Sekotāji

svētdiena, 2015. gada 26. jūlijs

Racionālā Jas-39C/D modernizācija.

   
Taktiskā iznīcinātāja JAS-39 ražotājs SAAB nācis klajā ar kārtējo radiolokātora PS-05A Mk4 versiju.  2005 gadā apritē nonāca radiolokātora PS-05A Mk-3 versija.  Mazcenas modernizācijas ietvaros paredzot  programatūras, devējs-uztvērējs ,viļņa formas ģenerātors, signālprocesors, datora elementu nomaiņa. Tehnisko uzlabojumu programa vērsta uz valsts Gs un pastāvošo JAS-39C/D eksploatantu loku kā arī uzrunā potencionālos pircējus. Ražotājam izveidojot  vairāku pakāpju tehniskās attīstības ceļa karti. 2016 gadā radiolokātors PS-05A  modernizācijas Mk4 ietvaros uzlabos ''gaiss-gaiss'' mērķu atlāšanas distanci par 100%, bet atsevišķos ''gaiss-gaiss'' režīmos par 150%. Sevišku interesi izraisa tehniskās nianses. Iegūstot iespēju atklāt mērķus ar EAV=0,4m2, bet sākot no 2017 gada mērķus ar EAV=0,1m2 ! Salīdzinoši kompakts radiolokātors bez AESA antenas iegūst iespēju fiksēt un satvert zemas signatūras platformas un atsevišķus raķešu raidijumus.Uzlabojumiem skarot esošos režīmus kā arī sniedzot jaunas iespējas. Panāktie mērķa atklāšanas tālumi ļauj pilnīgāk izmantot jauno ''gaiss-gaiss'' raķešu ''Meteor'' ,AiM-120C7 ,-9X blok2 sniegtās raidijuma tāluma priekšrocības.Interesi piesaista pubicētā tabula. Zemas signatūras mērķi EAV=0,4/0.1m2 tiks atklāti iepriekšējā EAV=4m2 lidaparātu -120km* distancē ! Zviedru reklāma ir virzīta uz minimuma atspoguļošanu ,bet kaujas maksimumu turot slēptu. Paltforma JAS-39C/D tiek pozicionēta kā ''izmaksas-rezultāts'' koncepcijas produkts.Tātad, klientu lokam nevienmēr ir iepēja modernizāciju veikt pēc piedāvātā AESA ''standarta'' izcenojuma. Mīnusi, AESA antenas ES-05 ''Raven'' , izvēršana JAS-39C/D modelī ir saistīta ar iejaukšanos planiera struktūrā. AESA darbības lielais enerģijas atlikums rada atbilstošu dzesēšanas sistēmu. Radiolokātors ES-05''Raven'' ar rotējošu AESA sniedz apskates priekšrocības ar atbilstošām integrācijas izmaksām. Rotējošās antena ir daļa no svara pieuguma:150kg pret 215 kg. Pretstatā jamin ASV piedāvātā F-16 modernizācijas programa. AESA izvēršana F-16 notiek bez iejaukšanās dzesēšanas sistēmā !  2009 gada preventīvos  AN/APG-83 AESA antenas izvēršana un testēšana izmēģinājumos patērējot 3  darba dienas (24h).   Fiksēta AESA izvēršana līdztekus ieguvumiem ietver zaudējumus-apskates sektorā plašumā. Tātad tehniskās iespējas pret finansu iepējām. Piedāvātā Mk-4 modernizācija raksturlielumu un cenas pretstatos tiek sasniegti 3 mērķi: cena ,apskates lauks ,sniedzamība. ASV- Taivanas 144 F16 modernizācijas kontrakts ,klientam AESA izvēršana un to eksploatācijas atbalsta pakete izmaksā 3,2 milj.$ par vienību. ASV Nacionālās Gvardes uzdevumos ietilpst gaisa telpas suverenitātes aizsardzība, F-16 ''Blok-30'' modernizācija sakarā paustais : liesināta ''gaiss-gaiss'' iespēju AESA programatūra nodrošian 2,8 milj$  par vienību ,bet pilna tehniskā liste; 3,2milj.$. Tātad redzam ka zviedru piedāvātais modernizācijas ceļš ir balstīts uz vēlmi sniegt klientam maksimālas  iespējas par racionālu cenu. Klients ar minimālu resursu patēriņu iegūst AESA antenām raksturīgos zemas signatūas mērķu atklāšanas tālumus saglabājot apskates lauka platumu.

120km*- atklātos avotos vispārpieņemts lielums mērķim ar EAV= 4m2 ,pamatots ar analoģiju. JAS-39C/D raksturlielumi PS-05A Mk3- Su-27/30/ 34--(12m2)/-35(7m2) atklāj 180km ditancē ,satver 160km.
AESA**-Aktīvi Elektroniski Skanjošā Antena.

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana