam. Protams lidmašīnas T-50  ģeometriskie gabarīti slēpj modernizācijai nepieciešamo telpas un svara rezervi. Priekšgājēju  Mig-31 un Su-27 vēsture aplstiprina ka gabarīti veicina netradicionālu tehnisku risinājumu pielietošanu , kompensējot kāda ņemta elementa nepilnības.
                                   
                                      

Otrais, risinājums ir tehniski mazāk sarežģīts un aprobežojas ar specializētu ''gaiss-gaiss'' raķešu, divirziena reāllaika datu straumējuma līniju , iekšējā vai ārējā piekarē izvietotu degvielas tvertņu izmantošanu. Viena no perspektīvām tendencēm ir kaujasgrupas apvienota radiolokācijas potencionāla izmantošana. Princips atšķiras no kopbildes izveides prakses. Zemas signatūras mērķu izgaismošanai nepieciešams laikā un telpā sinhronizēts, platformu  radiolokātoru energoptencionāla pārvalde. Daļēja analoģija ir velkama ar ASV flotes ''AEGYS'' pretraķešu aizsardzībā pielietoto cooperative endgagement risinājumu. Kuģu radiolokātoriem veidojot sinhronizētu telpas apskati .

      
                                           
 Panākot zemas signatūras mērķa izgaismošanu daudz lielākās distancēs par atsevišķi ņemta lidaparāta radiolokātora atklāšanas tālumu. Principa realizācijai nepieciešama lielas veiktspējas divirzienu datu līnija.Aviācija, 10-12km ešalons sniedz virszemes platformām neaizsniedzamas priekšrocības, lielu taisnās redzamības distanci un vides optisko dzidrumu. Labvēlīgi priekšnoteikumi zemas enerģētikas optisko cietvielu lāzeru izmantošanai kuru energopotencionāls ļauj veidot tāldarbības* lielapjoma divirzienu datu apmaiņas tīklu. Elements kurš nepieciešams iznīcinātājiem-pārtvērējiem mērķu viedai ''nozvejai''. Optiskā datu apmaiņas ierīcei vizuāli atgādinot mērķnorādes konteinera aprises. Neatkarīgi no veiktās izvēles perspektīvā daudzfunkciju ''bumvedēj-iznīcinātāj-pārtvērēj'' platforma izmantos ar T-50 vienotu AL-41 dzinēja bāzi. Dotājā momentā  finansiāli mazietilpīgā varianta izvēle ir pamatota ar Krievijas GS modeļu optimizācijas tendenci.Vienlaicīgi nau atmetama varbūtība ka Tu-160 un Tu-22M bumvedēju aizstājējs būs apveltīts ar PGA iznīcinātāja-pārtvērēja īpašībām. Galveno lomu jaunā iznīcinātāja-pārtvērēja tēla izvēlē spēlēs tam atvēlētie resursi.

Tāldarbības*-izprotama kā no 50km līdz 100km distance, CDL39** nodrošina divvirzienu datu straumējumu starp 4 JAS-39 ,F-22 līdzīga Link22. ASV izmantotā Link-16 ir apraides, tikai datu
saņemšana.
CDL39*- 4 lidaparātu grupas divirzienu lielapjoma datu straumējums realizējams ar 40km lielu savstarpējo atstatumu. Nodrošinot 4 lidaparātu grupai izvēršanos 120km frontē.Līdzīga platjoslas līnija darbosies F-35 nodrošinot pārim 30-40km platu izvērsumu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru