Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2011. gada 12. jūnijs

Su-35 un F18E- F35 -tehniskais apskats.

Krievijas kompānijas SUHOI komercprojekts- Su-35M. Projekta inicēšana saistas ar laika posmu kad esošie Su-27 paraugi ieguva plašu atzinību starptautiskajā bruņojuma tirgū. Daļai pircēju vēlmes saistijās ar daudzfunkcionalitāti, kura Su-27SK/SKK variantam nepiemita.  Su-27 kaujas iespēju demo.
 Projektam kalpojot par kompānijas ''Suhoi'' tuvākās perspektīvas daudzfunkciju platformas izstrādni. Pirmkārt ļaujot pastāvošiem klientiem piedāvāt nākotnē, divietīgās daudzfunkciju platformas Su-30 MK aizstājēju. Izstrādnes primārā mērķauditorija : ĶTR, Indija, Vjietnama, Indonēzija, Alžīra, Venecuēla, Peru.

 Rodot iespēju projekta Su-35M ietvaros realizējot daudzus Krievijas 5P iznīcinātāju tehniskos elementus.
Realizēšanas procesā kompānija saskārās ar problēmām piegādatāju veidolā. Krievijas ekonomika p.gs.90g un 00 g. pārdzīvoja krīzi kuras ietvaros daudzi MRK uzņēmumi vairs nespēja pildīt savas saistības. Viens no tādiem elementiem, optiskās-lokācijas kompleks OLS-35, tā radīšanai nolīgstot jaunu kompāniju. Krievijas aviobūvē Su-35 projekts rada kvalitatīvu lēcienu jauno tenaloģiju apsorbēšanas jomā. Kā redzams Suhoi publicētajos datos, tie ir saistīti ar visām lidmašīnā ietvertajām apakšistēmām. Sākot : no planiera un dzinējiem, beidzot ar ugunsnovades sistēmu un ieročiem. Sistēmas izbūves pamatā ir likts atvērtās arhitektūras princips. Krievijas aviobūvē nepraktizēta parādība ! Šādas iespējas sistas ar ciparoto* borta elektroniku. Uzbūves arhitektūra ļauj ātri pielāgot aprīkojumu un bruņojumu pasūtītāja izteiktām vēlmēm. Galvenais pluss-ātrs modernizēšanas proces. 80%  planiera virsamas apšuvuma ir izgatavots no oglekļa kopozītmaterjāla. Sintētiskais virsmas apšuvums palīdz samazināt planiera efektīvo atstarojošo virsmu, signatūru.Planiera ģeometriskie izmēri ir auguši par 25%, dodot iespēju akumulēt papildus degvielu un bruņojumu. Dzinēji ir pilveidoti, papildinot tos ar ciparu pārvaldes sistēmu un uzlabojumiem turbīnas ventilātoru sadaļā, palielinot bezforsāžas/forsāžas vilkmi un būtiskāko, resursa starpsoli !
 Planiera vadības joma,  izmantojamā vadības programatūra uzrāda 5P rakstur pazīmes. Izpaužas, lidmašīnas bremzēšanas manevrā neparādās Su 27/30 saimei raksturīgās, kuprī izvietotās-ātvāžamās airodinamiskās bremzes. Bremzēšanas manevru veicot ar esošām airodinamiskām virsmām un dzinēja vilkmes vektora izmaiņu manipulācijām. Daļēji šāds risinājums ir ietverts ASV F-35 Lightning-II.
Ugunsvadības sistēmas pamats: pasīvā elektroniskā skanējama antena jeb PESA.
PESA galvenie plusi ir, lielais antenas laukums ko nosaka lidmašīnas ģeometriskā armatūra. Lielais laukums apvienjumā ar spēcīgu signālu ģenerāciju ļauj atklāt un satvert taktisko-iznīcinātāju kategorijai neraksturīgi tālus mērķus. Spēcīgā 20 kw signāla ģenerēšana ļauj atklāt 0,001m2 steals mērķus 90km distancē.
Minētā distance atrodas OLS* darbības pārklājuma zonā. Lidmašīnas pašaizsardzības kompleksam ietverot konteinerizētos radioelektroniskās pretdarbības,maldināšanas kompleksu un aktīvi izvēršamus pretdarbības elementus.
Reklāmā nepateiktais...
PESA*-Pasīvā Elektroniskā Skanējuma Antena .
OLS*-Optiskās Lokācijas Sistēma.                          

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru