Sekotāji

Powered By Blogger

ceturtdiena, 2013. gada 13. jūnijs

Brazīlijas JS attīstības perspektīva.

 Šodien Dienvidamerikas kontinentā reģionālās ekonomiskās un militārās lielvaras status pieder Brazīlijai. Valsts tuvākās rīdienas mērķos ir kļūt par pirmo starptautiski atzītu latīņamerikāņu kultūras lielvaru. Nodomu realizāciju balstot netikai uz valsts tirgus un ražošanas sniegtām priekšrocībām ,bet arī derīgo izrakteņu radīto ekonomisko pienesumu. Pēdejo jomu saistot ar jaunatklātām naftas iegulām Brazīlijas šelfa ekonomiskajos ūdeņos. Perspektīvo naftas rezervju apjoms izvirza Brazīliju otrajā vietā aiz Saud Arābijas naftas laukiem. Iegulu pavērtā nākotnes perspektīva ļauj uzsākt daudzpakāpju BS attīstības plāna realizāciju, nozīmīgu vietu atvēlot valsts jūras spēkiem. Brazīlijas JS primārais mērķis ir apgūt kodolzemūdeņu būves tehnaloģiju.  Galvenais sadarbības partneris zemūdeņu izbūvē figurē Francijas kuģubūves gigants DCNS. Otrais, tālākais flotes attīstības posms paredz  laika posmā līdz 2025 gadam nomainīt avn. ''Sao Paulo''. Atsaucoties uz Warships International Fleet review,jūn.2013. numurā publicēto informāciju: Francija ir atteikusies no kodolavioneša ''Charles de Gaulle'' (Šarls de Golls) konvencionālās enerģētikas ''dvīņubrāļa'' izbūves. Franču specifikācijas ietverošā projekta  Porte Avions-2(PA2)  izbūves plānu realizācija saistijās ar Lielbritāniju. Abu Eiropas lielvalstu starpā pastāvošās tehniskās pretrunas un peļņas apsvērumi kļuva par šķēršli to realizācijai metālā.

                           Eiropa, avn. tipveida projekts: ''Qeen Elizabeth'' un PA2.

Francijas AM izdotā ''Livre blanc''* ietver nacionāliem kuģubūvētājiem nepatīkamu ziņu, no 2014 līdz 2019 gadam neparedz jaunu avionešu izbūvi. Francijas kuģubūves gigantam DCNS ņemot vērā Brazīlijas JS perspektīvos attīstības plānus piedāvā Brazīlijai adaptētā projekta PA2 avioneša izbūvi. Francijas un Lielbritānijas neafišētā sacensība saasināsies Brazīlijas tirgu sakarā. San Paulo notikušajā Laad-2013 izstādē Francija piedāvā ''gatavs valkāšanai '' komplekso risinājumu . Tas ietver Brazīlijai adaptētu avioneša izbūvi+klāja aviāciju Rafael-M. Atšķirība no PA2 etalona ietver vairākas būtiskas izmaiņas virsbūvē, avioangārā, korpusa hidrodinamikā un dzinējiekārtas konfigurācijā. Izmaiņu mērķis, projektu PA2 padarīt eksploatantam finasiāli draudzīgu. Pretējs efekts ir gaidāmam Lielbritānijas piedāvājumam. Izliekot tirgiem vienu no britu flotei jaunizbūvētiem avionešiem ar iztrūkstošu aviospārnu. Franču priekšrocība ir sekojošas, ''valsts-valsts'' pilnas paketes darijums. Otrs nemazsvarīgs faktors ir maksimāla projekta optimizācija pasūtītāja specifikācijām.
Lielbritānija, izliekot tirgos avn.''Queen Elizabeth'', Brazīlija iegūst ierindas eksploatācijai gatavu avionesi. Intrigu rada klāja aviācijas ''paketes'' trūkums ļaujot Brazīlijai izvēlēties tai finansiāli un tehniski pieņemamāko lidaparātu. Atstatus kā negatīvs faktors jaskata Brazīlijas politiskā solidaritāte ar Argentīnu. Noteiktā karantīa militāriem un ekonomiskiem darijumiem ar Apvienoto Karaļvalsti. Brazīlijas nodomi saistas ar ūdensizspaida rādītājā divreiz lielāku par  ''São Paulo'' A12 avn.korpusu, sasniedzot 60.000t. Tehniski, lielāks lidklājs un nesamās rezerves apvienojumā ar tradicionālo katapultas startu ierosina pārskatīt avioparku. Liela iespējamība ka Britu avioneša ''brīvā konfigurācija'' klāja aviācijas modeļu listi paplašinās ar : F/A-18E/F, Rafael-M vai perspektīvo zviedru-britu JAS-39N ''Sea Gripen'' kopproduktu. Vairāk kā droši ka perspektīvo Brazīlijas avn. klāja aviācija veidos vienotu ķēdes elementu ar GS tirgos uzvarējošo modeli. Stiprākās noieta  pozīcijas saglabājot Francijai ar ''Rafael-C/M''. Zināmas cerības Brazīlijas tirgos saglabā zviedru JAS- 39 E/F/N- Gripen /Sea Gripen''.Iemesls ir zviedru piedāvātā lidaparāta eksploatācijas izmaksas. Brazīlija atšķirībā no citām avn.lielvastīm lielu uzmanību velta ikdienas eksploatācijas izmaksām ,precīzāk lidojuma $/h. Klāja aviācijas lidaparāta tips kļūs skaidrs līdz ar GS izsludinātā un vairākkārtēji atliktā iepirkuma tendera noslēgšanu.             

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru