Sekotāji

Powered By Blogger

piektdiena, 2014. gada 19. decembris

Inženiertehnika.

Liela nozīme karadarbībā ir  apvidus dabīgiem šķēršļiem -upēm , ezeriem, kalniem ,purviem.  Sevišķu vērību militāros plānos iegūst infarstruktūras elementi ,tādi ir visu veidu tilti, kalnu pārejas. To kontrole ,blokāde vai iznīcināšana ļauj kavēt pretinieka plānus. Ievērojot arī atgriezenisko saiti. Piemēram , Daugava platumā salīdzinoši neliela upe kļūst par ievērojamu šķērsli armijas nodomu ceļā. Ūdenšķērslis izvirsa prasības arī savas armijas spēkiem. Vērojamā karadarbība austrumukrainas Luganskas un Donbasa apgabalos izgaismo Ukrainas Bs ierindā inženiertehnikas trūkumu. Radot zaudējumus aizsardzībā un ir šķērslis veksmīgai uzbrukumoperācijai. Minētām teritorijām ir raksturīga pusstepju atklātie lauki. Atsevišķos sektoros Ukrainas regulāro spēkus saista dabiskie šķēršķi- nelielas upes. Vairums tiltu kontrolē pretinieks vai ir nelietojami smagai bruņtehnikai. Saglabātie tilti atrodas pretinieka ugunij labvēlīgā apvidū. Izvēršot lineāru uzbrukumu armijai jareiķinās ar lieliem tehnikas uz personāla zaudējumiem. Inženiertehnikas elementu trūkums ierobežo Bs operāciju rajonu. Kauju prakse, lielu bruņtehnikas formāciju uzkavēšanās fiksētā apvidus rajonā rada zudējums no pretinieka ugunsiedarbības. Viens no loģiskiem soļiem būtu valsts Mobilo Pārcēlāju Parka apzināāšana un inventerizēšana ar organizātoriskās strukturas reorganizēšanu. Rotas vai bataljona manevra grupai ātrai ūdenšķēršļa pārvarēšanai nepieciešams no 8 līdz 16  mobilo pārcēlāju parks*. Priekšrocība ko rada MPP pretstatā pontonu tiltiem ir iespēja veidot plašu izsēju ar to novēršot koncentrētu artilērijas un aviācijas pretdarbību stacionāram objektam. Otra MPP priekšrocība ir slēpta izvēršana un manevrs apvidū ar to saprotot kā uz sauzemes tā upē ,ezerā.     


Neklātienes MPP sacensībā viennozīmīgu uzvaru gūst M-3 sistēma. Pirmkārt iespēja veikt taktiskos manevrus ar ātrumu no 70-80km/h ! Neliela  4 M3 MPP sekcija spēj veidot sekojojošas konfigurācijas 1 ,1+1  vai 4 monolītu. Vairākām 3-4 MPP sekcijām veidojot ātri izvēršamu tiltu.

                                                       M-3- mobilais pārcēlāju parks.

Līdzīga vieglsvara amfībij tilta koncepcija ir realizēta Francijā. Atšķirība, pretstatā 100% alumīnijam konstrukcija izmanto alumīniju un sintētiskos pontonus kuru izvēršana notiek ar gaisa padeves turbīnas palīdzību. Lielākais franču EFA konstrukcijas mīnus , sintētisko pontonu ievainojamība. Abu modeļu nepilnība ir riteņu bāze. Izvirza forsēšanai nolūkotā ūdenšķēršla krastos veikt iepriekšēju sagatavošanu.
                                                   EFA- Mobilais pārcēlāju parks.
                                                 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru