Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2011. gada 6. novembris

Eiropas taisnās plūsmas raķešdzinēju līnija-I.

Kompāniju apvienība EMDS izstrādā pirmo''tīrasiņu'' Eiropas vidējās distances gaiss-gaiss un gaiss-zeme/virsma triecienraķešu līniju.
Raķetēm atvēlot esošo Eiropas platformu JAS-39 NG, Rafael F3 un EF-2000Taifun spēka reizinātāja lomu.
Būtiskākā raķetē realizētā inovācija saistas ar pielietoto taisnās plūsmas ''šķidrās'' degvielas reaktīvo dzinēju. Atskatam, šķidrās degvielas pielietošana gaiss-gaiss vadāmajās raķetēs saistas ar p.gs. 50-60 gadiem. Turpmāk tos aizstājot ar ražošanā un eksploatācijā vienkāršākiem cietās degvielas dzinējiem.
 Iespējams, eiropiešu ražojums kļūs slavens raķešbūves vēsturē  kā pirmā gaiss-gaiss raķešu līnija kurā realizēts taisnās plūsmas raķešdzinējs. Taisnās plūsmas dzinējs atšķirībā no raķešdzinējiem ir ar atvērto kontūru. Sadekšanas procesā izmanto vides skābekli, gaisu. Darbi saistībā ar šada veida rakētēm ir noritējuši kopš p.gs.70 gadiem . Lielākās problēmas radija degviela, sadegšanas procesa stabilitāte un raķetes airodinamiskā konfigurācija. Problēma airodinamiskā jomā : raķetes manevrēšana  ir  saistīta ar  korpusa lenķa izmaiņām telpā radot pārtraukumus laminētā gaisa plūsmā.  No atmosfēras Slēgta kontūra cietās degvielas raķetēm šis airodinamikas aspekts ir mazsvarīgs, bet pretēji ir ar atvērtā kontūra dzinējiem. Manevrēšanas takai vienlaicīgi jasaglabā netraucēta laminēta gaisa pieplūde dzinējam. Problēmas risinājuma atslēga saistas ar asimetrisko gaisa tvērēju izvietojumu uz korpusa un speciāli pielāgotas ,,kreisās'' manevrēsanas takas programatūru. Nemazāk ekstrēma problēma nodarbināja ķīmiķus. Uzdevums radīt augstas energokaloritātes degvielu kura vienlaicīgi būtu netoksiska, sprādziendroša, tehnaloģiska ražošanā un eksploatācijā . Problēmu kopums kas saistijās ar šada tipa raķetēm spieda atteikties no to konstruāšanas darbiem  ASV, PSRS ,Franciju. Cietās raķešu degvielas tehnaloģijai pārliecinoši demonstrējot savu pārākumu ražošanas tehnaloģiskumā un secīgi izmaksās, eksploatācijas vienkāršībā un drošibā. Šāda situācija saglabājās līdz p.gs.90 gadiem. Vērojamās izmaiņas aviobūvē saistijās galvenokārt ar 4P+/ 5P platformu izstrādi un to pieņemšanu bruņojumā. Viena no detaļām  ar ko atšķiras 4P+/5P platformas no saviem priekšgājējiem ir to iespaidīgā cena ! Tādejādi jaunās platformas saskaroties ar labi bruņojumā ekipētu ''senci'' nonāca neattaisnota riska zonā. Vecā tehnaloģiskā kaluma ieročiem neļaujot realizēt 4+/5 paaudzes platformā ieliktās tehniskās iespējas. Šim faktam kalpojot par objektīvu aktivizēšanas sprūdu darbu atsākšanai minētajā jomā.     

                                         Gaiss-gaiss VR METEOR .
Jaunās Meteor raķetes sniegtās priekšrocības ir :
a)-lidmašinas radara pārklājuma iespēju pilnīgāka izmantošana.
b)-dzinēja aktivais darbības posms ir 3-4x garāks, realizējot lielāku vidējo un gala ātrumu.
c)-ietvertā 2x datu līnija ļauj realizēt novadi caur* raķetes pašnovades bloku.
d)-modulārais izpildijums ļauj turpmāk pilnveidot raķetes enerģētiku.
Raķets āktīvās pašnovades bloks galvenā atšķirība ir realizētie 5 novades režīmi.
a)- autonoma aktīvā pašnovade, ar un bez vektora korekcijas ,
b)-pasīvā pašnovade uz izstarojošo objektu(lidmašīnas RLS, traucējumu obj. ).
c)-pusaktīvā novade, izmantojot  nesēja RLS jaudu mērķa iluminācijai.
d)-direktīvā vektora korekcija, ,,klusais režīms,, izpaušas kā VR lidojuma takas korekcija bez raķetes novades bloka aktivizācijas , inf.pamats nesēja RLS.
e)-novade caur raķeti, pusaktīvais /aktīvais režīms. Divirzienu datu līnija ļauj nesējplatformas datoriem piepalīdzēt izdalīt lietderīgo signālu līdz momentam kad pašnovades bloks spēj patstāvīgi veikt uzdevumu.
Režīms pamatā saistas ar zemas signatūras mērķiem.
Jaunā raķete būtiski palielina Eiropas platformu ugunspēju starptautiskajā tirgū . Kā mīnus ir minama cena. Salīdzinājumam, esošo ASV  gaiss-gaiss VR AIM120C5/7( 50/70km) tirgus cena ir 480-600.000 $ robežās.
Francijas VR  MICA-IR/RF tiek piedāvātas par 900.000-1,2 milj.$, bet gaidāmo VR Meteor cena sasniegs 2,5 mijonu $ slieksni. Cena izskaidrojas ar principiāli jaunu tehnaloģisko bāzi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru