Sekotāji

Powered By Blogger

ceturtdiena, 2015. gada 8. janvāris

Tanku modernizācija-V.

ASV tanks M-1''Abrams'' sugas brāļu vidū tiek uzskatīts kā viens no līderiem. Tehniskie raksturlielumi kuri ļauj ieņemt spices vietu ir vairāki. Līderpozīcijas informācijas tehnaļoģijās ļāva ASV armijai pāriet uz  tīklā bāzētā karadarbības principu. Bruņtehnikas gadijumā, integrētība vienotā karadarbības tīklā ļauj iegūt ārējo sensoru radīto informācijas lauka pārsvaru. Tam radot pārsteiguma efektu kaujaslaukā. Ļauj zināt kur atrodas pretinieks un tātad izvēlēties piemērētoko sastiekšanas vietu un rakursu. Tanka bruņas aizsardzība un ugunsspēja ir līdzvērtīga Eiropas izstrādājumiem. Viens no strīdīgiem M1''Abrams'' tehniskiem elementiem ir 1500zs gāzturbīnas dzinējs. Par gāzturbīnu dzinēja trūkumiem tiek uzskatīti: 3-4x lielāka izgatavošanas dārdzība, liels degvielas patēriņš, gaisa padeves sistēmas sarežģītība. Kā atsevišķi ņemts elements ir kaujaslaukā ierobežotais manevrs ,tanks nevar šķērsot 2-5m dziļus ūdens šķēršļus ! Gāzturbīnas ir galvenais šķērslis M-1 komercpanākumiem tirgū. Taisnībai japiemin ka minētie trūkumi attiecināmi arī uz T-80 gāzturbīnu analogu.Armijas ikdiena,ar gāzturbīnu eksploatāciju saitītās nianses: tikai dzinēja palaišana patērē 120 l degvielas ,bet dzinēja tukšgaitas režīms degvielas resursus izsmeļ-8h iepretim dīzeļdzinēju 58-65h rādītājiem ! Pozitīvais ,ātrs dzinēja starts un jaudas elastība, resurs ar lielu retaurācijas starpsoli.


Tukšgaitas rādītāju akcentēšana saitas ar kaujaslauka ikdienu.Tanks ar izslēgtu dzinēju ir neaizsargāts mērķis ,bet starta proces aizņem 1-1,5 min. lielu sprīdi. Negaidītas kaujas gadijumā tas var būt liktenīgs. Problēmas risinājums ir 1,5-3kw autonomo dežūras dīzeļģenerātoru uzstādīšana.
Gāzturbīnu gadijumā tas neatrisina galveno, kaujaslauka degvielas autonomijas problēmu.  
Šķēršlota apvidus apstākļos tanka degvielas resursi pietiek 180km  ,bet smagos apstākļos tie sarūk līdz 140km ! Nelielā degvielas autonomija izvirza sevišķi augstas prasības degvielas loģistikas ķēdei. Lai to panāktu nepieciešams uzturēt skaitliski lielāku tankeru parku ar lielāka tilpuma cisternām. Degvielas uzglabāšanas rezervēm jabūt minimums 6x apjomā lielākām par dīzeļdzinēju darbinātu analogu. Tātad ar gāzturbīnu darbinātiem tankiem lai panāktu dīzeļdzinēju tanku analoģisku rezultātu jaizlieto daudz vairāk resursu. Militāri pragmatiski, krīzes vai karadarbības gadijumā gāzturbīnu tanka ''sakaāve'' notiks loģistikas ķēdes traucējuma rezultātā !

                                   Irakas Bs v ISIS - degvielas trūkums un trofejas status.      

  Krīzes perjodā M1''Abrams''  īsā autonomijas atsaite ļauj pretiniekam projicēt spēkus uz apgādes sitēmas bloķēšanu .Ar sava veida bezkontakta karadarbības palīdzību ,tikai spriedzes uzturēšana ar  bloķējošām darbībām ļauj 2-3 d/n izsmelt pretinieka degvielas rezerves. Problēmas risinājums ir remotorizācija. Perspektīvā modernizācijas ''A3''pakete pirmkārt skars stobra un dzinēja nomaiņu.

                                           
   Piedāvātais bāzes risinājums stobra maiņa un licenzēta 1650zs -MTU-883 dzinēja verija. Jaunā dzinēja priekšrocības ir kompaktums,lauj izbrīvēt 3m3 lietdrīgo telpu motortelpā. Sniedzot iespēju izvietot papildus degvielu ,munīciju. Viens no piedāvātiem ''A3'' modernizācijas paketes risinājumiem var ietvert lādēšanas automātu.
                                                   
Tā izvietojums atrodas torņa aizmugurējā māneklī. Risinājums ļauj samazināt apkalpi līdz 3 karēvjiem. Trūkumi, munīcija automāts atrodas apkalpes sadaļā. Risinājuma ietveršanu modernizācijas paketē noteiks lādēšanas automāta funkcionalitāte ,apkalpes drošiba un izmaksas.  Interese par lādēšanas automātu  izskaidrojas ar eksploatgācijas izdevumiem.

 tanki ar lādēšanas automātiem-Krievija ,Francija ,Izrēla ,Nr.4 (Japāna,D-Koreja ,ASV).
                                                                                               

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru