Desanta princips, rīcības ātruma radīts pārsteiguma efekts ! Ilustrācijai, cīņas sportā 3-4 sitienu ,metienu kombināciju saiklis. Zaudējot ātruma radīto pārsteiguma faktoru tiek zaudēta inicatīva. Zaudēta inicatīva, nozīmē nesasniegt nospraustos mērķus, Pasaulē, Grenāda, Panama, Folklendu/Malvinu konfliktu pieredze norāda ka desantoperācija var tikt realizēta racionālā ceļā. Pielietojot divu soļu principu. Veidojot jaukta veida: speciālo, helikopteru-airomobilo un jūras desantu. Transportaviācijai un aligātor-kuģiem atvēlot tehnikas nogādes funkcijas uz kontrolētiem airadromiem un ostām. Pretstatā tehnikas parašutdesantam, jūras tehnikas izsēdināšanai piemīt daudz lielāks racionalitātes grauds. ASV jūras desantu praksei pakāpeniski izkristalizējot AAVP-7A1 modeli. Projektam EFV turpinot ietvertās idejas tālāko attīstību. Autors, kādas iespējas iegūtu Krievijas JK pārņemot AAVP-7 ietverto lietderīgo graudu. Veicot atkāpi no SzS unifikācijas radītiem tehniskiem ierobežojumiem. Pieguvumi, vienlaicīgi izvērstā desanta apjomam,autonomijai un kvalitātei, kompaktāks-mobilāks. Tehnikas jūrgājība nodrošina izvēršanas scenāriju paplašināšanu.
Iegūtu distances pārrāvumu-10-36 km attālumu no krasta ,jūrgājība 2-3 balles ,saglabājot turpmāko bruņtransportiera sauzemas gaitas autonomiju. Atvirzot izvēršanas līniju tiek samazināta aligātoru- nesēju mērķievainojamība no pretuguns. Attālināta amfībijdesanta izvēršana ,pieaugot skaitam un sarūkot mērķu laukumam apvienojumā ar ātrumu smazina pretuguns efektivitāti AAVP-7SU skaitā liesināta 18 karēvju vienība apveltīta ar 2-3 d/n ,bet 21/25 karēvju grupa ar 1 d.n kaujas autanomiju ! Piemēram, AAVP-7A1 bruņtransportiera degvielas rezerves nodrošina 7h ilgu jūras ceļojumu ! Pietiekami cirkulācijai no Kolkas raga uz Sārema salu ! Tehnikai likveidējot Krievijas desantam teradicionāli vājo kaujas MTA elemetu.Konstrukcijas 4,5t.celtspēja ļauj pildīt kaujas MTA funkcijas. Apjoms,piemērots ambulances funkcijām.Tehnikas priekšrocību relizācijai vēlams pāriet uz jaunu aligātor transportkuģu standartu ar aprīkotu aizmugures rampu, bet nau obligāti ! * Jauninājums ļauj netikai izvērst atkātā jūrā, bet arī uzņemt atpakaļ nesējā ! Bruņtransportiera un ''Mistral'' klases kuģa apvienojums slēgto jūru akvatorijās maina spēles noteikumus. Miltāriem aligātoriem-transpotiem un civilām ''Ro-Ro'' platformām esot aprīkotām ar aizmugures vai sānu rampu, ļauj izvērst desanttehniku jūrā aiz upurvalsts teritoriālo ūdeņu 12 j.j.(21,8 km) robežas.
Pielietojums, tehnikas ātrums atklātā jūrā 11,3km/h (6Me). Līdzvērtīgs vai ātrāks par neliela zvejas tralera , laivas darba ātrumu.Nelielā korpusa virsūdens daļa un ātrums kalpo par maldinošo faktoru. Ātruma un stūra atstarotāja radīts signatūras deformācija rada-zvejas laivas vai tralera signāl tēlu ! Pārsteigums -1 !.Iegūtais efekts, saglabājot nemainīgu desantkuģu tehnisko veidolu tiek uzlabota izsēdināšanas procedūra. Latvijas un Lietuvas gadijumos var veikt sēkļu līnijas 1-2-3 km reida izvēršanu.Janorāda ka realizējot EFV kaujas-mašinas analoga kopēšanu taktiskā situācija Baltijas jūras reģionā būtiski pasliktinās. Iegūts, ātruma un apdraudējuma areāla apvienojums.Salīdzinot, 11km /h iepretim 50km /h, bet 20-30km vietā nāk 100-120 km jūras gaitas distance ! Baltijas jūrā EFV ļaujot izveidot iepaidīgu zibenskaram atbilstošu zibensdesanta drauda areālu ! Ilustrācijai, Somijas j.l. platums 90-100km. Piemēram , Kaļingradas apgabālā dislocētām JK daļām izmantojot Kuršu līča akvatoriju - EFV analogs ļautu pirmā viļņa spēkiem iztikt bez desantkuģiem ! Tuvākais un ātrākais ceļš Klaipēdas ostas bloķēšanai ! Iztrūkstot aktivitātei aligātoru nesējos tiek slēpti patiesie nodomi ... Pārsteigums-2 ! Attiecināms arī uz Igaunijas-Krievijas robežu, Peipusa ezeru ! Flanga manevra realizācijai labvēlīgi iekšzemes ūdensceļi !.Tehnikas lielais ātrums ļauj viegli un ātri šķērsot ūdenstilpni. Savstarpēji sinhonizēt spēku ierašanās laiku jūras desants+ airomobilais-gaisa desants !
Nelielās distances, atņem pretiniekam laika rezervi pretreakcijai ! Zibensdesanta lielais EFV ātrums viegli sinhronizējas ar CB90/ Pr.03160 Raptor ātrumu! Ļaujot izveidot integrētu jaukta veida speciālo līder triecienvienību un desanta vienības formāciju. Līder triecienvienību uzdevumi , krasta līnijas izlūkošana, aligātor sektora iezīmēšana,kontrole, nodrošinot agrīno medicīnas evakuāciju. Pārsteigums -3! Inergrēta jaukat veida, reid grupa : ātrums+pārsteigums=panākums.
Desanta primārie uzdevumi panākt kontroli vai bloķēt pretinieka svarīgākos politiskos, militāros ,vadīības un infrastruktūras objektus.Ukrainā izvērstā hibrīdkara ietveros šie elementi tika nodemonstrēti Krimas pussalā. Slēpti izvērstiem spēkiem bloķējot Ukrainas armijas garnizonus un valsts pārvaldes struktūras.Pārsteiguma faktora mērķis ir šoka-apjukuma, rīcības paralīzēs radīšana pretiniekam. Piemērs ,Igaunijas un Latvijas valsts varas objekti atrodas pāris simtu metru attālumā no ļoti ērta ūdensceļa. Igaunijas galvaspilsēta Tallina atrodas Somijas līča krastā. Intensīvas kuģniecības ceļiem kalpojot par maskējoša faktora klātbūtni. Latvijas galvaspilsēta, nodalītā 200km attālā Rīgas līča akvatorijā. Abos gadijumos nodomu maskēkēšanas nolūkos izmantojot civilo kuģniecību ''Ro-Ro'' platformas. Igaunijas un Latvijas gadijumā izvēršana notiek maksimāli tuvu sirdij, galvaspilsētu ostu reidā. Tātad , CB90/Raptor grupai janes zibensdesanta -triecienvienības un kaujas-sapieru grupa, Triecienvienības uzdevums, valsts pārvaldes objekta blokāde un kontroles pārņemšana. Sapieru nodaļas uzdevums, aprīkot ar ātri izvēršamu ''lego'' konstrukcijas Al- rampu* Daugavas krastmaslas kāpnes. Nodrošinot aligātor iespēju izvērst EFV kaujas grupu pilsētas centrā, valsts sirdī ! Uzdevums, bloķēt un atvairīt varbūtējo ''ugunsdzēsēju'' pienākšanu. Nodrošināt valsts valdības centra blokādi līdz galveno spēku ierašanās brīdim. Uzdevumā iesaistās grupas lielums līdz 600 karēvju , kaujas bataljons ! Līder triecienvienība -zibensdesants 120 karēvji ,sapieru vads -40 karēvji un jūras desants 8-16 JKKM 144/288-380 karēvju ,Šahs un Mats ! Pārsteigums-4 !
Kā lai piesedz apdraudējuma fronti ?
Liela atšķirība pastāv Igaunijas ūdeņos. Daudzo salalu veidotie arhipelāgi ar iekšējiem ūdeņiem ir īpaši piemēroti AAVP-7 vai JKKM -EFV parauga kuģošanai, Šādas tehnikas veidotai 4-8 BTR kaujas grupai ļaujot bloķēt objektu/ostu vai sagrābt placdarmu. Desantam neierobežojot manevra brīvību uz sauzemes un ūdens, pildot taktiski manevrējošas grupas uzdevumus. Šāda taktiskā elastība''ūdens-sauzeme-ūdens'' akvatorijā rada lielas problēmas tā atvairīšanā. Tātad, 4-8 BTR pretstati: BTR-70/80 nestam 40/80 karavīru grupai ar minimālām munīcijas, provianta rezervēm , apšaubāmu tehnikas jūrgājību tiek pretnostatīta 72/144 karāvīru grupa ar 2-3 d/n munīcijas rezervēm ,reālu jūrgājību ! Redzam ka 1x 8 BTR/80 karēvju grupai tiek pretnostatīta 2 x 4 BTR/72 karēvju mobilās grupas, taktiskais parsvars ! Katra no 2 grupām ir apvidus manevrā brīvāka un resursos pārāka par pretspēlētāju. Minētais attiecināms uz BTR ar 18 karēvju komplektāciju ,bet pastāvošā standartā 2 x4BTR/84-100 karēvju, ROTAS apjoma manevra grupa ! Pretnostatot tehnikas aizņemto ''klāja nospieduma''-m2 attiecībā pret BTR70/80 pieaugums nebūtisks 15-20% iepretim desanta 100% apjoma pieaugumam ! Gadijumā ar EFV paraugu tiek piepulcināts kaujas mašīnas ātrums ūdenī /sauzemes, kaujas manevra areāla lielums, 30mm lielgabala ugunspējas. Tātad , apzinoties perspektīvo ,varbūtēja agresora tehniskās attīstības ceļu varam meklēt racionālāko pretindi !
ātri izvēršamu lego konstrukcijas Al-rampu*- Daugavas krasti Rīgas centra rajonā Ķīpsalā ir piemēroti aligātor tehnikai . Kavēšanās +15/20 min ir samērojama vai mazāka par rampas izvēršanas laiku+ iztrūkstot riska faktoram.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru