Sekotāji

Powered By Blogger

trešdiena, 2013. gada 9. oktobris

Saules piedziņa.

Kompānija''Titan Aerospace'' specializējas aviācijai inovatīvā jomā, saules batereju darbinātā elektrodzinējā . Idejas pamats, ultraviegls ogleķļa šķiedras planieris kura spārna virsma ietver fotoelementus,saules baterijas. Konstrukcija apvieno sevī trīs bāzes elementus: oglekļa šķieras planieri ,Li/O-baterijas ar elektrodzinēju un saules baterijas. Konstruktoriem projektu Solar-50 un Solar-60 ietvaros apvienojot plāšā apritē lietotus konstrukcijas elementus. Galarezultātam solot iegūt jaunu apjomīgu tirgus nīšu. Iegūstamie plusi ,bezmaksas un bezsvara enerģijas avots paver iespēju lidaparātam iegūt ''neierobežotu'' lidojuma laiku ! Kompānijas inženieriem apgalvojot ka lidojuma-h robeža ir 5 gadu termiņš !

                                                     
 Žurnāls Flightglobal/Unmmaned daily news : planierim kreisējot ar 97km/h var iegūt 5 gadu patruļlaiku kā ietvaros veicot 4,5 miljonu km ! Netraucētu piekļuvi enerģijas avotam nodrošina lidaparāta-20km lidojuma ešalons ,bet d/n tumšajā posmā izmantojot akumulātoru energoresursu. Kompānijas perspektīvie pakalpojumi pārklāj militāro un civilo mērķauditoriju. Ņemot vērā konstrukciju Solar-50/60 niecīgo lietderīgo kravu, attiecīgi 32kg un 100kg platformu specializācija saitas ar mobiliem sakariem, apvidus pārraudzīšanu, reāllaika speciālo novērošanu un citām aktivitātēm. Sakari, 20km lidojuma augstums nodrošina lielu signāla retranslācijas apļa laukumu. Praksē ,atkarībā no nesējviļņa diapozona šāds augstešalona retraslātors ir pielīdzināms mākslīgā zemes pavadoņa* veiktspējai.   Kompānija izstrādānes tehniskās īpašības atspoguļojot apzīmējumā , atmosfēras orbitālie lidaparāti.Virsmas kartogrāfēšana, piedāvā vienādus ar MZP ''Landsat'' attēlu kvalitāti. Atšķirība redzama izcenojumos par 1km2/5$ iepretim 35 $ ! Pēc''Gizmag''  būvēšanas ,izvēršanas un eksploatācijas izmaksu jomā izkonkurējot MZP. Piemēram, 1kg izvadīšana zemorbitālā- 300km orbītā izmaksā no 4000 $ līdz 40.000 $* !   Civilā jomā tehniskā novērošana saistas ar valsts ,reģionālo mežu ugunsgrēku agrīno brīdināšanu , sauzemes ,ūdens transporta un personu plūsmas kvalitatīvu uzraudzību. Zemorbitālā BPLA militāro uzdevumu liste var ietvert kaujas rajona artilērijas raidijumu, raķešu starta* agrīno brīdināšanu,  virsūdens un pretzemūdeņu aizsardzības uzdevumus* , sauzemes interešu rajonu* ilglaicīgu radiotehnisko un optisko novērošanu. Grandiozie, Ikara cienīgie ''Titan Aerospace'' plāni sastop objektīvus tehniska rakstura šķēršlūs. Pirmkārt, skeptiķi norāda uz priekšģājēju neveiksmīgo pieredzi. Kompānija ''AeroVironment'' uzbūvētais  saulesenerģijas darbinātais ''Helios'' lidojošais spārns uzstāda lidojuma augstuma rekordu 31,5 km! Pierādot iespēju sasniegt aeiro-orbitālos augstumus ! Ļaujot apgalvot ka lidaparātu konstrukcijas ir spējīgas sasniegt un ilgstoši uzturēties tām labvēligā vidē ,vēja ātrums 8-10 km/h.  2003 gada avārijas iemesli , turbulences izraisīta planiera struktūras noturības mazspēja. Nākamis ir principos līdzīgs ''Qinety'' radītais ''Zephyr''kura veiksmes stāstu pārtrauc finansējuma trūkums. Kompānijas''Titan Aerospace'' piedāvātais risinājums tiek uztverts kā mēģinājums iespraukties neveiksmīgā ''smagsvaru'' kompāniju lauciņā. Lasīt, piekļūt Pentagona finansu avotam . Iepriekšējo konstrukciju neveiksmju pamatā ir to hipertrofētais lielums ! Lieli izmēri asociējas ar lieliem tehniskiem un finansu riskiem ,projektiem ciešot neveiksi tehnisko un finansu faktoru ietekmē. Kompānijai ''Titan Aerospace'' turpinot Ikara ceļu ,tiekties pretim saulei ,uzvarai !

4000$ līdz 40.000$* - Krievijas ''Proton''- 1kg/4000$ , ASV Delta IV-20.000$, ''Pegasus''-1kg/40.000$.        

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru