Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2011. gada 6. jūnijs

Ķīnas -Indijas avionesēju programas.

Ziņu aģentūras vēstī par Krievijas bijušā avioneša Admiralis Gorškovs, turpmāk Vikrimaditya, modernizācijas darbu beigšanu un pirmā Indijas JS tehniskā personāla apmācības kursa uzsākšanu. 2013 gadā Vikrimaditia   uzsāks flotei domāto Mig 29K/KUB taktisko-iznīcinātāju eksploatāciju. Modernizācijas darbu rezultātā avioneša udensizspaids ir audzis un atrodas 45.000t.robežās.  Aizrobežu iepirkumiem seko pašmāju darbi avionesēju izbūves jomā . Izmantojot ārvalstu tehnisko un tehnaloģisko atbalstu. Indija izvērš 4-5 avionesēju būves programu.  Pamatā liekot Itālijas unversālo 30.000 t. avioneša projektu- Cavour . Apsorbējot Indijas specifikācijas, ūdensizspaidam pieaugot līdz 40.000 t pirmajam, bet sekojošiem 55.000t. Pirmā mājās būvētā avioneša korpusu nolaišana ūdenī saistas ar 2011 gadu, bet kaujas gatavība ar 2015 gadu. Pēc Times of India  ziņām, plānos ir līdz 2015.gadam izveidot  2 avionesēj trieciengrupas. Uz nesējiem izvēršot Krievijā iepirktos Mig-29K un Ka-31 helikopter AWACS sistēmu. Vēlāk, klāja aviācijai nepieciešamos AWACS elementus meklējot ASV.  Indija 2010 gada augustā nosūta pieprasijumu ASV,  E2D Hawkeye iepazīšanās informācijas saņemšanai. Paralēli iepirkumiem ārvalstīs norit darbi pie  vieglā taktiskā iznīcinātāja TEJAS apjūrotā varianta Mk-2. Iespējams ka Tejas Mk-2 bāzēsies uz kāda no diviem avionešiem.

                                                        INS Vikramaditya
 
Otra vēsts pienāk no Ķīnas, pabeigšana stādijā atrodas bijušā Varjag un iespējams  Shi Lang  vārdā dēvētais avionesējs.Gaidāms ka 2011.gada laikā notiks tā gaitas izmēģinājumi, bet ierindā stāšanos saistot ar 2012 gadu.
Ķīnas avionesējs ir tonāžā lielāks-67.500t. Svarīgākā Ķīnas avionesēju programas sastāvdaļa ir klāja aviācija.  Pretēji Indijas praksei, avionesējiem nepieciešamo aviotehniku iepirkt ārvalstīs, Ķīna izvēlējās radīt savu klāja aviāciju. Par priekšnoteikumiem kalpojot rietumvalstu nevēlēšanās atbalstīt tās centienus flotes izbūvē un Krievijas vēlme nopelnīt.  Ķīnai  meklējot klāja aviācijai nepieciešamo: salocāmo spārnu, šasijas un bremzēšanas āķa tehniskos risinājumus ārvalstīs. Pieminēto tehnaloģiju summu iegādājoties Ukrainā Su-27K(Su-33K) izstrādes prototipu T-10K-3.  Rezultātā Su-33K kopija J-15  pirmo lidojumu veic 2010.gada 31.augustā.  Kopijas atražošanai patērējot  mazāk kā 8 gadus !
Shi Lang avionesis, flotē pildīs mācību līdzekļa lomu, slīpējot klāja aviācijas elementus. Ķīna turpina darbus klāja aviācijas izstrādes jomā, kaujas lidmašīnas J-15 papildinot ar Y-7 AWACS un redioelektroniskā uzbrukuma elementiem. Tās avionesēju izbūves programa balstās uz tehnaloģiju aizgūšanu ,veidojot  neatkarīgu tehnaloģisko bāzi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru