Sekotāji

Powered By Blogger

otrdiena, 2011. gada 30. augusts

Ekonomēt britu stilā !

Notikumi saistībā ar Lielbritānijas JS militāro analītiķu vidū tiek vērtēti kā katastrofiski. Uzsverot ka kādreizējā lielvara neatgriezeniski pārvēršas par militāro pigmeju. No šodienas un turpmāk Lielbritānijas militārā kapacitāte tiek vērtēta kā ierobežotu iesapēju armija. Šo secinājumu pamats, notiekošās un plānotās izmaiņas Lielbritānijas Karalisko Jūras spēku platformu vidū. Ilgi būvētā amfībij-flote zaudē savus galvenos  nesējus. Piemērs, Austrālija  iegādājās vien 4 gadu izdienā esošu RFA Largs Bay amfībij doku.  Kā nakamais demobilizācijas pretendens, amfībij platforma HMS Albion, izdienot 15gadus no plānotiem 25 gadiem. Admiralitātes plāniem iegādāties  4 unversālos Enforced klases tanker-desant kuģus nau lemts piepildīties. Pamat cēlonis, valsts finansu stāvoklis. Daudz komiskāk izklausās militārā resora ekonomijas plāni  saistībā ar junbūvējamiem  HMS Queen Elizabeth avionešiem un to klāja aviācijas spārnu. Kā galvenā ekanomijas sastāvdaļa ir atteikšanās no vertikālā starta, piezemēšanās limašīnas *-- F-35 B-modeļa.
Pamatojums, B-modelim ir sliktāki ttd* salīdzinājumā ar flotes C- modeli, abu paraugu pirkuma cenā pastāv no 20 līdz 24 miljonu $ liela atšķirība. Gūstamie plussi : iespēja rast ekonomiju  apmācības un treniņu procesā izmantojot ASV Flotes aviācijas mācībcentrus un avionešus.
Lasītājam:s B-modelis ir JKK*(MARYNES) , bet C-modelis (NAVY). Katram no tiem ietverot dažādas militārās filozofijas.
Veicamās ekonomijas sakarā savus komentārus sniedza bijušais Folklendu/Malvinu kara- ,,Harrier,, lidmašīnu vienības komandieris Sharky Ward.
Admiralitātes ,,sērkociņu ekonomija,, izpaužas sekojoši,  S.Ward skaidrojums: ,,vartikālā starta, piezemēšanās lidmašīnas Harrier pilotam pēc apmācības kursa iziešanas veicot ikdienas lidojumus ir ,, vienalga kur piezemēties vai startēt,,-  kuģa klājs vai airadroma placis.  Lidojauma algoritms izsakāms kā ,, atlido, nobremzē un piezemējies,, pilotam reiz iegūtās iemaņas ļauj būt 100% kaujas gatavam visu dienasta laiku. Īsāk : reiz iemācijies, neaizmirsīsi nekad !
 Piezemēties uz Fregates helikopter klāja,no problem-Harrier !
Pretēji ir ar tradicionālo klāja aviāciju . Tās pilotiem iegūto iemaņu uzturēšana ir saistīta ar pirmsklāja ,, spēju autorizācijas procedūru,, . Tradicionālo klāja lidaparātu eksploatācija saistas ar sarezģītu, laika un resursus ietilpīgu procedūru kopumu. Pamat prasības ietver: 10h vispārējo iemaņu atsvaidzināšanai, 5-8 klāja pārlidojums, 3-5 skāriens-pārlidojums, 3-5 klāja piezemēšanās dienā un dienakts tumšajā laikā !!!! Kopumā šāda sagatavošana prasa 1-1,5 mēnešus.. Lielbritānijas gadijumā, saistas ar kaujas gatavības zaudēšanu, lidaparātu eksploatācijas izmaksu pieaugumu un kā sekas aviospārna  nelielais skaits. Viņam norādot : Lielbritānijas AM realizē flotes izbūvē tuvredzīgu un bīstamu militāro praksi, atkārtoti vēloties uzkāpt,, britu grābeklim ,,.   Piemērā minot Folklendu/Malvinu konflikta laikā piedzīvotās neveiksmes.
Britu admiralitātes veicamā ekonomija izpaudīsies avionešu pārbūvē, aprīkojot klāju ar katapultām, radot kavēšanos un projekta sadārdzinājumu. Admiralitātes plānos-vienu no diviem avn. pārdot tūlīt pēc pieņemšanas bruņojumā !
Realizētā viena avn. koncepcija ir ar tālejošas sekām Lielbritānijas KJS* kaujasspējās !

avn.*-Avionesis.
ttd*-taktiski-tehniskie dati
vertikālā starta, piezemēšanās limašīna *-Short Take-Off , Vertical Landing(STOVL)
Vertikālā starta ,piezemēšanās lidmašīna*- Vertical Take Off-Landing (VTOL)
KJS*-Karaliskie Jūras Spēki
 P.S.-- Iemesli kapeic VTOL apzīmējumu aizstāj ar STOVL ir : ildaparāta paceļamais kaujas bruņojums un patērejāmā degviela .  


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru