Sekotāji

piektdiena, 2015. gada 9. janvāris

Lielceļi un skrejceļi.

Musdienās aviācijas platformas veido dārgāko ieroču sadaļu. Kā uzrāda konfliku prakse par primāriem triecienu objektiem kļust aviobāzes. Šodien militāri attīstīto valstu GS treniņproces ietver  izsētās bāzēšanās praksi.Par rezerves airadromiem-skrejjoslām izmantojot valsts autoceļu tīklu. Sevišķi lielu nozīmi šāda taktika iegūst ģeogrāfiski nelielu valstu gadijumā. Singapūra, tradicionāli lielu vērību pievērš alternatīvo skrejoslu izmantošanai. Ikgadēji veicot rezerves skrejoslu mācības.
Nepieciešamo rezerves joslu  ikdienas kvalitātes kontrolei ir radīti juridiski priekšraksti būvētājiem un ceļu dienastam. Daļēji tas izskaidrojas arī ar  valsts 714,3 km2 lielo teritoriju  un varenu kaimiņu klātbūtni. Drošības politikas pamatā liekot spēcīgus BS un partnervaltu atbalstu.Singapūra GS ietver vairāk kā 100 modernus taktiskos iznīcinātājus . To vienlaicīga atrašānās 4 avb. rada eksploatācijas problēmas. Ierobežotā Singapūras gaisa telpa nosaka ka GS taktisko iznīcinātāju treniņlidojumi notiek ārvalstīs: ASV,Francija,Taizeme, Austrālija.  

                                       
                                                     
Rzerves skrejjoslu mācības praktizē Somijā ,Zviedrijā. Ziemeļu kaimiņam tā ir neatņemama taktikas sastāvdaļa. Krīzes un karadarbības gadijumā avb.eksploatācija tiek pārtraukta, bet avioparks pāriet uz izsēto bāzēšanās principu.  Tas ir viens no iemesliem kapeic Somija izvēlējās avioneša klājam piemēroto -F/A-18C/D. Praktikie apsvērumi ,F/A-18C/D pieticīgās skrejjoslas prasības. Lidaparātam PGA variantā pietiek ar 300-400m. Svarīgi, ņemot vērā valsts teritorijas apjomus. Lielceļu klājums ļauj izvērst attālinātu skautu bāzi ar to samazinot reakcijas laiku.


Līdzvērtīgas GS mācības norit Baltkrievijā. Atšķirībā no Krievijas tās GS lielu vērību pievērš izsētās bāzēšanās iespēju un iemaņu uzturēšanai. Valsts autoceļu tīkls atļauj Gs praktizēt šādu taktiku. Janorāda ka Krievijas Gs krietni vēlāk par Baltkrievijas kolēģiem atgriezās pie šāda veida treniņiem. Baltkrievijas BS lielu vērību pievērš infrastruktūras uzturēšanai un  mācību organizātoriskai sadaļai.Finansējuma ierobežojumi ir liedzis atsvaidzināt avioparku. 2014 gada izskaņā kaujas gatavu taktisko-iznīcinātāju parka sadaļu veido 4-6 Mig-29BS, bet Su-27P parks tiek izņemts no ierindas un nolikts rezervē. Izveidoto tehnisko vakumu aizpildīs Krievijas GS divu Su-30Mk eskadriļu izvēršana Baltkrievijā.


Baltkrievijas -Krievijas drošibas partnerības līguma sadaļa paredz to kopēju eksplotāciju. Precīzāk, ikdienā lidapraātu apkopi un pilotāžu veic abu valstu karēvji.  Praktikajā sadaļā vienošanās paredz pilotu maiņas. No militārā viedokļa Latvijai un Lietuvai ir svarīgs Batkrievijas avb. izvietojums un lielceļu infarstruktūras kvalitāte kura tiek paplidināta ar Su-30 sniedzamību. Blokādes funkciju veikšana notiek paleciena attālumā no tuvējiem Baltkrievijas airadromiem. Sekojoši,nelielais atstaums nodrošina lielu klātbūtnes laiku virs interešu objekta. Līdz ar Baltkrievijas bāzēm tiek iegūti pretīmnākoši apstākļi gaisa dominanates realizācijai vairs Baltijas valstīm. Nodrošinot ka  X-stundā tiek ātri aizvērta Baltijas valstu gaisa telpa. Nojauna norādot ka bez pastāvīgu ārvalstu spēku klātbūtnes Baltijas valstis ir ''pele slazdā''.

Singapūras GS pieder pie ekskluzīva  F-15 eksploatantu kluba (SG) -24+/ ASV,Izrēla, Japāna, S-Arābija, D-Koreja ,Singapūra.
Rietumu un Austrumu grupējums- Kaļingradas anklāvs ,Baltkrievija.                                                                                                      

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana