Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2011. gada 5. jūnijs

Krievijas GS: 2011-2015 gada plāni.

Krievijas Gs aviācijas parka modernizācija un atjaunināšana. Ierindā dienošie sekojoši taktiskie -iznīcinātāji Su-27S/SM*,Mig-29SB,SMT*,Mig-31M,BM*  un taktiskās-triecienlidmašīnas Su-24/25. Avioparka  iespējas ir vissai ierobežotas, tehniski daloties sauzemes mērķu satriekšanai specializētā Su-24/25 triecienaviācijā un gaisa cīņai domātie taktiskie-iznīcinātāji Su-27,Mig-29. Atsevišķi izdalāms specializētais PGA iznīcinātājs-pārtvērējs* Mig-31M. Skaitliski daloties sekojoši, aptuveni 300 Mig-29, 440 Su-27, 150-160 Mig-31 un 200/350 Su-24/25. Savukārt skaitliskais daudzums atšķiras no reāli kaujas gatavo lidaparātu skaita. Pieminēšanas vērts ir fakts no 2005/06 g. Baltijas JKF, Kaļiņingradas k.a Čikalovskas ab. Kara apgabala komandiera teiktais: no JKF rīcībā esošā PGA Su-27 eskadriļas(18-21eks) reāli kaujas gatavi ir 3 līdz 5 lidaparāti, bet ar nedēļas soli izdotos tehniski sagatavot vel papildus 6-8 lidmašīnas. Tātad redzams ka skaitliski kaujas gatavību saglabā vien 16-26% lidaparātu. Problēmas pamats, līdzekļu un kontroles trūkums ! Pašreizējā momentā kaujas gatavo lidaparātu skaitliskais daudzums ir pieaudzis, sasniedz 25-50%  robežu Tas izskaidrojams ar nolietotās tehnikas norakstīšanu, to izmantojot kā  rezervesdaļu avotu. Savu lomu spēlē arī veiktās organizātoriskās pārmaiņas, ieroču škiru aviokomponentes revīzija. Armijas un Jūras aviācijas komponentes nodošanu gaisa spēku pārvaldijumā. Turpinās uzsāktās izmaiņas tehniskā aprīkojuma jomā. Pirmkārt, jaunu Su-34/35 platformu nākšana bruņojumā. Otrais virziens, esošo Su-24/25/27 modernizācija. Su-27SM variantā to apveltot ar duālu gaiss/virsma mērķu satriekšans spējām. Spriežot pēc programas realizācijas gaitas, mērķis ir izveidot katrā no kara abgabaliem vienu, divas modernizētas eskadriļas. 2011 gada beigās Su27SM/SM3 variantiem sasniedzot 60/70 vienību robežu.  Triecienaviācija, Su-24/25 modernizācijas programas paredz 100-150 lidaparātu tehnisko iespēju atsvaidzināšanu.
Iekšējais konflikts Krievijas Z-Kaukāza apgabalos, rada finansiālu atbalstu Su-25SM versijai.
Orjentieris, divu-triju eskadriļu izveide, aptuveni no 36 lidz 60 lidaparāti. Gaisa spēkiem finanšu plūsmu novirzot divām programām, taktisko-triecienlidmašīnu Su-34 un taktisko-iznīcinātāju Su-35 iepirkumam.

                                                
                                                   Su-35 V  F-15
Spriežot pēc presē esošās informācijas, problēma ir Su-34 ražošanas plānu realizācija. Kopumā iepirkti 9 Su-34, bet tikai 4 atbilst vienotā standarta presībām. Pārejo lidaparātu tehniskais aprīkojums nau savietojams ar jaunpienācēju atbalsta struktūru ! Parādības cēloņi, izstieptais iepirkuma perjods, rezultātā borta tehniskais aprīkojums morāli noveco. Laika posmā no 2006 gada līdz 2009 gadam Gs saņēma 5 Su-34, sekojot  4 platformām 2010 gadā. Tekošais gads saistās ar 6 platformām, bet turpmākie 2012/13 gadi, katrs ar 10-12 vienībām. Kompānijas Suhoi, Novosibirskas*aviobūves stāpeļu gada jauda tiek vērtēta ar 12 lidaparātu kapacitāti. Taču ražošanas resursiem daloties, eksporta un pašmāju GS pasūtītāja vidū. Su-34 ražošanai atvēlēto stāpeļu kapacitāte sasniedzot vien 4-8 lidaparātu gadā. Krievijas GS mērķis  2015 gadam, iepirkt taktiskai-triecienaviācijai 70, bet līdz 2020 gadam 180 Su34 lidmašīnu.
Nospraustiem plāniem piemīt liels riska elements.
 Ar līdzīgām problēmām sastopas Krievijas Gs pasūtītie 48 Su-35,  paredzot izpildi 2015 gadā. Iespējamā novirze termiņos saistīsies ar Komsomoļska-uz-Amūras ražošanas stāpeļu* pārslogojumu. Suhoi stāpeļi ir noslogoti ar ārvalsts, Indijai domātiem Su-30MKI un  jauno T-50 ražošanai nepieciešamo tehnaloģiju slīpēšanu.  Krievijas Gs plāni, Su-35M aizstājot resursu izsmēlušos Su-27SM pildot starposma funkcijas ceļā uz T-50. Vajadzība saistās ar 100 šādiem lidaparātiem.
                                          
Iemesls sistemātiskai valsts bruņojuma plānu neizpildei, resursu trūkums. Trūkumu vairāk saistot ar aviobūvei nepieciešamo kadru jomu. Juku laiki ir radijuši dziļu rētu MRK* cilvēkresursu jomā, pārstartēšanai nepieciešams laiks. Katrai monētai ir divas puses. Iespējams ka kavētam procesam 4P++* platformu iegādē  ir arī pozitīvie momenti. No tehniskā viedokļa, Su-34 airodinamiskais risinājums turpina p.gs.60-70 gadu taktiskai-triecienaviācijai raksturigo specializācijas atzaru. Savukārt Su-35M ir steroizēts platformas Su-27 remiks. Pasaules aviobūvē plaši praktizēta parādība. Inženiertehniski apskatot Su-27 evalūciju, redzam vertikālā spiediena ietekmi uz airodinamisko planieri Su27>34>T50. Tādejādi racionāla doma sveras par labu Su-34 programas slēgšanai, koncentrējot  atbrīvotās jaudas un resursus T-50 platformas virzienā. Radusies iespēja netērēt līdzekļus otršķirīgas tehnikas paraugu iepirkšanai, bet  saprātīgi koncentrēt perspektīvā modeļa ražošanai un tā virzībai starptautiskā tirgū.
Nepieciešama vien sapratne par lietām. Kā būs ? Gaidīsim !

Iznīcinātājs-pārtvērējs *-airodinamikā ,dzinējos,tehniskā aprīkojumā un bruņojumā specializēta PGA sistēmas platforma.  Optimizēta PGA funkciju veikšanai, raksturojas ar lielu darbības rādusu, dežūrlaiku, tāldarbības radaru un ieročiem.

Taktiskās-triecienlidmašīnas *-lidmašīnas kuru airodinamika , dzinējs ,borta tehniskais aprīkojums ir optimizēts virsmas mērķu satriekšanai , teātra taktiskā dziļumā --> līdz 300/500km.

Taktiskais-iznīcinātājs*-airodinamika,dzinējs ,tehniskais aprīkojums un bruņojums ļauj satriekt gaiss-gaiss mērķus. Turpmāk evolucionējot, pilveidojoties tehniskam aprīkojumam kļūstot par unversālu kaujas platformu-gaiss,sauzemes un jūras mērķu satriekšanai.

4P++ => Lidaparātu paaudzes.    
MRK*-Militāri Rūpnieciskais Kompleks.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru