Sekotāji

Powered By Blogger

trešdiena, 2015. gada 21. janvāris

Krievijas JK Flotes dīzeļdzinēji.

Ilglaicīgi Krievijas JKF līdztekus gāzturbīnām tiek eksploatēta Sankt Pēterburgas ''Zvezda'' dīzeļdzinēju M-50 līnija. To iedzimtie konstrukcijas trūkumi ir šķērslis eksploatācijā ekonomiskāku militāru platformu radīšanai. Kādi tad ir šie trūkumi ? Pirmkārt saitas ar dzinēja pilno motorstundu resursu , restaurācijas starpsoli un eksploatācijas noturību. Lapā korbel.ru salīdzinot ''Zvezda'' M500 sērijas dīzeļdzinējus ar Vācijas MANMTU dzinēju raksturlielumiem. Apskatā salīdzinot ērtības ,tehniskos raksturlielumus un eksploatācijas izmaksas. Pēdejam lielumam norādot ka ārvalstu dīzeļdzinēju izmantošanas dzīvescikls ļauj eksploatantam iegūt vairāk kā 2x lielāku finansu ekonomiju. Nau noslēpums ka Krievijas sadraudzība ar rietumvalstīm ļāva platformās plaši ieviest ārvalstu elementus ,to skaitā dīzeļdzinējus. Pirmkārt tas attiecas uz kuģu energoģeneraciju, bet otrkārt gaitas iekārtām. Piemēram jaunākā modeļa Pr. 20380 ''Steregučij''  un korvetēs-fregatēs pateicoties Vācijas MTU kauģa gaitas sadaļā tiek ietverta Eiropas kuģubūvē izplatīta  ekonomiskā CODAD shēma. Analoģisks ''rietumnieciski'' ekonomiskais risinājums ietverts  Pr. 21630(-1/2/3/4) ''Bujan'' korvetē. Pirmo versiju trūkums ir ''Zvezda'' dīzeļdzinēji kuri tiek aizstāti ar  MAN/MTU dzinējiem.  Pienākusī ziņa par importa elementu iegādes aizliegumu spiež kuģubūvētājiem atgriesties pie pārbaudītām nacionālām vērtībām..... Augstas raudzes dīzeļdzinēju ražotnei nepieciešami atbilstošas percizitātes darbgaldi. To iegāde ārvalstīs ir apgrūtināta ,bet atbilstoša ražošana iekšzemē izpaliek. Uzsāktā ''Kolomenskij Zavod'' dīzeļdzinēju D-49 licences ražošana un CODAD energomoduļu DDA-12000 piegāde flotei ir skaitā ierobežota.  Atteikums uz jaunākā Pr.22350 modeļa ''Admirālis Gorškovs'' fregates apliecina nacionālo gāzturbīnu M-90 tehnisko nepilnību.Tehnaloģiskās bāzes mazspēja atspoguļosies militārās kuģubūves programas termiņu nobīdē, eksploatācijas izmaksās un kaujas gatavībā. Tehniskās atsauces tiek saitītas ar ĶTR. Izdevumā ''Business Insider'' publicēts interesants raksts kurš veltīts rietumvalstu divējādi pielietojamu tehnaloģiju noietam Ķīnā. Uzsvars veltīts vieglās klases helikopteru EC-145 un kuģu dzinējiekārtu tehnaloģiju apritei ĶTR. Pateicoties  no Vācijas dzinējbūvētājiem patapinātām tehnaloģijām ĶTR līdztekus civilai var izvērst efektīvu militārās flotes izbūves programu. Krievijai iztrūkst civilās kuģubūves veidoto apjomu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru