Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2015. gada 27. septembris

Aviācija , tuvcīņa un supermanevrs.

Pagājušā gadsimta 70 gados aviācijas gaiss-gaiss divcīņā dominēja tuvcīņa un secīgi atbilstošas raķetes. Gaisa dominantes izcīņas platformu vidū novērojās lidziga situācija. Vašavas līguma un draudzīgo režīmu valstīs galvenais taktiskais-iznīcinātājs Mig-21. Tam sekojošais Mig-23 ir skaists, ,bet kaprīzs lietošanā. Mazpiemērots agresīviem tuvcīņas manevriem. Laikaposms kad ASV un sabiedroto Gs ierindas papildina gaisa dominantes ,pārākuma izcīņas F-15 un F-16 taktiskie iznīcinātāji. PSRS līdzvērtīgu platformu Mig-29 un Su-27 izstrāde kavējas. Kostatējot ka varbūtējā pretinieka platformu manevra rādītāji un to nesamie ieroči apsteidz Gs ierindas platformu tehniskās iespējas ! Tiek konstatēta vienpusēja gaisa dominante ! Lai novērstu kritisko stāvokli tiek izstrādāta supermanevra raķete ar vadāmo vilkmes vektoru. Raķetes R-73 izstrāde ļauj daļēji novērst manevrā inerto platformu trūkumus. Raķetes maināmais vilkmes vektors  apvienojumā ar  pilota ķiverē ietvertu ''skatos tēmēju'' iespēju ļauj atjaunot dominanti gaisa tuvcīņā. Turpmākā sacensība atklāj divus dažādus  tehnaloģiskā sliekšna radītus attīstības ceļus. Sākot ar p.gs.90 gadiem pasaules avioieroču jomā noritēja raķetes R-73 analogu izstrāde. Tādas ir : britu,  Aim-132''ASRAAM'', vācu Aim-2000 IRIS-T  un amerikāņu Aim-9X blok-1.

                                                 
Raķetēm atbilstoši ietverot : vilkes vadāmo vektoru  apvienojumā ar MEMS-žiroskopiem , IS-tehniskās redzes tehnaloģiju ,bet turpinājumā papildinot raķeti ar divirziena datu apmaiņas kanālu.Jaunradītie tuvcīņas ieroči pilnībā izmainija gaisa tuvcīņas principus ! Piemēram, vecā parauga Aim-9L/M ''gaiss-gaiss'' VR diktēja pielietošanas ierobežojumus: frontāli kreisais/labais plec līdz 26* ja lidaparāta pilots izmanto ''skatos-tēmēju'' ķiveri. Pastāvošie R-73 modeļi līdzīgi, bet ar lielāku lauku  k/l- plec no 45* līdz 60*. Jaunās paaudzes raķetes pateicoties ietvertām tehnaloģijām ļauj pārvarēt aktuālos ierobežojumus. Ietvertie MEMS žiroskopi un datu līnija ļauj VR raidīt  360* apsviedienā. Pilots iegūst iespēju veikt raidijumu pat tad kad pretinieks atrodas aiz muguras.        

F15C/D un F/A-18-Aim-9X blok-2

 Aviācijas platformu un nesamā bruņojuma tehnaloģiskā atsaite. Rietumvalstu tehnaloģiskais pārākums ļauj radīt efektīvas, ikdienas eksploatācijā ekonomiskas bruņojuma sistēmas. Pretēji ir ar  Krieviju,tā  nepārvalda un tai nau piekļuves šādām tehnaloģijām. Rezultātā top tas ko redzam, dārgāks alternatīvais ceļš! Lidaparāta aprīkošana ar vilkmes vadāmo vektoru ! Zemo ātrumu manevra diapozonā tehnaloģiski diskutējama priekšrocība ja pretinieks ir bruņots ar 360* apsviediena gaiss-gaiss VR. Video,  nobeigumā redzam mērķi F-4''Fantom'' satriekšanu ar spārna ārejā piekarē izvērstu pašaizsardzības DIRCM konteineri. (aizklāts). Lai labāk saprastu krievu reklamēto Su-30/-35 vadāmā vilkmes vektora pielietojumu ieskatamies teorijas elemetu pretstatos : apgrieziena rādius un ļeņķa izmaiņu ātruma parametrā. Tie ir elemetu pretstati kuri dominē Su-27/-30/-35 un EF-2000 ''Taifun'' cīņas konceptos . Turpmāk, ieskats kaujas pilota teorētiskās bāzes zinībās.

                                                      Skola.
                                                 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru