Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2011. gada 29. augusts

Afganistāna un helikopteri-I.

Afganistānas reljefs un vides temperatūra ir maksimāli apgrūtinošs helikopteriem.  Apkārtējās vides nelabvēlīgie faktori apvienojumā ar pretinieka ugunsiedarbību ir galvenie helikopteru zaudējumu iemesli.
Vidi raksturojošie apstākļi ir : vasaras mēnešos vidējā dienas temperatūrai sasniedzot +40C* un vairāk, augstkalne, smiltis un putekļi.
Nelabvēlīgā eksploatācijas vide ātri izmeļ noteiktos tehniskos resursus, izraisot augošus tēriņus tehniskā resursa  atjaunošanas jomā. Vairumam valstu aprobežojoties ar vissai nelielu atbalsta helikoptera spārnu ,kā rezultātā tehnikas un personāla noslodze ir maksimāla. Neskatoties uz pirms misijas sagatavošanu tieši helikopteru tehnikas vidū ir lielākais incidentu- avāriju un katastrofu skaits. Afganistānas skarbās vides realitāte ierobežo pielietojamo helikopteru tipu, izvēlei apstājoties pie vidējās un smagsvara klases. Nelielā vieglo helikopteru pārstāvniecība  savu pielietojumu aprobežo ar tuksnešaino līdzenumu rajoniem. Ilustrācijai, ASV vidējās svaru kategorijas helikopters UH-60Black Hawk. Kā raksta 2011 gada, augusta  Combat Aircraft Monthly, iemesli kapeic ASV un pārejās koalīcijas valstis izvēlās smagsvara helikopterus slēpjas sekojošā piemērā :
,,  uz austrumiem no Kabulas sākas augstkalnes virs 6000 ft. (1800m) ar sekojošu pieaugumu Pakistānas robežas virzienā,,- augstkalnes un vides t* ietekmē helikoptera standarta celtspēja sarūk no 4 vīru apkalpes +11karēvju,, nodaļa,,* līdz 4+5/6 karēvjiem.
 Tātad, vienas  ,,nodaļas,, airomobīlam manevram nepieciešami 2 UH-60 helikopteri, bet mazākā armijas  airomobilā  vienība ietver 36/44 vīru lielu,, vadu,,* reidvienības nogādāšanai līdz objektam būtu nepieciešams piesaistīt 8-10 UH-60 helikopteru. tie ir pamat iemesli kādēļ armijas vadība operācijām Afganistānas ,, austrumu,, rajonos izvēlas smagsvara  CH-47Chinook helikopterus. To spējās minētos apstākļos ir nogādāt 26 vai 30 karēju lielu ,,vadu,, , bet vidējās klases helikopteriem atvēlot apgādes un medicīniskās evakuācijas lomu.
                                     CH-47 Chinook darbībā.
   
   Šādi helikopteri atrodas vien pāris ISAF/NATO kontingenta  valstu rīcībā: ASV, Lielbritānijas, Itālijas ,Nīderlandes,Spānijas,Kanādas. To nelielais skaits ir galvenais platformu trūkuma iemesls.
Lielbritānijas Bs rīcībā atrodas 46  CH-47 Chinook no kuriem 11 izvērsti Afganistānā ar 8 vīru apkalpi katram ! Ļaujot nodrošināt ekipāžas rotāciju procedūru . Kā atzīmēts Flight International 23-29.08.2011. rakstā ,,Rapid Response,, no minētā skaita, 25% atrodas apkopes vai modernizācijas procesā, atlikušie 75% ir noslogoti ikdienas lidojumos . Tikai 1 helikoptera armatūra ar ekipāžu tiek turēta 2h rezerves gatavībā. Par Afganistānas  specifiku runā ekipāžu lidojuma stundas. Lielbritānijas armijas standarta reglaments paredz Chinook apkalpēm nolidot 250h/gadā , bet aptuveni 150h tiek nolidotas 3 mēnešos esot  Kandagaras avb.,,Camp Bastion,,.
               
,,nodaļa,,*-mazākais tipveida armijas strēlnieku formējums,ietver no 8 līdz 11 karēvjus.
,,vads,,*-armijas formējums ietver 30-36 vai 40 karēvju.
Rapid Response*-Atrās Reakcijas

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru