Izvēršot plašāk, primāru mērķu listei aptverot netikai valdības personas. Tajā ietilpst arī militārpersonas : armijas, zemesardzes, flotes oficieri, piloti, sakaru speciālisti un citu komplicētu sistēmu tehniskie darbinieki. Tas nozīmē ka likvidējot vai ievainojot flotes oficieri vai pilotu kaujas vienība : kuģis vai taktiskais-iznīcinātājs kļūst par neizmantojamu dārgu balastu. Civilā infrastruktūra, specifisku objekti : ostu ,lidostu, dzelzceļa ,enerģētikas, ūdensapgādes, telekomunikāciju tehniskās vadības personāls. Tās peronas kuras pārzin objekta funkcionālās nianses un kuru trūkums paralizē vai laicīgi kavē, palēlina to darbību. Piemērs no 1982 gada Izrēlas -Palestīnas atbrīvošanas organizācijas cīņu prakses. Izrēlas ''ēnu kara'' mērķi : palestīniešu intelektuālā cilvēkresursa iznīcināšana: juristi , ārsti un skolotāji. Sevišķu vērtību iegūst ārsti : ķirurgi ,rengenologi, anestenizologi un jaunākais mediciniskais personāls. Prakses tuvplāns, 10.12 Odessā tiek uzspridzināts ATO brīvprātīgo palīgu centrs.
Atkāpe, katrai valstij atkarībā no to resursu lieluma apsargājamo personu liste atšķiras. To nosaka cilvēkresursi : kas ir lielam, tas iztrūkst mazam. Mazā valstī speciālistu skaits ir ierobežots ar to kļūstot par potencionālu mērķi. Joma ir riska analīzei piederīga. Pretindes izstrāde ietver sevišķi svarīgu personu loka apzināšanu to prioritāru katigorizēšanu-A,B,C,D. Noteikt piekomandētās apsardzes lielumu katrai personai to rotācijas kārtību utt.. Apzināt resursus kuri agrīnā krīzes perjodā veiks apsardzes funkcijas. Apsardze kategorizējas ,bet pamatā ir ar militāru specifiku. Speciālam reglamentam ir jaietver apsargājamo personu un to ģimenes locekļu atrašānās vietu maiņu. Svarīgi elements ir šādai darbībai nepieciešamā tiesiskā lauka regulējums. Lai minimizētu pretinieka varbūtējo pretdarbību speciālam tiesiskam laukam jaaktivizējas agrīnā krīzes perjodā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru